Gå til innhold

Lyst på enkel båt til vannski/wakeboard. 0 PEIL!


Anbefalte innlegg

brodern har 50hk, husker ikke størreslen på båten, 14 fot eller rundt der, og den drar meg såvidt opp på vannski, går greit så fort du har kommet opp, men det å dra seg opp krever litt både fra den på skia og motoren på båten. jeg veier 73kg, så det er akkurat i grenseland. det er en mercury 2 takter fra 88.

 

da snakker jeg om 2 stk i båten samtidig som en dras opp på ski

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal titte litt mer rundt før jeg bestemmer meg, da jeg trenger som sagt en henger også, og da vil jeg gjerne ha så komplett "pakke" som mulig. Kan som sagt strekke meg til 40-50, men kanskje ikke det er nok enda?

 

Titter litt på den GHen, men kan ikke si at jeg på bildene ser noe sted å feste wakeboard tauet eller lignende. ? Er også litt usikker på om det er mulig å se på bildet om det er flere ting jeg kommer til å trenge å ha på båten med en gang? Evt arbeid jeg må gjøre med den?

Lenke til kommentar
brodern har 50hk, husker ikke størreslen på båten, 14 fot eller rundt der, og den drar meg såvidt opp på vannski, går greit så fort du har kommet opp, men det å dra seg opp krever litt både fra den på skia og motoren på båten. jeg veier 73kg, så det er akkurat i grenseland. det er en mercury 2 takter fra 88.

 

da snakker jeg om 2 stk i båten samtidig som en dras opp på ski

Saken her at det kan føles ut som om motoren sliter men det gjør den trolig ikke siden vi snakker om en 50 HK og en 14 fot båt. Akselrasjonen på en 4 takter er generelt treg men effekten er der så om du ikke hadde stått bak eller om det hadde vært en person på 110 kg bak der så hadde det trolig ikke gjort stor forskjell.

 

På en 14 fots båt på ca 200-250 kg tror jeg det vil være nok med en 25 Hk totakt med en person i båten.

 

 

Jeg skal titte litt mer rundt før jeg bestemmer meg, da jeg trenger som sagt en henger også, og da vil jeg gjerne ha så komplett "pakke" som mulig. Kan som sagt strekke meg til 40-50, men kanskje ikke det er nok enda?

 

Titter litt på den GHen, men kan ikke si at jeg på bildene ser noe sted å feste wakeboard tauet eller lignende. ? Er også litt usikker på om det er mulig å se på bildet om det er flere ting jeg kommer til å trenge å ha på båten med en gang? Evt arbeid jeg må gjøre med den?

Fester order du lett selv, bare kjøp noen ringer og borr hull på hver side av motoren. Tro det eller ei men det er ikke store drakraften man trenger.

Lenke til kommentar
Jeg skal titte litt mer rundt før jeg bestemmer meg, da jeg trenger som sagt en henger også, og da vil jeg gjerne ha så komplett "pakke" som mulig. Kan som sagt strekke meg til 40-50, men kanskje ikke det er nok enda?

 

Titter litt på den GHen, men kan ikke si at jeg på bildene ser noe sted å feste wakeboard tauet eller lignende. ? Er også litt usikker på om det er mulig å se på bildet om det er flere ting jeg kommer til å trenge å ha på båten med en gang? Evt arbeid jeg må gjøre med den?

50 000 kr, da begynner vi å snakke.

 

Se på denne 55 Hk Suzuki, 2 takt.

 

Si du byr 18 000 kr og kan hente den med en gang, det vil han trolig ikke men med litt overtalelse kan du ende med å få den for 22 000 kr vil jeg tro.

 

Da har du enda ca 22 000 kr for en båt og 6000 kr til henger, det hadde blitt grisebra!!

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

 

Skal se om jeg finner en passende båt.

 

Edit: Fant en båt med motor men han er åpen for å kun selge båten, får du den for rundt 20 000 kr har du sinnsykt bra utstyr for rett over 40 000 kr som tilfredsstiller dine krav.

 

Lurt å slå til så fort som mulig hvis du skal ha båt til sommeren 2009, renta går ned og folk får bedre økonomi noe som bedrer vilkårene til de som selger. Samtidig er det jo ett fakta at prisene stiger jo nærmere sesongen man kommer.

 

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode....svl=Hovedbilde

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Takker for alle svar, og spesielt til dere som har går igjen i tråden:)

 

Da dette blir min første båt, så lurer jeg på om ikke det er best å holde meg litt lavt i pris, og heller prøve å feile litt, for å så koste på meg senere om interesse fortsatt er der og jeg vet mer nøyaktig hva jeg er ute etter, og hva mine behov vil bli.

 

Så imorgen blir det en telefon på GH og se om vi ikke får tatt en tur ut og sett på den osv.

 

Noe sted det er lurt å se etter hengere? Hvilken henger trenger jeg?(håper ikke spørsmålet blir for vagt og dere skjønner hva jeg mener)

 

Har ikke hengersertifikat, men tipper ikke jeg trenger noe så svært at det blir nødvendig?

 

Ellers:

 

Er en 30 hester alltid firetakt? Til wakeboard så skal man vel ha noe som drar fort opp, men denne motoren er kanskje riktig der sånn? (mener å ha hørt at 2-takt skal dra bedre fra bånn osv...)

Lenke til kommentar

Den som står på GH'en er 2-takt, noe som ikke er lov å selge i Norge lengre, med mindre den har direkte innsprøytning (e-tec o.l.). Selv mener jeg 2-takt drar mye bedre, og har sett et par filmer av dette, men om filmene er til å stole på er en annen sak.

 

Jeg tviler på at du trenger hengersertifikat, i og med at båten ikke er så stor, og du ikke vil trenge noe stor henger. Men hvis du ikke kan kjøre med henger bør du øve en del før du setter båten på, så det ikke går utover den også hvis du feiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...