øl_i_tastaturet Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Jeg kjøpte denne pakken her om dagen og lurer siden det ikke står at den inneholder adapter-ring. Kan jeg bruke den uten adapterring? Har noen kjøpt denne pakka før og vet om den inneholder en adapter ring? link Takk for hjelpen Endret 31. desember 2008 av Bjørshol Lenke til kommentar
Braqua Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Cokin P og A systemet er to forskjellige størrelser filterfatning som krever assorterte ringer og dilldall for å feste på forskjellige objektiver. Det du får der er trolig 3 kjempeflotte ND-filtre som passer i P-holderen som du da neppe har. Det står at det følger med filterholder, så hvem vet. Men du trenger adapteret fra hvor-stort-skrufeste-du-har til P-systemet. Her kan du se hvordan systemet fungerer: http://www.cokin.com/ico15/ico15-haut.html Der kan du klikke på .rings og .filters på menyen, så får du hele utvalget. Hvis du får med den store "rammen", trenger du bare adapter-ringene, som fotovideo selger, f.eks http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=11660 Lykke til! Endret 31. desember 2008 av Braqua Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Takk for svar! Det var egentlig det jeg tenkte meg. Har allerede bestilt denne så dette skal nok gå i boks! Lenke til kommentar
Braqua Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg antar du har 77mm feste på objektivet. :-D Men ja, da skal det fungere fint. Hvilket minner meg på, jeg må grave frem igjen Cokin-posen og kjøpe nye adapterringer. Det finnes veldig mye artig i plast og glass fra Cokin. Sirkulær polariser kan anbefales. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Takk for tipset. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Direkte svar på trådstarters spørsmål (og som allerede nevnt). Det følger ikke med adpterringer (må kjøpes separat. Men det følger med filterholdder. Pakken inneholder: - Filterholder - P121L - P121M - P121S Du må kjøpe adapterring(er) som passer med dine objektiver (se på filterstørrelsen på objektivene og bestill nødvendige adapterringer for Cokin's P-system. NB! Du kan ikke benytte filterholderen uten adapterring (med mindre du er villig til å holde den i hendene foran objektivet ditt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 For de som bor i Bergen eller omegn er det greit å vite at Antonio Stasi faktisk har en bråte adaptere og filterholdere til Cokin liggende, som han selger rimelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå