Gå til innhold

Sprekker funnet på X1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angående kjøpsloven, så ligger bevisbyrden på butikken om de mener man ikke har behandlet produktet riktig.

 

AtW

De seks første månedene that is.

Gjelder ikke forbrukerkjøpsloven i 5 år i Norge...?

Jo, men om man tenker litt skjønner man hvor vanvittig urimelig det høres ut. Henviser til Areheis svar.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Ikke overraskende lanserer SE nok en telefon som ikke holder mål. De har derimot tidligere vist velvilje i servicer selv om det er fysisk skade, her tenker jeg da på W350 sin flip som knekker, eller tastene på S500i/W580i. Sånn sett tviler jeg på at de kommer til å sette seg på bakbena her heller, om de går ut offisielt med en ekstra "garanti" tviler jeg derimot på.

 

W880i kan vel si å ha en lignende svakhet, da jeg har sett mange av disse som har en "knekk" midt på telefonen, men det vil de derimot ikke ta på garanti.

 

Når det gjelder personen her på forumet som hadde opplevd det samme, pell deg tilbake til forhandleren din, og krev å få ny. En sprekk vil aldri bli bedre av seg selv, og konstruksjonen vil garantert bli svakere som følge av sprekken. Det er derfor sjans for følgeskader som at hovedkortet blir bøyd eller lignende. Dette kan man derimot ikke prøve seg med å få på garanti.

 

Angående det juridiske rundt dette tviler jeg på at noen butikk vil ta dette til retten (les alt av media vil ta forbrukerens side, og forhandleren taper mye mer enn hva en X1 koster). Skulle det derimot gå så langt er jeg litt i strid om hvilken vei det hadde gått. Tipper forbrukeren hadde kommet godt ut av det da en slide mobil skal tåle å slides ved normal bruk. Dette forutsetter jo da at sprekken kommer som følge av slidingen, uten at jeg egentlig veit hvor den er :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det noen som har erfaring nå med reklamasjon på disse sprekkene?

 

Skjermen sluttet å fungere på min Xperia, da jeg leverte den til reparasjon på elkjøp ba jeg de samtidig bytte den blanke ramma i ytterkant på telefonen da denne var sprukket/knekt. Etter en tid kom telefonen tilbake med fikset skjerm og regning for bytte av ramme, jeg sa at dette ikke var aktuellt å betale da sprekker+Xperia var et kjent problem. De skulle ta dette opp med serviceverksted og har ikke hørt noe siden men nå har det kommet mange nye sprekker både "her og der" på telefonen så jeg må snart opp igjen for ny innlevering av telefonen.

 

I mine øyne er dette helt klart en reklamasjon men det virker ikke som Sony eller forhandlere ser det slik...

 

Er det mulig å liste litt opp her med hvor mange som har levert inn telefon for utbedring av sprekker, hos hvilket forhandlere og om det ble tatt som reklamasjon eller om det måtte betales for utbedring?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...