jonasSe Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Hei! Skal bygge HTPC og trenger hovedkort. Jeg har disse komponentene så langt: AMD htpc Inn der skal også en Samsung F1 750 Gb disk. Det hele skal pakkes inn i et Antec 430 kabinett. Har lagt merke til at Spragleknas poengterer gang på gang at det er viktig å oppgi OS og annet sw Så opplyser om at jeg skal bruke Vista Home Premium med Mediaportal. Litt usikker på 32-bit eller 64-bit?? Hovedkortene det står mellom er en av disse med mindre andre alternativer er bedre: 780G GF 8200 GF 8300 Hva tror dere om disse??? Takker på forhånd for svar... Endret 31. desember 2008 av jonasSe Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Nvidia har noen fordeler over AMD: Hybrid power: Eksternt skjermkort skrus av når det ikke er i bruk. De fleste Nvidia chipsetene er klare for 125W TDP og klare for Phenom II. Nvidia chipsettene har 7.1 lyd. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Har lagt merke til at Spragleknas poengterer gang på gang at det er viktig å oppgi OS og annet sw I følge AVSForum får man kun "smooth" 24p ved bruk av nVidia, men det er mer å tenke på. Skal svare bedre - neste år Endret 31. desember 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
jonasSe Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 HEHE, den er god Spragleknas... Lenke til kommentar
jonasSe Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 er det ingen som har noe å si om disse alternativene?? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Eh... hm.. hva lurer du på egentlig? Tør vel påstå at 9300/9400 + E5200 er et bedre alternativ enn 780G dersom du ikke kjører HT3 (Phenom). Dersom du kjører med HT3 CPU tør jeg ikke å si noe sikkert (blir vel mer smak og behag). Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 9300/9400 er vel uansett bedre på lydbiten enn 780G, og bildebiten vil jeg tro er sånn noenlunde lik, men historisk sett så har ikke Nvidia og Intel vert noen god kombinasjon så jeg vet ikke hvordan ståa er nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå