Fryseboks1 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Hei! Jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny spillmaskin de nærmeste dagene, og jeg ser spesielt på en ferdigbygget gamer-PC fra Datakjeden. http://datakjeden.no/bergen/PartDetail.asp...2121484;c:36161 Hvordan vil denne PC'en fungere mtp dagens spill? Jeg vet veldig godt at jeg kan bygge min egen PC, men denne gangen går jeg for en ferdigbygget. Hvor mye vil jeg eventuelt tjene på å vente et par uker, er det snakk om tusenlapper, eller et par hundrelapper - jeg tenker da på Januarsalget. Jeg tar gjerne i mot oppsett fra komplett.no (modifikasjoner av en allerede ferdigbygget PC), men helst vil jeg ha respons angående datamaskinen jeg linket. Jeg er villig til å betale maks 10500 kroner. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 alt går ned, spørsmålet er bare når... og i disse tider er alt veldig usikkert... det er ingen forventet nedgang i prisen på verken cpu eller ram... kan hende grafikken blir billigere da nvidia oppdaterer 200 serien og legger til 295gtx da vil de gamle kortene sikkert gå ned litt... men spørs da ikke om det da heller vil være verdt å få en revidert modell maskinen du linker til vil klare det det du kaster på den en stund... Lenke til kommentar
Fryseboks1 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Hva vil en stund si i følge deg? Vil gjerne ha en PC som takler så og si alt av spill nå til dags (jeg spiller ikke Crysis, og har ingen intensjoner om å forandre på dette) på så og si full grafikk. Grafikken er ikke viktig for meg(jeg spiller ofte på low for bedre ytelse uansett, i FPS-spill - ofte konfigurerer jeg det selv enda lavere enn low), men jeg søker uansett en PC med mulighetene for dette, jeg spiller jo tross alt ikke FPS hele tiden. Noen flere som har noe å si angående PC'en jeg linket? Jeg vurderer sterkt å kjøpe den i morgen nemlig, så noen raske svar hadde vært strålende. Dere kan ignorere mitt spørsmål om Januarsalget, da jeg fant ut av det meste angående dette selv. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Denne ser jo grei ut den da. Men personlig ville jeg ikke valgt akkuratt disse tingene. Men det er heller ikke noe "feil" i oppsettet. Selv hade jeg valgt Asus P5R pro og den PSU'n har jeg ikke sett eller lest noe om(betyr ikke den er dårlig for det). Og så hade jeg nok brukt en litt annen ram (ikke for at dette har hele verden og si). Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Vi kommer nok ikke til å se noe prisnedgang på elektronikk med det første, før det skjer må "finanskrisa" roe seg kraftig ned, samtidig som den norske krona øker i verdi igjen. Innenfor spesielt data er marginene små, der vil det nok ikke være mye å hente nå, selv under januarsalget. Jeg vil anbefale deg og kjøpe nå, mange steder satt opp prisene sine fra 1 Januar, og flere vil det bli. Jeg planla å kjøpe en Q9550 i september, siden da har den gått opp nesten 1000kr, noe jeg angrer på at jeg ikke kjøpte da. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Fryseboks1 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Da jeg skulle ned og se på denne PC'en i dag var de utsolgt, så nå tror jeg rett og slett jeg gjør som så mange har anbefalt - setter sammen min egen PC. Det finnes mange slike tråder, men siden jeg kanskje betaler en annen pris enn de, kan jeg like godt spørre her i min egen tråd. Hva ville vært den maksimale sammensatte PC'en (ment for gaming only) med en prislapp på 9-9500 kroner? Tror jeg skal bestille fra Datakjeden(iom at de har butikk rett ved, så jeg kan hente PC'en når den er klar), eller muligens Komplett. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Fryseboks1 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Kabinett) Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning) Strømforsyning) Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI Hovedkort) Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 Prosessor) Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan Skjermkort) Gainward Radeon HD 4870 1GB GDDR5, PCI-Express 2.0, DVI/HDMI/DisplayPort "GS" Ram) Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's Harddisk) Samsung SpinPoint F1 640GB SATA2 16MB 7200RPM Leser/brenner) Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk Multikortleser) USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk) Trenger jeg lydkort i tillegg, eller er dette innebygget i hovedkort? Jeg velger å kjøpe operativsystem i tillegg, iom at Komplett ikke har 64-bit som en mulighet, slik jeg kan utnytte mine 4gb RAM. EDIT: Dette blir 8900 uten OS, og jeg har ikke penger til strekke meg lengre, jeg er allerede litt over hva som var planlagt in the first place. EDIT2: Fant merkelig nok et nytt oppsett fra samme siden (Komplett) med litt forandring fra min side, med bedre strømforsyning, skjermkort og prosessor til 300,- mer. 9200,- er jeg oppe i nå. Er dette et greit oppsett for prisen? Endret 3. januar 2009 av Fryseboks1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 mange lydkort på hovedkort er såpass gode at man må virkelig være hardcore gamer eller seriøs redigerer for å ha bruk for et ekstra Lenke til kommentar
Fryseboks1 Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Ok, det høres bra ut. Jeg er glad for at PC'en hos forhandleren var utsolgt, tror den jeg har satt sammen nå er ganske så mye bedre. Noen flere meninger om den? Forbedringer osv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Oppsettet ser veldig bra ut det, og jeg tror ikke du tjener så alt for mye på og vente noen uker på lavere priser. Siden finanskrisen slo inn på dette markedet har den vanlige prisnedgangen på hardware vært ganske sparsom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå