Gå til innhold

Hvorfor gidde filme og laste opp?

Delvis

Anbefalte innlegg

Leste i VG om dette med Max Manus som er lagt ut på nettet. Nå mener de det er en Kino-maskinist som har foretatt filmingen med kamera for seg selv, når ingen andre var i kinoen.

Men hvorfor..? Det kan jo ikke være noe å tjene på det. Så hvorfor ta på seg alt bryet med det der, for å legge ut en film gratis, skjønner jeg ikke. Og dette gjøres med alle filmer overalt :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at dersom det er en kinomaskinist tør og gjøre slike ting. hver eneste filmkopi er vannmerket på en spesiell måte noe som gjør at det er lett og finne ut hvilken kino kommer fra.

Det var derfor de fant ut så fort hvor lange flate ballær II piratversjonen kommer fra. Kinoen som dette er skjedd på risikerer og få null premierefilmer i perioden framover samt at evt maskinisten som gjorde dette fort blir uten jobb.

Lenke til kommentar

ser ikkje det store problemet...

men hadde jeg kunnet laste ned filmer og betalt 50kr eller streame ned en premierefilm hjemme i stuen samme dag som den har premiere, så hadde jeg gledelig betalt 30-40 kr for hver film.

det samme med spill , som fra steam, betaler gledelig 250kr for et nytt spill istedenfor å laste det ned ulovlig.

men nå er filmbransjen treige med å få til en mer fremtidrettet instilling til dette.. og Steam har iallefall drete på draget. alt er blitt 30 % dyrere etter at de selger alt i Euro istedenfor dollar..

( selv om det er enkelt å omgå dette ) :p

jeg har lasta opp et par filmer på nett og har ingen problem med å gjøre noe slikt igjen..

Lenke til kommentar
ser ikkje det store problemet...

men hadde jeg kunnet laste ned filmer og betalt 50kr eller streame ned en premierefilm hjemme i stuen samme dag som den har premiere, så hadde jeg gledelig betalt 30-40 kr for hver film.

det samme med spill , som fra steam, betaler gledelig 250kr for et nytt spill istedenfor å laste det ned ulovlig.

men nå er filmbransjen treige med å få til en mer fremtidrettet instilling til dette.. og Steam har iallefall drete på draget. alt er blitt 30 % dyrere etter at de selger alt i Euro istedenfor dollar..

( selv om det er enkelt å omgå dette ) :p

jeg har lasta opp et par filmer på nett og har ingen problem med å gjøre noe slikt igjen..

For orden skyld: Har ikke sagt noe om "problem" i det hele tatt. Det er en annen diskusjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...