JiGGe Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Smertestillende før alkohol inntak, er dette farlig? Hvor mange timer må jeg vente? smertestillende er av typen 'Ibumetin' eller 'paracet' . Endret 31. desember 2008 av JiGGe Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Smertestillende før alkohol inntak,lkohol, og h er dette farlig? Hvor mange timer må jeg vente? smertestillende er av typen 'Ibumetin' eller 'paracet' . Tror ikke det skal være farlig å ta paracet når man drikker alkohol, har selv tatt paracet et par ganger tidligere når jeg har drukket, og har ikke kjent noen bivirkninger. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Er vel ikke direkte heldig da leger fraråder nettop dette. Men har selv drukket alkohol og kominert både paracet, ibumetil og lettere smertestillende basert på opiater og lever fortsatt i dag, men akkurat bra er det ikke og frarådes. Bivirkningene kan dog være ... uheldige... *Halusinasjoner (ved kombo med opiater). *Langt lavere effekt av de smertestillende tabletenne : behov for større dose. *Tøft for magen. Så lenge det kun gjelder en paracet eller to så tror jeg ikke du skal bekymre deg, men alt som leveres ut på resept bør du prøve å unngå å kombinere med alkohol. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Gylden regel er å ALDRI drikke alkohol når man tar medisiner. Imidlertid er det ikke farlig å ta reseptfrie smertestillende samtidig som du drikker alkohol såfremt du ikke har leverproblemer fra før. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 grunnet en tilstand jeg har hatt med magen har jeg fått forklart at jeg ikke burde ta ibux som har samme virkestoff som ibumetin (ibuprofen) fordi det er hardt for magen, burde heller ta paracett fordi den "går"på levra. Spurte da om akkurat det du spurte om og legen jeg spurte sa det at han ikke ville forbinde det å blande ibux og alkohol med noen spesielt uheldige bivirkninger, derimot så kunne du få litt reaksjon ved planding av paracett og alkohol da begge deler "stresser" levra. men er enig i tommelfinger regel om å ikke blande noen typer smertestillende piller eller lignende med alkohol. Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Okei, men da satser jeg på å ta 2 paracetter og vente noen timer med å drikke. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 en ibux og en paracet rett før fylla er bankers , Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Kombinasjon av flere smertestillende og/eller alkohol forsterker effekten av alle de individuelle komponentene. Det kan gå veldig hardt utover leveren. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 hadde en pharma, tech. på besøk i går og hu sa det gikk fint, kunne ikke garantere 100% , men 99.99% sa hu.. effekten for å ta 1 ibux og en paracet og alkohol ville kunne være i de fleste tilfeller mer positivt enn negativt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå