Gå til innhold

Løsning funnet: 2 mus i redhat 8.0

Anbefalte innlegg

jeg har en laptop med en innebygd musepeker, og i tillegg har jeg en ekstern USB-mus jeg bruker av og til.

det jeg ønsker er at musepekeren skal fungere hele tiden, slik som den gjør i windows2000. hvis jeg plugger i USB-musa, så fungerer denne også, uten noe behov for omkonfigurering.

nå fungerer bare en mus om gangen, og jeg må restarte etter å ha forandret innstillingene for at den andre skal fungere.. helt håpløst

finnes det noe plug-and-play opplegg som tar seg av sånt? kjører redhat 8.0...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her, men i RedHat9. Installerte på en laptop med intern pad og ekstern USB-mus. Tok med meg maskinen hjem uten mus, men fikk problemer med at padden gikk berserk. Fikk flyttet pekeren, men hadde ingen kontroll. Rebootet maskinen, men da klarte eg ikkje å starte X. Satt inn ein gammel COM-mus og kjørte mouseconfig for å sette denne opp. Da startet X som en drøm igjen...

Det er alle disse småfeilene som gjør at eg fortsatt bruker Windows på arbeidsstasjonen min (bruker slack på serveren såklart :))

Dionysos :evil:

Lenke til kommentar
ta en titt på denne siden:

http://slog.dk/~jensen/inspiron8200/inspir...iron_rh7.3.html

ser ut til at han har fått til akkurat dette med to mus. jeg har ikke anledning til å teste ut før om et par timer

denne oppskriften fungerer. nå fungerer begge museenhetene samtidig, akkurat på samme måte som i windows. usb-musa kan plugges inn og ut som du vil, og den fungerer så snart den er plugget i

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...