Gå til innhold

Problemer (php memory?) med installasjon av WordPress 2.7

Gjest Slettet+564654123

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+564654123

Det var ikke helt greit å finne ut i hvilken kategori jeg burde skrive dette innlegget, men jeg prøver her :)

Jeg har altså problemer med å installere WordPress 2.7 (standardversjon uten plugins) på mitt webhotell hos web10.nu. MySQL-database og alt det der skal være i orden. Jeg har editert de nødvendige filene og er rimelig sikker på at jeg ikke har gjort noe galt. Når jeg kjører installasjonsskriptet i browseren, får jeg denne feilmeldingen:

Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 122880 bytes) in /usr/home/web/wno*****/wp/wp-admin/includes/template.php on line 2444

Jeg har tydeligvis 16 MB med "php memory", men selv det er ikke nok til å få installert WordPress. (8 MB kan være for lite ifg. diverse kilder jeg har googlet meg fram til). Kan dette virkelig stemme?

Jeg setter stor pris på tips fra mer erfarne herrer (og damer) :)

Endret av Slettet+564654123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+564654123

Jeg har googla som en Gud. Har bl.a. prøvd å lime inn kode (typisk ini_set('memory_limit','24M');) i diverse filer, etter råd fra mange ulike kilder på nettet. Men det virker ikke. Jeg kan lite om php og databaser, men brukerne kan vel neppe overstyre webhotell-leverandørens (web10.nu) "php memory"-limit. :thumbdown:

Skulle gjerne visst om WordPress 2.7 virkelig krever mer enn 16 MB "php memory" for installasjon. Noen her som har installert denne versjonen og hatt liknende problemer?

Jeg får prøve å lete fram noen WordPress-fora og høre inn der ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+564654123

Jepp, vet det. Har sendt mail for å spørre web10 om de kan la meg teste med mer memory i én dag, slik at jeg får sjekket om det virkelig er det som er problemet. Men ifølge support-sidene er 16 MB maksimum av hva de tilbyr :(

I så fall er det ikke mer å hente der.

Lurer selvsagt på om det er andre som har webhotell hos web10 og som har klart å installere 2.7-versjonen.

Får vente på endelig svar fra dem. Hadde aldri trodd at en standard WordPress-installasjon ikke var mulig på slike webhotell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...