Thor. Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Heisann. Gammelt nytt: Jeg kan begynne med å si at det er meningen at maskinene skal på nett og at det ikke er snakk om at han med vilje har strngt ute maskinene, det er bare det at han er så grusomt sur akkurat nå, har fått han til å prøve en gang nå og feilet med å fikse det da. Her er hendelsesforløpet. Tidligere fikk vi tak i ny D-Link. En DIR-635. Akkurat nå har den FW 1.09W. Denne strevde vi med å få til bruke via et "Tilgin Vood 400" levert av Tafjord Mimer. Nettverket i seg selv fungerte og med WEP kryptering og alt var i orden frem til min bror fikk seg nytt nettverkskort (trådløs dlink med N-standard). Da satte fattern opp tikkerheten til WPA-personal og mac-filter. Alt fungerte da og. Nå i jula kom jeg med to maskiner. En bærbar og en stasjonær og skulle bosette meg her i ferien. Da begynte helvetet. Etter en times tid merket vi at nettverket ble ustabilt. Alle på D-linken datt ut samtidig, men så diskret at programmene ikke merket det med en gang. Jeg ble så lei av dette problemet så jeg undersøkte litt. Dlinken henger på veggen og er like kald som rommet, så ingen feil der. Derfor etter litt feilsøking fant jeg ut at jeg bare måtte nullstille D-linken for å eliminere feil fra den siden. Dette gjorde jeg i natt. Nå imorges hadde fattern stilt tilbake nettverket til slik det var igjen (Guantanamo-modus) med mac-filter og WPA. Jeg har febrilsk forsøkt å komme igjen og har snakket med han om dette og han skrudde av mac. Da funket ivertfall TP-kabelen. Dene sitter jeg på nå men det er ikke gunstig med 3 kabler inn på samme rom. Så nå spør jeg dere om dere kan finne feilen. Vedlagt finner dere det meste av informasjon. Oppdatert: Dlinken kaster ut alle i tide og utide, varierer fra 10 minutter til en time mellom gangene. Det ender med å restarte ruteren. Dlink_logg.txt Endret 1. januar 2009 av Thor. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Gå inn på advanced og slå av Wi-Fi Protected Setup. Mulig at det er så enkelt. Synes det ser greit ut med andre parametre og det er ikke ip-konflikt mellom WAN og LAN. Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Sånn går det når paranoiaen rir;) Jeg har kun MAC filtrering på det trådløse, holder i bøtter og spann, slipper endel uforutsigbare problemer kryptering kan gi. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Heh.. Jeg har vel wpa jeg og men jeg har ikke problemer i det hele tatt. Her har ting ordnet seg. Wpa ble for mye for 4 trådløse enheter så akkurat nå er det bare MAC på foreløpig. Er bare det at en MAC addresse kan lett manipuleres og vi har en snylternabo i gården med et rulleblad hos onkel. Kanskje vi går til wep istedet.. Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Sånn går det når paranoiaen rir;) Jeg har kun MAC filtrering på det trådløse, holder i bøtter og spann, slipper endel uforutsigbare problemer kryptering kan gi. Ikke akkurat det tryggeste da.. Ukryptert trådløst nett? Hvem som helst som har litt peil vet å sniffe nettet og hente ut masse info eventuelt en godkjent MAC-adresse, og når denne pc'en slår seg av, volla, spoofe MAC-adressen og full tilgang.. Men over til problemet til trådstarter.. Kan tenke meg at den trådløse ruteren har for lite minne i seg til å håndtere mange krypterte trådløse tilkoblinger samtidig.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Hadde samme tanken. Kan tegne opp nettverket bare for å gi et bilde av aktivitet.. Ene bærbaren bruker fattern til surfing. Jeg har en bærbar og en stasjonær. Den stasjonære laster ned endel steam-spill og oppdateringer nå på grunn av formatering mens bærbaren går for det meste til surfing. Ellers er det samme aktivitet på min bror's stasjonær. Maskinen koplet til vood er somregel av. Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jada MAC kan spoofes, men vil noen inn på det trådløse så er sjansen stor for at de klarer det. Selv om du krypterer. Nå er jo WPA utrygt og, skal du tenke paranoid. Og selv en bavian kunne jo klart å bryte WEP de siste to årene. Men spørsmålet du må stille deg er jo hvem er det som gidder å gjøre dette, hvorfor de vil gjøre det, fremdeles er det jo masse nett som ikke er sikret, er jo enklere å "gjøre" noe de Thor: Men sjansen for at ting blir ustabilt øker med krypteringen, sånn er det bare, da må du finne andre metoder, har du prøvd skifte firmvare? kanskje et trådløst AP til hadde gjort seg, da kunne de delt brukerne i mellom seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå