Gå til innhold

Trenger tips til oppgradering

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er usikker på hva jeg skal oppgradere i min PC.

Har:

CPU: Athlon 64 X2 6000+ 3GHz

RAM: 4GB

Skjermkort:ASUS EN8800GTS 640MB (Kanskje litt lite grafikkminne, siden jeg bruker 1920x1200 oppløsning?)

Lydkort: ASUS Xonar D2

Hovedkort: ASUS M3N-H/HDMI

PSU: bZerk Blå Plexi 500W

Jeg spillte litt Crysis i stad, og opplevde lav FPS med alle grafikk-instillingene på 'High'.

Skrudde ned litt på shader-kvaliteten, og jeg fikk mye høyere FPS.

Jeg ønsker altså å kjøre dette (og andre flere spill) med bedre ytelse.

Kanskje jeg har en "flaskehals" blant min maskinvare, eller er delene på samme "nivå"?

I såfall; Hva burde jeg oppgradere?

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal se litt på det. Men jeg må vel også bytte ut PSU også, siden 500W blir litt lite for dagens skjermkort?

Men angående budsjettet.. Hadde ikke tenkt på no' overkill, nei ;)

Men per del burde ikke koste så mye mer enn 2000 kr (kan dra den litt oppover om det er snakk om mye ytelse for pengene). Skjermkort er et unntak, og kan koste høyere.

Jeg håper ikke noen misforstår. Budsjettet er ikke på 2000kr, men jeg mener at per del burde ikke være så mye over det beløpet, bare hvis det er snakk om mye ytelse for pengene.

EDIT: Jeg så litt på det du anbefalte.

Foreløpig ser det slik ut:

HK: ASUS P5Q Pro

CPU: Intel Core 2 Duo E8400

GPU: CLUB 3D Radeon PCI-E HD4870 Extreme OC 1GB

Jeg er usikker på hvilke RAM-brikker jeg skal velge.

Og jeg vet ikke hvor mye ytelsesforskjell det blir mellom dette oppsettet og det jeg har nå. Får jeg mye høyere FPS, ca 30 fps mer, eller er det snakk om mye mindre?

Beklager, er ikke så oppdatert på alt det nye som har kommet.

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar

Nei, ble nok ikke over budsjettet. Hvis du leser hva jeg skriver, så mener jeg per del skal ikke være mer enn 2k, med mindre det er snakk om mye ytelse for pengene.

Men angående GPU. Du anbefaler ASUS HD4870 1GB. Er ikke 'CLUB 3D Radeon PCI-E HD4870 Extreme OC 1GB' bedre, siden den er OC? Den koster bare 18 kr mer enn den du anbefalte.

Vet ikke om jeg får mye mer ytelse om jeg velger et 4870X2?

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar

sjekka hvor mye watt du trengte på psu calculator, du trengte 434w ved Peak load (Full last), så jeg tror 500w holder foreløpig, men hvis du skal bytte så anbefaler jeg corsair sine eller ocz stealthXstream 600w, som er billig.

EDIT: SÅ nettop på første post at du brukte 1920x1200, da kunne jo du gått for en HD4870x2, hvis penger ikke er et problem.

EDIT2:Da tror jeg du burde kjøpe ny psu...

Endret av No_oN
Lenke til kommentar

Ok. Ja, jeg elsker Asus jeg. Har bare hatt positive opplevelser med produktene til de. Knallstabilt og alt mulig.

Derfor jeg har skjermkort, lydkort, hovedkort fra de akkurat nå :)

Men jeg skal sjekke benchmarks og tester på 4870x2 først. Trenger å se hvor mye bedre det blir enn 4870.

EDIT: Fant ut at jeg ville ha 4870x2.

Så litt på denne, en ASUS EAH4870X2

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...