Frank James Lampard jr. Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 HEi, lurer på noe angående RAID 0. Jeg har to 500 GB 7200RPM disker som jeg skal ha i RAID0. jeg skal ikke bruke det til OS, kun til lagring. HK: Maximus Forumla II Har da fått til å sette de to harddiskene i RAID 0, og satt Sata configuration i bios til RAID. Men når jeg da skal loade XP får jeg bluescreen på første loading strek (feilkode 0x0000007B) Så det jeg lurte på da er om jeg trenger å få lagt inn noe RAID0 driver eller noe lignende i windows xp? Takk på forhånd^^ Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Problemet ditt med RAID er at OSet ikke har drivere. Det spiller ingen rolle om OSet sitter på diskene som er i RAID men at det sitter på samme kontrolleren. Så det du må gjøre er 1 av 2 valg: Reinstallere XP med RAID driveren (Floppy disk. Eller 2, bruke en annen kontroller, om du ikke har andre SATA porter enn de 6 vanlige som går til ICH sørbrua så må du anskaffe ett SATA kort som man kan boote ifra til å legge inn driverne i OSet før du kobler tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå