eplemufc Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Har akkurat kjøpt en Samsung LE40A557 og har koblet denne til dataen som har et ATI RADEON 9800 128mb AGP-skjermkort. Har koblet dem sammen med en DVI-HDMI-kabel og nesten alt funker upåklagelig, med unntak av en ting. Om jeg skrur av tven og lar dataen stå på, for så å skru på tven igjen så står det "HDMI - no input". Så må jeg skru dataen av og på for å få tilbake databilde.. Det må jo finnes en instilling enten på dataen eller tven som gjør at dette ikke skjer, men at databilde kommer frem igjen uten at jeg restarter? Tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
eplemufc Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Det slo meg at på laptoper finnes det fn-taster, bla. fn+f4 (hvertfall på min HP) som man trykker på om man vil at den tilkoblede skjermen skal aktiveres. Finnes samme kommando med tastekombinasjoner på et vanlig tastatur, eller program som muliggjør å binde en knapp på tastaturet til samme kommando? Lenke til kommentar
eplemufc Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Lastet ned Aquarius Soft PC Keyboard Hotkey Pro og bindet en tastkombinasjon som "Shut down monitor". Fungerte også for å aktivere skjermen. Lenke til kommentar
netted Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har akkurat kjøpt en Samsung LE40A557 og har koblet denne til dataen som har et ATI RADEON 9800 128mb AGP-skjermkort. Har koblet dem sammen med en DVI-HDMI-kabel og nesten alt funker upåklagelig, med unntak av en ting. Om jeg skrur av tven og lar dataen stå på, for så å skru på tven igjen så står det "HDMI - no input". Så må jeg skru dataen av og på for å få tilbake databilde.. Det må jo finnes en instilling enten på dataen eller tven som gjør at dette ikke skjer, men at databilde kommer frem igjen uten at jeg restarter? Tusen takk for hjelp Hei ser du skriver DVI- HDMI kabel. Finnes det mulighet for å koble pc fra dvi(vga) og inn i hdmi-kontakten på tv?(overgang) ser mange tver ikke har vga\dvi kontakter Lenke til kommentar
eplemufc Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 ja, får kjøpt hdmi-dvi-kabel. Men du må separat lydkabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå