Speik Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 IMDB Rotten Tomatoes "The Curious Case of Benjamin Button" er den nye filmen til regissør David Fincher (Se7en, Fight Club, Zodiac) med hans trofaste Brad Pitt i hovedrollen. Filmen har premiere på norske kinoer 23. Januar. På en eller annen mystisk måte er det flere som allerede har sett filmen, så da bruker vi denne tråden til å dele tanker, forventninger og anmeldelser! Selv skal jeg komme meg på premieren, dette ser helt fantastisk ut. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Dette er filmen som skal dytte TDK ned fra 2008's gyldne førsteplass. Forventningene er med andre ord enorme. Dette blir etter alt å dømme ikke Fincher i Panic Room-modus, så jeg gleder meg til 23 januar. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg er en av de som ikke kunne motstå fristelsen... Gled dere! Skal absolutt ikke se bort fra at den dytter ned TDK. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Høres lovende ut! Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Burde ikke alt for høye forventninger, Bacon. Filmen er ikke fri for feil. Den største feilen med filmen er hvordan forskjellige personer fysiskt forandres i løpet av filmen relativt til hverandre. Mens hovedskuespillerne utseende endres ofte, gjøres det ikke helt i takt. At støtteskuespillerenes karakterer endres skjeldenere gjør også at det hele får et svært falskt preg over seg. Dette blir heller ikke gjort bedre av at det er svært vanskelig å holde oversikt over hvor mye tid som har gått. Et annet problem med filmen er at Pitt er helt elending som forteller. Ikke bare har han en stemme som ikke passer til det, men dialekten virker falsk; den er for ren til å virke troverdig. Sistnevnte problem deler forøvrig også Blanchetts. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Åh, akkurat det overrasker meg litt da flere forhåndsomtaler allerede nå har utropt Benjamin Button til en selvskreven vinner av "Beste Make-Up" når Akademiet avgjør i mars. Nå er jeg heldigvis ikke den som henger meg mest opp i troverdigheten ved aldring, men i en slik film er jo det en ganske viktig del av det hele. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Ikke overraskende om den skulle vinne "Beste Make-up". Det var ikke de enkelte karakterenes make-up som var problemet (den var helt topp klasse), men hvordan make-upen til en karakter forandret seg sett i forhold til make-upen til en annen karakterene (og da spesielt sett i forhold til en støttekarakter). Du så raskt hvem de hadde lagt mye vekt på og hvem de hadde lagt lite vekt på. Dette ødela illusjonen for min del. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Gleder meg noe jævlig til at denne kommer. At folk allerede har lasta den ned å ser den på en idiotisk liten screen er bare trist. Filmen kommer jo ut bare om noen få uker!!! Pluss dem som ser den på screener tror jeg går glipp av ca 3-4 minutter av filmen. Endret 31. desember 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Filmer som er lengre enn 2 timer hører ikke hjemme på kino. I tillegg har jeg flere ganger kommet over screenere som jeg synes er bedre enn de ferdige DVDene. Her kan t.eks. Speed Racer nevnes; flere unødvendige scener i DVD-versjonen. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Fire andre 2008-filmer som ikke har premiere i Norge før 2009 er: The Wrestler Doubt Milk Slumdog Millionaire Dette ser veldig bra ut, som vanlig kommer det beste senest på året. Tror 2008 kan bli veldig bra. Endret 31. desember 2008 av Speik Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Ser frem til denne. Vi har allerede sett at Pitt og Fincher er fantastiske partnere i både Seven og Fight Club, tviler på at jeg blir skuffet av dette. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ser frem til denne. Vi har allerede sett at Pitt og Fincher er fantastiske partnere i både Seven og Fight Club, tviler på at jeg blir skuffet av dette. Enig. Denne kommer nok raskt oppover lista på IMDB.... Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jøss, denne filmen har jeg faktisk helt glemt. Så en trailer for en ganske så lang stund siden, og den var helt fantastisk. 23. januar it is? Billetter skal kjøpes, popkorn skal poppes, seter skal varmes! Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Fire andre 2008-filmer som ikke har premiere i Norge før 2009 er: The Wrestler Doubt Milk Slumdog Millionaire Dette ser veldig bra ut, som vanlig kommer det beste senest på året. Tror 2008 kan bli veldig bra. Synecdoche, New York og Revolutionary Road må du ikke glemme Jævla treige Norge. Endret 1. januar 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
master air Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Synecdoche, New York og Slumdog Millionaire har allerede blitt vist på kino. Selv har jeg bare sett Synecdoche og den er veldig bra. Syns ikke Benjamin Button ser så fantastisk ut, men jeg kommer nok til å se den. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Synecdoche, New York og Slumdog Millionaire har allerede blitt vist på kino. Selv har jeg bare sett Synecdoche og den er veldig bra. Syns ikke Benjamin Button ser så fantastisk ut, men jeg kommer nok til å se den. Synecdoche, New York skulle bli visst på kino, men ble utsatt til februar. Ihvertfall ifølge filmweb, og kinoen vår. Endret 1. januar 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
master air Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Så den på Cinemateket under OIFF. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Så den på Cinemateket under OIFF. Joa, men det er noe helt annet en utgivelse's dato på ordinære kinoer. Eller Am I Wrong? Endret 2. januar 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
master air Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det er det, ville bare poengetere at det har vært mulig for mange å se de filmene allerede på kino. Kjipt for de som ikke bor i Oslo, men noen fordeler har man ved å bo i landets største by. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå