andersha Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Har hatt adsl en stund nå, men får det ikke opp i Linux. Kjører Redhat 7.3 på 1 maskin og 9.0 på en annen, sett bare maskinene til å motta ipadresse, men får ikke noe ipadresse, som resulterer at eth0=down. Kjører bare netconfig progget på begge maskinene, og så /etc/rc.d/init.d/network restart. Har også prøvd å kople den rett i adsl modemet, men samme problem, har også slått av default firewall i redhat, også satt på å slipppe igjennom dhcp. Alt funker fett i Windows, og der har jeg jo bare satt den til å bruke dhcp.. Så hvorfor dette ikke funker har jeg ikke peiling på. Takk for help Mvh Anders Haug Lenke til kommentar
iDude Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 ... Har også prøvd å kople den rett i adsl modemet, men samme problem, har også slått av default firewall i redhat, også satt på å slipppe igjennom dhcp. Alt funker fett i Windows, og der har jeg jo bare satt den til å bruke dhcp.. er DHCP satt på i /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 ? (Sett BOOTPROTO til dhcp) Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg måtte sette statisk ip for å komme ut via router + adsl bluecom. Linux 8.0 Lenke til kommentar
andersha Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 filen /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 er satt til følgende: DEVICE=eth0 BOOTPROTO=dhcp ONBOOT=yes Men tag1, jeg har ikke noe ruter koplet opp, bare maskina koplet rett i adsl modemet, og denne fungere ikke som en ruter, men bare som en bru, etter det jeg vet. Også hvis jeg skulle satt statisk ipadresse, hvem adresse skulle jeg da satt den til. Bruker Lucent modem. -Anders Lenke til kommentar
ZooMazter Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hos bluecom får du 3 ip'er så viss du ikkje har flere maskiner en det kan alt kobles sammen med hub/switchdda skal det hele fungere utmerket! Lenke til kommentar
andersha Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 ja det vet jeg, men det hele funker jo i windows, men ikke i redhat, og hvis jeg f.eks setter opp lokalt lan i linux, så funker det, men ikke når jeg så setter det tilbake til adsl. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hos bluecom får du 3 ip'er så viss du ikkje har flere maskiner en det kan alt kobles sammen med hub/switchdda skal det hele fungere utmerket! Off topic.. Faar du tre eksterne IPer fra Bluecom ? Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Hos bluecom får du 3 ip'er så viss du ikkje har flere maskiner en det kan alt kobles sammen med hub/switchdda skal det hele fungere utmerket! Etter hva jeg vet er det ubegrenset med maskiner du kan koble på modemet og få dynamiske iper til. Hittil hatt 5 maskiner på uten problemer. Lenke til kommentar
andersha Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 men problemet er at det ikke funker med dynamisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå