Gaarulf Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Nuvel, mener jeg har en Vista premium CD som jeg vant på LAN her en plass, og kommer hit for å spørre om det virkelig er verdt det? Har bare 2gb RAM, og har ikke tenkt til å oppgradere før Win7. Jeg multitasker gjerne Team Fortress 2, Opera og div småting, og lurer på om det blir for lite RAM om jeg skal ha vista. Er det bedre ytelse i steam(spill)? Alle har hørt skrekkhistoriene om Vista som er fail, men dette skal ha ordnet seg så ikke kom med "xp er bedre fordi vista suger". TL;DR: Har 2gb RAM, liker å multitaske spill + programmer og nettleser, gir Vista bedre ytelse i diverse spill (Hovedsaklig Team Fortress 2) AMD 6400+ 3,2ghz Geforce 8800 GTX 768mb 2 GB Ram Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) vista gir aldeles ikke bedre ytelse, den tar ytelsen, men med 2 gb ram klarer du akkurat med ram delen og 3ghz prosessor går det greit, men bruk heller xp med mindre du kjøper spill som bruker dx10 Endret 31. desember 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Var bare det jeg lurte på. Får vente på Win7 da. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) I mitt syn er alt det "Vista krever så sykt mye" bullshit.. Ok, det krever mer en XP. Men ser finere ut, har DX10 og mye forenklede løsninger i forhold til Xp.. Husker jeg engang var imot Vista, helt til det ble innstalert. Nå som Sp1 kom for en god stund siden, fikk vista bedre ytelse. (Merka det SPESIELT i kopiering\flytting) Edit: Dette er min meninig, smak og behag. Endret 31. desember 2008 av Applebee Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 hehe, testet maskinen med alle oppdateringer og ingen oppdateringer, ytelsen jeg kjenner er at maskinen er 3x raskere uten noen oppdateringer. men sant skal sies, jeg har en bærbar, og vista vil aldri fungere 100% enda, men med stasjonere går det med en gang bedre Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Ok, det krever mer en XP. Men ser finere ut, har DX10 og mye forenklede løsninger i forhold til Xp.. Forenklede løsninger? Jeg har da aldri sett flere popups enn vista uten å være tilkoblet nettet. Selv med vista-sikkerhetssystemet avkoblet("åpne som administrator"-opplegget), er det mer mas enn XP. Nå som Sp1 kom for en god stund siden, fikk vista bedre ytelse.(Merka det SPESIELT i kopiering\flytting) Men fortsatt ikke bedre enn XP. Vista er muligens bedre å bruke multicore og dx10, men bortsett fra det... Jeg ville beholdt xp ihvertfall. Edit: Litt skrivefeil Endret 31. desember 2008 av Axefjord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå