Dannybabb Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg jobber med scenelys, og har lyst til å dokumentere arbeidet jeg gjør. På en vanlig teater eller konsertscene er det somregel ikke nok lys til at mitt gamle digitalkamera, Finepix 3000, greier å ta gode bilder, og jeg ønsker derfor et kamera som takler dårlige lysforhold, men helst uten lang lukkertid (skuespillere og rockemusikkere greier aldri å stå stille). Ønsker også at det skal kunne ta gode stemningsbilder med lite lys. Andre i bransjen har bla. anbefalt meg Finepix 5600. Jeg tar gjerne imot anbefalinger, men modellene jeg har sett på er: Finepix s8100fd Panasonic DMC LX3 Panasonic FZ28 Jeg har også vurdert speilrefleks, men ønsker å holde meg på 2000-3500kr. Kan finne på å gå opp i pris om det perfekte kameraet skulle dukke opp. LX3 ligger i en prisklasse over de to andre, men jeg antar den også gir bedre bilder? Men jeg er litt usikker på den med tanke på zoomen. Når det er sagt ønsker jeg naturligvis å bruke kameraet til "vanlig" bruk også. Blir veldig taknemlig dersom noen har lyst til å gi meg råd om hva jeg burde tenke på og hvilke kameraer som kan være aktuelle for meg! Tar også gjerne imot tips på hvordan å ta gode bilder av scener osv. der lyset ikke er altfor godt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 LX3 er helt klart best i dårlig lys. Andre fra Panasonic er vel stort sett kjent for det motsatte, uten at jeg skal uttale med om FZ28. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå