Mafiabåss Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Hei, nå har de gamle høyttalerene bltt ødelagt, så jeg trenger et par nye. Jeg har en nad c315bee forsterker, og har lest rundt omkring og funnet ut at jeg enten skal ha Dynavoice F6 eller M65, begge har fått strålende kritikker. Når det kommer til at M65 er 1000 kroner dyrere enn F6 er det ingen problem, det jeg lurer på er om forsterkeren min klarer å drive disse bra? Og er det verdt den høvdingen ekstra? Takk for hjelp! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 M65 er en 3-veis høytaler (dedikerte elementer for bass, mellomtone, og diskant), mens den gamle F6 (uten EX bak) er 2,5-veis (?). Ser ut som den nye F6 EX er 3-veis. Teoretisk sett er 3-veis høytalere tyngere å drive en 2-veis, p.g.a mer komplisert delefilter og flere elementer, men vet ikke hvordan det er med M65. Den oppgitte følsomheten er høy, så mulig det ikke er noe problem. C315BEE er ganske kraftig i forhold til "størrelsen", med 95W dynamisk (musikk) -effekt. Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Så, i bunn og grunn er de like lettdrevne? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Går nok fint med M65 vil jeg tro. C315bee er nok kraftigere enn mange surround recivere som skryter av 5x100watt osv. Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Edit: kan slettes Endret 5. januar 2009 av Mafiabåss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå