petter268 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg husker for noen år tilbake, så kunne jeg skrive noe i chatten, så kom ipen til han jeg skrev med opp. Hvordan gjør man det igjen? Hvordan får man ipen til den andre msn gutten? Jeg trenger i.p'en hannes, ikke for å gjøre no F skap, men for å vise at jeg kan finne den. Vi har et veddemål. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Vel, jeg er ikke sikker på den, går nok under MSN+ pluginen (IKKE INSTALER SPONSORPAKKEN). Men for å finne den ut, så kan du be han sende over en fil, så går du til CMD og skriver "Ipconfig /all" eller noe, så skal det komme opp en liste med muligheter, finn det du vil, og så ser du ipen. Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg må gjøre det litt lettere, jeg er ikke så god på sånn cmd greier.. Og jeg vet ikke hva jeg skal se etter der.. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Jeg må gjøre det litt lettere, jeg er ikke så god på sånn cmd greier.. Og jeg vet ikke hva jeg skal se etter der.. hvordan skal du klare og utnytte ipen hans da? men som sagt via de ekstraprogrammene til msn får du tilgang til en god del faktisk! Endret 1. januar 2009 av Nokia_dell Lenke til kommentar
MadnL Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Du kan lære deg litt PHP, og skrive en kodesnutt som lagrer IPen til alle besøkende i en .txt-fil. Så sender du han link, han går inn, blir videresendt til www.vg.no, etter at hans IP er logget. Teknisk sett er det over MSN, ettersom du sender linken der Edit:Lite å gjøre, så jeg skrev koden for deg:P <?php $ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR']; //Lagrer IP i $ip $fp=fopen("logg.txt", "a"); //Åpner logg.txt fwrite($fp, "IP: $ip \n"); // Skriver $ip til ny linje i logg.txt header( 'Location: http://www.vg.no' ); //Videresender til vg.no ?> Lim inn koden i notepad, velg lagre som. Filnavn: index.php Fltype: Alle filer og trykk OK. Så laster du opp filen på et webhotell med phpstøtte, f.eks. frac.dk. Endret 1. januar 2009 av MadnL Lenke til kommentar
.... Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Du kommer ikke noen vei uten å opprette en direkte kobling til den andre brukeren. Når dere bare chatter, går all trafikken gjennom MSN sin chat-server, så den eneste IP-adressen begge «ser» er adressen til serveren. Når du sender en fil, derimot, vil trafikken gå direkte fra den ene til den andre uten MSN-serveren som mellomledd (ettersom noe annet ville ha overbelastet serveren). Med andre ord vil IP-adressene til din og hans maskin utveksles og brukes til å opprette en direkte kobling mellom dem. Alt som gjenstår, er å finne ut hvilken IP-adresse Messenger nå kommuniserer med, og det gjør du ved å åpne Ledetekst (Start → Kjør → cmd) og skrive netstat -b. Da får du opp en liste over alle aktive tilkoblinger og hvilke kjørbare filer (.exe-filer) som er involvert. Finn tilkoblingen til Messenger – msnmgr.exe eller msn.exe e.l. – og noter den eksterne adressen. Dette er IP-adressen til den andre brukeren. Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå