Gå til innhold

Ingen lyd via HDMI Asus P5E supremefx ll

Anbefalte innlegg

Hei

Måtte reinstallere xp :thumbdown:

Etter det får jeg ikke lyd via HDMI kabelen lenger!

I device mgr, sier den at den mangler 2 drivere:

"Audio dvice on High definition bus" og en på "ukjent" enhet.

Jeg har innstallert driver på både skjermkort og lydkort

Jeg har lyd på vanlig utganger!

Finner ikke ut hvilken driver den vil ha.

PS, lydkortet står i rett slott (sorte øverst mot kjøleribba)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hjelper alltid med litt info om utstyret du bruker. lettere å finne hjelp da.

Den ukjente forsvinner nok når du finner driveren for HD busen

HK: Asus P5E (følgte med lydkort Supremefx 2 som er satt i rett slot)

I device mgr, står det nå med gult utropstegn "Lydenhet på High Definition Audio Port"

Under systemenheter finner den 2 Microsoft UAA-bussdriverfor High Definition" disse ser ok ut.

Hvis jeg "Disabler" den ene av disse (UAA), så forsvinner den som står med gult utrops tegn! men ingen lyd, xp innstallerer denne(UAA) selv etter reboot.

Jeg prøver update driver i device mgr, har prøvd å browse til:

* Cd med lydkort driver (som er innstallert allerede)

* System 32

* ATI skjermkort driver

* Win XP cd.

Håper noen har en løsning, har holdt på i over 10 timer nå, aldri opplevd lignende før :no:

Lenke til kommentar
Det hjelper alltid med litt info om utstyret du bruker. lettere å finne hjelp da.

Den ukjente forsvinner nok når du finner driveren for HD busen

HK: Asus P5E (følgte med lydkort Supremefx 2 som er satt i rett slot)

Win XP SP3

I device mgr, står det nå med gult utropstegn "Lydenhet på High Definition Audio Port"

Under systemenheter finner den 2 Microsoft UAA-bussdriverfor High Definition" disse ser ok ut.

Hvis jeg "Disabler" den ene av disse (UAA), så forsvinner den som står med gult utrops tegn! men ingen lyd, xp innstallerer denne(UAA) selv etter reboot.

Jeg prøver update driver i device mgr, har prøvd å browse til:

* Cd med lydkort driver (som er innstallert allerede)

* System 32

* ATI skjermkort driver

* Win XP cd.

Håper noen har en løsning, har holdt på i over 10 timer nå, aldri opplevd lignende før :no:

Ekstra info:

Jeg får lyd i de vanligr utgangene, også optisk, men IKKE via HDMI

Det fikk jeg før formateringen.

PS: Det skal vel ingen kabel fra skjermkortet til lydkortet, eller til hk? har jo funket uten...

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar

Enkelte ATI kort skal ha muligheten, men det kan hende du må aktivere det i driveren. Sjekket kjapt i min ATI driver for ett HD4670 kort, men fant ikke noe der.

Bruker selv den optiske til forsterker og HDMI (via DVI overgang) til TV.

ATIen skal greie lyd via PCI-E bussen. Det kan faktiske hende du ikke trenger lydkortet i det hele tatt. Nvidia kortene trenger intern kabel for lyd

Lenke til kommentar

Sitter å leter litt på Asus sine forum.

Her er en som har motsatt problem enn deg. Hos han så ble bios satt til HDMI audio automatisk når har satte inn kortet. Så prøv i bios om det er ett sted der som sier at du kan velge onboard eller HDMI audio: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Så de ikke i manualen selv, men det kan være der.

En annen ting, hvordan kabel bruker du? en normal DVI-HDMI kabel, eller bruker du en HDMI kabel med den DVI-HDMI overgangen som fulgte med? For hvis du bruker en ferdig kabel, så har denne mest sannsynlig ikke lyd mulighet, da det originalt ikke er dette i en DVI plugg. De bruker en spesial overgang for å få det til.

Lenke til kommentar
Sitter å leter litt på Asus sine forum.

Her er en som har motsatt problem enn deg. Hos han så ble bios satt til HDMI audio automatisk når har satte inn kortet. Så prøv i bios om det er ett sted der som sier at du kan velge onboard eller HDMI audio: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Så de ikke i manualen selv, men det kan være der.

En annen ting, hvordan kabel bruker du? en normal DVI-HDMI kabel, eller bruker du en HDMI kabel med den DVI-HDMI overgangen som fulgte med? For hvis du bruker en ferdig kabel, så har denne mest sannsynlig ikke lyd mulighet, da det originalt ikke er dette i en DVI plugg. De bruker en spesial overgang for å få det til.

Dette hk:

Bruker DVI til HDMI overgangen som fulgte med.

Ikke noe valg i bios med HDMI som jeg har sett, kun om det skal være HD eller AC97, har satt den til å bruke HD

Lenke til kommentar

Alle Asus sine 4850 kort støtter lyd over HDMI. Så da ligger problemet med Hovedkoret, så lenge det ikke er ett problem med mottaker av signalet, og den får noe den ikke støtter.

Sjekk om du har oppdatert Bios til siste versjon, det er 1102. Hvis den har den og ingen lyd, eller innstillinger i bios. Støtter det kanskje ikke den muligheten, litt rart siden det er såpass nytt.

For å sjekke om det ikke er mottaker som er problemet, sett lyden til 2.0 og PCM, det skal alle kunne ta imot.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Alle Asus sine 4850 kort støtter lyd over HDMI. Så da ligger problemet med Hovedkoret, så lenge det ikke er ett problem med mottaker av signalet, og den får noe den ikke støtter.

Sjekk om du har oppdatert Bios til siste versjon, det er 1102. Hvis den har den og ingen lyd, eller innstillinger i bios. Støtter det kanskje ikke den muligheten, litt rart siden det er såpass nytt.

For å sjekke om det ikke er mottaker som er problemet, sett lyden til 2.0 og PCM, det skal alle kunne ta imot.

Har oppdatert bios.

Har hatt lyd via HDMI før!!!

Får lyd via Optisk og coaksial, samt vanlige utgangene. men ikke via HDMI.

kanon at du sette av tid, dette er veldig rart.

Jeg har prøvd reinstall, og prøvd med SP2, da jeg har sett noen mener det ikke går med SP3.

Men det var bare med en gang SP3 kom, jeg har som nevt hatt lyd via hdmi, med SP3.

Lenke til kommentar
Det kan jo være kabelen som har tatt kvelden også, slikt skjer. Eller at det sendes ett signal som mottakeren ikke takler.

Jeg har nå måttet levere fra meg pc til han som jeg bygget den for, han var fornøyd så lenge alle andre utganger virket (optisk og Coaksial)

Takk for gode tips og råd, som burde ha ordnet dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...