Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Betale inn på BSU tidlig eller hver mnd?

sdf123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Btw. det er ikke et maks beløp for mye penger du kan ha på BSU, det er et maks beløp på hvor mye du får skattefradrag forå spare i året, banken tillater deg å ha så mye penger du vil på din BSU :-)

Det får ikke jeg hos min bank. Får kun sette inn det som gir mulighet for skattefradrag.

Og selv om maksbeløpet steg nå 1.1.09 så får jeg fortsatt ikke sette inn mer enn femten tusen enn så lenge.

Lenke til kommentar
Nææh... Det er da en maksgrense på 100 000??

Og da er man svært dum om man setter inn 100 000 første året, går glipp av den del skattekroner da!

Med andre ord skjønte ikke du hva krage sa...

Eg venter enda på svar på ka det var eg ikke skjønte.....

Lenke til kommentar
Hovmod står for fall, krage83.

Maks totalt innskudd på en BSU-konto er kr 100 000 + renter.

Da er kontoen full.

Men fra og med i dag er maks sparebeløp på konto 150'000. Er dette virkelig så vanskelig?

Endret av steingrim
Lenke til kommentar
Men fra og med i dag er maks sparebeløp på konto 150'000. Er dette virkelig så vanskelig?

Vanskelig er det vel ikke, men fra 1992 - 2007 var maks innskudd på en BSU-konto kr 100 000 + renter.

Det er ganske lett å forstå om man vil forstå..

Poenget er uansett at det er et maksbeløp for innskudd på BSU.

Endret av Sol79
Lenke til kommentar

Merkelig, merkelig.

Fekk nettopp telefon frå banken min. Satte inn 20000 på bsu-kontoen min rett over nyttår. Dei sa det at ordninga med auka bankinskot pr år(frå 15000-20000) og totalt sparebeløp(frå 100000-150000) ikkje var komen i orden enno, men i løpet av januar.

Nokon andre som har opplevd det same?

Lenke til kommentar
Merkelig, merkelig.

Fekk nettopp telefon frå banken min. Satte inn 20000 på bsu-kontoen min rett over nyttår. Dei sa det at ordninga med auka bankinskot pr år(frå 15000-20000) og totalt sparebeløp(frå 100000-150000) ikkje var komen i orden enno, men i løpet av januar.

Nokon andre som har opplevd det same?

På skandiabanken min står det at jeg kan sette inn max 15000kr, så tror det må godkjennes på stortinget først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...