Gå til innhold

Lyd in powerpoinframvisninger

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å lagen en powerpoinframvisning som jeg skal sende per. mail. Noen som vet hvordan jeg kan sette et lydspor inn slik at det blir integrert i filen. Så langt har jeg bare klart å få programmet til å referere til en fil liggende på hardisken...

Takker og bukker!

MH :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fil - Neste X antall ganger - Fullfør...

VOILA! ;)

Husk, velg riktig nå, mitt sikkerstikk bruker å legge med powerpoint - for sikkerhets skyld, men det trenger du sikkert ikke. Du får valget om du vil ta med lydfiler og slikt ut i greia :)

Du skjønner hva jeg snakker om når du går gjennom guiden.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Hei

Har prøvd det der. Problemet er at jeg ender opp med noe mottaker må "pakke opp" og "innstallere" på sin egen maskin. Ønsker en pps fil som bare er å starte opp... Har fått dette i mail selv, så det skal gå an...

MH

Lenke til kommentar
Hei

Har prøvd det der. Problemet er at jeg ender opp med noe mottaker må "pakke opp" og "innstallere" på sin egen maskin. Ønsker en pps fil som bare er å starte opp... Har fått dette i mail selv, så det skal gå an...

MH

Stemmer ikke - du kan velge å IKKE legge ved fremviser, selvsagt.

Men alt er i en fil for å forenkle transport. 1 fil er alltid enklest.

Lenke til kommentar

Hei

Nå har jeg pakket sammen framvisninge slik du forklarte. Jeg endte opp med følgende:

PNGSETUP.EXE

PRES0.PPZ

For å kjøre presentasjonen må jeg aktivere pngsetup.exe som så ber meg om å finne katalog for installasjon. Antar den "pakker ut" fulen pres0.ppz. :-?

Har tenkt å bruke presentasjonen for å skaffe sponsorer til en idrettsleir. Er redd for at dette kan bli litt for mange knapper for en del bedrifts-eiere...

Har du noen andre triks i ermet?? :p

Lenke til kommentar

For lyd, men denne løsningen egner seg ikke for filvedlegg i e-post.

1. Pakk sammen fremvisningen og ta med koblede filer, men ikke ta med Powerpoint-fremviseren.

2. Fullfør "Pakk ned"-veiviseren.

3. Pakk ut din nåværende pakke i valgfri mappe.

4. Bingo! Nå kan du flytte musikkfilene og fremvisningsfila fritt rundt så lenge de er i samme relative plass som de ble pakket ut. Samme prinsipp som html-filer og bildefiler.

5. Hyll meg ;)

Ikke testet som e-post filvedlegg, men regner med at de ikke går så bra da filene da må lagres lokalt i samme mappe før fremvisningen kan kjøres korrekt. Vet ikke hvordan man skal gjøre det med e-post. Men jeg har svart på spørsmålet ditt mange ganger nå - noe burde være holdbart.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Det var ikke meningen å være pirkete.. At noen i det hele tatt tar seg bryet med å hjelpe oss ikke fult så datakyndige synes jeg er imponerende:) Grunnen til at jeg laget en ny posting var at jeg har mottatt ganske mye junkmail hvor man har klart å integrere lyden i framvisninger.. Dessverre er slike vedlegg vanligvis av ukjent opprinnelse, så....

Takker og bukker :wink:

Lenke til kommentar
Hei igjen!

Det var ikke meningen å være pirkete.. At noen i det hele tatt tar seg bryet med å hjelpe oss ikke fult så datakyndige synes jeg er imponerende:) Grunnen til at jeg laget en ny posting var at jeg har mottatt ganske mye junkmail hvor man har klart å integrere lyden i framvisninger.. Dessverre er slike vedlegg vanligvis av ukjent opprinnelse, så....

Takker og bukker :wink:

Antageligvis HTML-mail med henvisninger til eksterne lydfiler?

Lenke til kommentar

Prøvde å legge ved en Powerpoint-fremvisning og en lydfil i en e-post.

Dette fungerer ikke sammen, antageligvis pga måten Outlook Express lager e-post, i en slags samlefil, og alle filvedlegg må åpnes fra den før du kan åpne fila i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...