Gå til innhold

Vektere og tattoveringer

Anbefalte innlegg

Jeg jobber for tiden som mobilvekter, og syntes dette er veldig ålreit.

Saken er at jeg har planlagt å tattovere fødselsdatoen til dattera mi på siden av halsen. 2 og 2 siffer ovenfor hverandre. Lurte på å høre på jobben om det kunne skape noen problemer men tenkte det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse ;) Hører allikevel her først. Kjipt å få sparken pga. litt blekk :hrm:

Edit: Skriveleif

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under fagprøven min i vekterfaget fikk jeg i oppgave å utarbeide en slags uniformsinstruks. Da stusset fagprøvenemnda på at jeg ikke hadde skrevet noe om skjuling av eventuelle tattoveringer, så det kan være lurt å forhøre seg om sjefens synspunkt før du gjør det.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet.. Hvorfor skal noen dømme deg etter en tattovering?.. skal damer bli dømt etter hvordan de sminker seg, eller smykkene de har på seg også da?..

Store pupper = bimbo?

Tattis = kriminell?

miniskjørt = billig?

osv..

Så gå å ta tattoveringen!!

Har noen selv, over større deler av ryggen.. og på armen,, jeg fikk stilling som formann på min tidligere arbeidsplass, med tattis :)

Spiller da for pokker ingen rolle.. Gjør du jobben din, så er det vell godt nok..

Lenke til kommentar
skal damer bli dømt etter hvordan de sminker seg, eller smykkene de har på seg også da?..

De skal vel kanskje ikke det, men de blir det. Tilsvarende med en tatovering. Godt mulig man ikke er en slask selv om man har en synlig tatovering, men liten grunn til å gi fremtidige potensielle arbeidsgivere grunn til å skrive deg av som slask før du har fått en sjanse til å bevise det motsatte.

Det finnes selvsagt arbeidsgivere som ikke kunne brydd seg mindre – poenget er at det finnes nok av de som bryr seg. Greit å ha tenkt litt over saken før man gjør det vanskelig for seg selv. F.eks., er det nødvendig å ta tatoveringen et sted der den hele tiden er synlig? «Gjør du jobben din er det godt nok» er et fint ideal, men ting er dessverre ikke fullt så enkelt.

PS: Hva om det kommer flere barn? Kan bli dårlig plass på halsen etter hvert. :)

Lenke til kommentar

Eg trur det har meir med tilitsforholdet til kunden en om tattoveringa er lovleg ifølge norsk lov. Å ha ein tattovert ein slange på halsen slik at den er synleg når du er i uniform vil kunne gi eit negativt inntrykk av deg og firmaet du representerer. En slange er ofte et symbol på sluheit og løgner. Ikkje akkurat dei egenskapane du ser etter når du skal ha noken til å passe på dine verdier.

Det finnest sjølvsagt enkelte untak, dørvakter f.eks er det ofte en fordel om dei ser litt "skummle" ut med synlege tattoveringer.

Tall på halsen er forholdsvis uskyldig, men enkelte kan få dårlige assosiasjoner også til det.

Alt i alt så koker det litt ned til kva du ønsker å jobbe med i framtida. Synnlege tattoveringar gjer deg ikkje uegna som vektar, men du kan oppleve at ikkje alle vekterselskap vil ansette folk med synlege tattoveringar.

Lenke til kommentar

Synlige tattoveringer i seg selv burde ikke være noe problem så lenge de ikke sender et provoserende budskap. Jeg har ikke hørt noe om den jeg har på underarmen selv om jeg går i t-skjorte på sommeren når jeg jobber...

DSCN0324.jpg

Men har inntrykk av at folk er litt "trangsynte" når det gjelder halsen.

Lenke til kommentar

Jeg jobber også som vekter og jeg vet at vi har en del folk som har tatoveringer på armene, til tross for diskusjoner om tildekking av disse er det enda ikke vedtatt at de skal tildekkes.

Piercing på andre steder enn ører er ikke tillat hos oss.

Jeg foreslår at du leser ditt uniformsreglement og rett og slett spør din overordnede om saken.

Det er også viktig at du tenker på hva du vil jobbe med senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...