Gå til innhold

1080i eller 1080p på hd klar tv?

Christoffero89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1080p i teorien.

ser du forskjell skal du få ei årslønn hos meg (altså med 480p, 720p, 1080p) kan hende bildet blir dårligere med 1080p siden det er oppskalert?

det eneste er jo at tven din ikke støtter 1080p da. (kun oppskalering)

Type: LCD

Størrelse: 32 tommer

Sideforhold: 15:9

Oppløsning i piksler: 1366x768 (WXGA)

Høyttalere: 2 stk

HD-støtte: HD-klar (720p)

prøv deg frem med forskjellige innstillinger, da det ikke er noen fasit for hva som er best.

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

da setter jeg på det:=) den er hd klar ja

når jeg starter et spill så komer xbox informasjonen om at venenr spiller dette spillet også, denne er litt grå i alle formatene jeg prøver. 720p 1080i og 1080p. ikke som den var på bokstven

Fargene er noe rare en hva jeg er vant med men kanskje lcd er slik:P

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

Jeg har en HD- ready TV fra toshiba, men denne tven klarer å kjøre 1080P bilde fra HDMI uten oppskalering... var i hvertafll det jeg fikk beskjed om når jeg ringte toshiba. Spurte om hvorfor de ikke kalte den full HD dda, og grunnen i følge dem var at den ikke støttet full HD (husker ikke tallene er brisen :S) via Wxga eller hva nå den PC kontakten heter. Så... hvis du kan kjøre 1080P via HDMI er det kanskje det som er det beste?

Beklager hvis dette ble et rart innlegg, men det er nyttårsaften! ;) Godt nyttår til alle forresten;)

Lenke til kommentar

Om den klarer FullHD så. Dette er en 32" som liksom skal ha FullHD? Du kommer uansett ikke til å merke forskjell om du har FullHD, noe jeg faktisk tviler på du har.

Skjermoppløsning (piksler)

1366 x 768

Endret av bebeluv
Lenke til kommentar

Selv om panelet kan vise kun 1366x768 så klarer den fint å ta imot 1920x1080 oppløsning. På spill så har ikke dette så mye å si - de er ofte ikke mer enn 720p allikevel.

Men på Blu ray som går i 1080p så vil du med fordel kunne velge 1080p ut fra avspiller da 768p er høyere oppløsning er enn 720p.

Du kan jo også sjekke om tven klarer å kjøre uten overscan ved for eksempel 1080p - det gir bedre bilde.

Lenke til kommentar
Selv om panelet kan vise kun 1366x768 så klarer den fint å ta imot 1920x1080 oppløsning. På spill så har ikke dette så mye å si - de er ofte ikke mer enn 720p allikevel.

1080i klarer den selvfølgelig, men hva med 1080p?

Det står jo i specen i et innlegg lenger opp at den klarer å ta i mot 1080p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...