Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forholdet er slutt etter 20 år

Anbefalte innlegg

Ja det ville vært enklere uten barn med i bildet,det er sikkert.En annen side av saken er jo at jeg fremdeles er utrolig glad i henne,men har mest lyst til å hate henne akkurat nå fordi det ville gjort det enklere.Må vel innnrømme at det finnes stunder der jeg har hatt lyst til å kaste henne ut også.Trodde det skulle være enklere å være ærlige mot hverandre etter så lang tid sammen.Ikke helt enkelt for meg iallefall å forstå dette ut i fra det hun sier er årsaken.Skulle ønske jeg kunne slå av følelsene mine like lett som det hun gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det da,svarene varierer her gitt:det er ikke du,det er jeg,eller jeg klarer ikke å glemme hvor kontrollerende du var.Trenger å være for meg selv.Dette stemmer kanskje alt sammen for det jeg vet,men det forklarer ikke reaksjonen hennes synes jeg.Er frihetstrangen så stor må hun selvfølgelig dra,men jeg synes nå det fremdeles er merkelig at dette skjer nå og ikke den gangen det var et problem.Klarer ikke å fri meg fra følelsen om at det er mere inne i bildet her.Dette avviser hun totalt når jeg ber henne om i det minste å være ærlig med hva som skjer.Før var det jeg som hadde problem med det å snakke om følelser,når jeg nå prøver å snakke med henne om dette har jeg inntrykk av at hun ser på meg som patetisk.Jeg vet at det å gå å synes synd på seg selv og å være patetisk er noe av det minst tiltrekkende du kan gjøre i en dames øyne. Jeg kan trygt si at jeg har nok mere blandede følelser for dama for hver dag som går,er selvfølgelig glad i henne men har vanskelig for å tilgi respektløsheten hennes.

Endret av Stein43
Lenke til kommentar

Høres ut som hun har mistet respekten ja. Jeg ville sørget for å få henne ut av huset snarest.

Oppfører hun seg nedlatende overfor deg, mens du kryper for henne, så er det bare med på å gjøre den eksisterende situasjonen verre. Hennes respektløshet er en del av en destruktiv fremmedgjøringsprosess. Hun døyver sin egen dårlige samvittighet med å svartmale deg som person. Slik ser jeg det hvertfall.

Lenke til kommentar

Er enig i det der ja,men krypinga er jeg ferdig med(hvis det har vært noen).Er jeg forbannet og sier rett ut hva jeg mener,kommer det tårer prøver jeg å snakke fornuft i rolige former er det galt også.Er det så forbannet om å gjøre å flytte så må hun gjøre det,hvorfor utsette det så vi begge skal gå rundt å ha det vondt?

Lenke til kommentar

For å være ærlig så tror jeg at hun skjuler en mann for deg. Samtidig så har hun dårlig samvittighet. Mye pga av barna, noe fordi du har tatt affære for deg selv. Det kan også være ting i livet forøvrig hun er missfornøyd med som hun (urettmessig) anklager deg for, uten å anklage deg direkte. (Ser for meg at hun klager høylytt om alt som i hennes øyne er feil med deg til venninner). Om hun nekter å samarbeide så ender nok dette opp med at du avslutter forholdet. rett og slett fordi en blir lei av å løse alle problemer alene. (Mao problemene blir aldri løst).

Det er bare spekulasjoner jeg kommer med,men ut fra den informasjonen du gir, og de erfaringer jeg har, så er jeg arrogant nok til å påstå at jeg har i store trekk rett.

Om nødvendig så ville jeg begynt med samlivsterapi på egenhånd. Mye for å få noen proffer som sparringpartner i alle de spørsmålene du har nå. Vær åpen med henne om hva du gjør, og hvorfor.

En av grunnene jeg har opplevd til at utro kvinner ikke flytter ut, er at han som de gjerne vil gå til har gitt beskjed om at han ikke tar i mot. Da blir de ofte vandrende hvileløst slik som din kone gjør nå. Men igjen, kun spekulasjoner fra min side.

En streiftanke er å få lagt press på henne til å sette ord på sine følelser. Eller mangel på sådanne.

Lenke til kommentar

Den verste fienden i et parforhold er nok den kjedelige rutinen i hverdagen ingen tvil om det.Dette er vel noe alle sliter med av og til,da må det vel også tas visse grep for å piffe opp i hverdagen litt.Dette er vel etter min mening kun mulig dersom begge parter prøver å gjøre noe med det og at det ikke bare er enveiskjøring.Har vel faktisk vært brutal mann nok selv til å tenke i de baner du gjør her,kanskje er ikke en evt.ny type villig til å ta imot henne med barn,katter,hester og ellers full pakke.Det eneste som er sikkert er at jeg vil ikke ha ei dame hos meg som egentlig ikke vil være der.

Lenke til kommentar

Uff, dette var trist å lese om. Jeg kan forstå at du er forvirret og frustrert når hun ikke virker samarbeidsvillig i det hele tatt. Du har jobbet så mye for forholdet, og nå viser hun deg ikke halvparten av respekten (jeg mener) du, og forholdet deres, fortjener. Det et trist at hun øyensynlig kaster vrak på det lange forholdet deres og alt du har gjort.

Jeg føler virkelig med deg, og jeg håper dette løser seg på best mulig måte for deg og barna. Dette er en situasjon jeg ikke unner noen :-/

Lenke til kommentar

Ja det er en vond situasjon å være i ,men føler iallefall at jeg har prøvd på alle mulige måter å gjøre det jeg kunne.Er ikke det godt nok så kan ikke jeg forlange mere av meg selv,hun må ta den avgjørelsen som er best for henne nå.Etter denne tunge perioden føler jeg nesten også at vi begynner å bli fremmed for hverandre.Veldig rart etter 20 år eller hva?

Lenke til kommentar

Det at det finnes en mann til i bildet trenger ikke være sant. Jeg hadde selv en "down-periode", men etter tålmodihet fra kjæresten min har det ordnet seg heldigvis igjen. Klart, du har vært i et forhold ganske mye lengre enn meg, men kan ikke tenke meg at det er så utrolig stor forskjell på følelsene om man er sammen i 2 eller 20 år. Veldig leit å høre at barna sliter, det er som du sier, hadde de ikke vært der hadde det bare vært å gjøre opp regninga og reise.

Håper det løser seg, du virker som en veldig all-right kar.

Lenke til kommentar

Nei jeg kan jo ikke beskylde henne for noe når jeg ikke vet,men det er vel ikke så merkelig at tankene går i den retning når du plutselig blir behandlet som luft og byllepest om hverandre.Håper virkelig at dette får en løsning snart,utrolig tunge dager på jobb også.Det blir jo til at du tenker mye selv selv om det er best å glemme og å fokusere på andre ting.Håper jeg er en allright kar,det vil vel selvfølgelig bestandig være ting jeg kunne ha gjort på andre måter men føler at det ikke er mere jeg kan gjøre.Jo mere jeg tenker på enkelte av de tingene hun har sagt og gjordt jo mere forbannet blir jeg.Prøver å ikke tenke så mye på bare det negative ,men enkelte ganger klarer jeg bare ikke å koble ut.Det jævlige er at jeg klarer ikke å koble henne helt ut samme hvor jeg prøver.Tror det ville vært enklere for oss begge hvis hun flyttet snart.

Lenke til kommentar

Tja. Uten å lese for mye men bare for å komme med en liten bemerkning Stein43.

Din samboer har tenkt på dette overlengre tid. Hun har nok analysert forholdet i et år allerede, og dessverre for deg er du ikke lenger nr1. I dagens samfunn handler det meste om tilbud og etterspørsel og dessverre er ikke du førstevalget. Dette var du en gang i tiden, men du stoppet opp, eller så bevegde du deg i feil retning.

Mitt råd til deg er å jobbe med deg selv:

Kom deg ut av sofaen og inn i treningsstudioet, spis sundt og godt og lev en sunn og aktiv livsstil. Regner ikke med at du røyker, men gjør du det så kutt røyken. Vis at du er en vinner og ikke en patetisk looser.

Jenter som dropper en gutt har kommet fram til en rekke ting som ikke fungerer og din sosiale verdi er ikke god nok for henne lenger. Dermed må du jobbe med den.

Men 20 års samboerskap gjør noe med en, og derfor må dere se fornufitg på tingene. Dere skiller lag, punktum finale. For deg er dette starten på et nytt ufarget ark som du skal fylle med farge og latter. Hun er mest sannsynligvis på vei i et nytt forhold allerede.

Så kom deg videre.

Jeg anbefaler terapaut/psykolog slik at du kan få pratet ut om problemene. Eventuelt kan du betro deg til noen få gode venner. Hold deg aktiv og tren. Snart ser du at det er et hav av muligheter der ute og at livet ikke stopper opp fordi hun valgte en annen fremtid enn det du ønsket. Men alt bunner til syvende og sist opp i deg selv og hvordan du har vært!

Valget er nå ditt: vil du være en vinner, eller en taper?

Ny start ny mulighet! Målstreken er like langt unna for alle:)

Kvinner velger menn med høy sosial verdi, menn med humor, menn som ønsker å være det beste av seg selv....

Lenke til kommentar

Du har kanskje rett i en del av det du sier men jeg tar nok ikke skylda for alt som har gått galt her.Hvis det er som du sier at hun muligens er på vei inn i et nytt forhold så unnskylder ikke det hverken løgn eller respektløshet.Når det gjelder å være sosial taper så tror jeg ikke at den ene er bedre enn den andre her,og jo jeg røyker (mye også) men det gjør også hun.Damer som lever livet via facebook er nok like store tapere som det jeg er,der har hun tilbragt mye tid gitt.Mulig det er fordi jeg ikke er spennende nok kanskje,eller er det fordi en drømmeverden er mye behageligere å oppholde seg i.Uansett hvordan dette har gått til så har jeg sagt at jeg heller vil ha henne ut enn at hun blir her når hun ikke vil.Er det så galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...