steinrr Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Canon EOS 20D, Canon EF-S 10-22 f/3.5-5.6, 10mm, 1/[email protected], ISO 100 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Yes, dette liker jeg. Det er uperfekt og langtfra spektakulært på noen som helst måte. Men det har drama og action, uten at det er et levende vesen med i bildeflaten. Dette er en effekt jeg prøvde meg på før i tiden, men fikk det aldri helt til. Det ble alltid litt for perfekt/pent. Kanskje det er derfor jeg liker det, for det bør være såpass grisete for å fungere. Denne gang har ikke det perfekte kameraet ditt hjulpet deg Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Takk for god tilbakemelding. Synes også at det funket ganske bra. Er usikker på støvet på sensoren som viser så godt, men jeg synes kanskje det ble en god effekt utav det også, så jeg fjernet den ikke. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg synes du med hell kunne fjernet støvet, og da mener jeg fysisk fjerning fra sensoren. Men det er klart det blir ekstra tydelig med den ekstreme blenderen du har benyttet. Effekten du har fått i forgrunnen var råraff. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Ja, støvet er fjernet nå Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Takk for god tilbakemelding. Synes også at det funket ganske bra. Er usikker på støvet på sensoren som viser så godt, men jeg synes kanskje det ble en god effekt utav det også, så jeg fjernet den ikke. De er helt på sin plass. Det skaper et inntrykk av litt slurvete analogt mørkeromsarbeid, og i og med at resten er så rølpete så passer det i helhetsinntrykket. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Denne typen bilder er ikke min styrke, men det er møkkete, mørkt og fult av action. Et type bilde som kansje må vokse litt mer på meg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Denne typen bilder er ikke min styrke, men det er møkkete, mørkt og fult av action. Et type bilde som kansje må vokse litt mer på meg. Det er nok en moden, tilegnet smak. I likhet med tolvtonemusikk, country og god single malt. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jepp, nå er kansje min styrke det mere umiddelbare. Men ettersom man modnes som fotograf blir vel smaken gradvis endret vil jeg tro. Merker allerede på et ganske aktivt år at jeg har beveget meg endel både i smak og teknikk Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Det er nok en moden, tilegnet smak. I likhet med tolvtonemusikk, country og god single malt. Hæ? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Det er nok en moden, tilegnet smak. I likhet med tolvtonemusikk, country og god single malt. Hæ? Jepp. De som avviser hel genre har egentlig ikke skikkelig peiling på musikk. Det krever litt modenhet å se kvaliteten til musikk som ikke er hip ifølge sitt eget miljø. Som studiotekniker har jeg mikset en CD som var spilt inn i Nashville, og makan til dyktige musikere har jeg ikke skrudd lyd på. Vi som har bakgrunn fra å jobbe med alt fra danseband til heavy metall merker på hvor lett det er å skru lyd på superbe musikere musikere i forhold til dyktige musikere. De har den lille ekstra tryggheten i det de gjør som fører til klar lyd, uansett hvor mye fuzz det er lagt til. Det er faktisk mulig å høre forskjell på hvor flink noen er når man skal få fin lyd ut av instrumentet deres. Det er selvfølgelig ikke hørbart lenger når det er ferdig mikset og mastret. Og hestejazz spilles hovedsaklig av svært dyktige musikere, og den novelistiske teksttradisjonen er mye bedre enn det nesten alle rockeband skriver. Hmmm. Forskjellen er at de handler om virkelige menneskers liv, og ikke en glorifisert dop-verden med uforståelig dårlige historier. Genren skambanker også blues både med tanke på melodiske kvaliteter som variasjon. Men det er jo "hvit musikk", og da er det jo mindreverdig. Alle vet jo at det kun er sorte mennesker som kan skape høyverdige musikkgenre. Hva er rock? Vel, han som skrev og spilte inn den første gjennomførte rockabilly-låten uttalte det veldig bra i låten "Birth of Rock'n'roll": Nashville had the rythm, but Memphis had the soul. Lord, the white boy had the rythm, and that started Rock'n'Roll (Carl Perkins). Memphis var den sorte musikkens hovedstad frem til impulsene fra Nashville kom til byen. Og resten av historien kjenner vi. Utrolig nok ble Perkins beskyldt for å være rasist av journalister uten kunnskap om rytme og musikkteori. Rock var countryrytme med soulharmonier frem til Ringo Starr la trykket på eneren på sekstitallet. "Are we human or are we dancers" er forresten den dummeste tekstlinjen jeg har hørt i vårt århundre. Totalt meningsløs uten lyriske kvaliteter. Med andre ord bare dumt, dumt, dumt. Men her diskuteres en bestemt fotografs bilde, og det er som vi stort sett er enig om er godt. Endret 2. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 "Are we human or are we dancers" er forresten den dummeste tekstlinjen jeg har hørt i vårt århundre. Totalt meningsløs uten lyriske kvaliteter. Med andre ord bare dumt, dumt, dumt. Ja det er jeg helt enig i. Denne gruppa har forfalt skikkelig fra sitt debut album, som faktisk var ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå