Rudde Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Er det mulig å lage en funksjon som fungerer på samme måte som sha og md5? Lenke til kommentar
oxodesign Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Er det mulig å lage en funksjon som fungerer på samme måte som sha og md5? Ja det er mulig, men hvorfor i alle verdan skal du ha den? Du nevner 2 funksjoner som allerede finnes i dag hvorfor skal du ha egen? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Hvis jeg hadde utviklet min egen hadde det jo ikke vært mulig å lage databaser for kryptering ene mine, eller det hadde kanskje vært mulig men mye mer tungvindt Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Hvis jeg hadde utviklet min egen hadde det jo ikke vært mulig å lage databaser for kryptering ene mine, eller det hadde kanskje vært mulig men mye mer tungvindt Med mindre du har et veldig skarpt hode er det bare å glemme det. Sjansen er rimelig stor for at du lager noe som er særdeles usikkert og dermed tar kortere tid å «knekke» enn hvis du hadde brukt md5, sha1 e.l. med salt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Idag bruker jeg sha512 Men hadde jo vært gøy å prøve å lage det for å se om du får noen resultater. Lenke til kommentar
oxodesign Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Idag bruker jeg sha512 Men hadde jo vært gøy å prøve å lage det for å se om du får noen resultater. Jeg bare sa at det var mulig, enkelt er det ikke. Her har du mer info om md5 http://en.wikipedia.org/wiki/MD5 Så som Ernie sier sjansen for å lage en dårlig funksjon en det som allerede finnes er stor. Det du bryde isteden er å se på noen funksjoner som er postet i php manualen under md5, link: http://no2.php.net/md5 jeg tror det er noen sånt du er ut etter! For å sikre passordene best mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå