Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan finner man IP på msn?

Anbefalte innlegg

Jeg husker for noen år tilbake, så kunne jeg skrive noe i chatten, så kom ipen til han jeg skrev med opp. Hvordan gjør man det igjen?

Hvordan får man ipen til den andre msn gutten? Jeg trenger i.p'en hannes, ikke for å gjøre no F skap, men for å vise at jeg kan finne den. Vi har et veddemål. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg er ikke sikker på den, går nok under MSN+ pluginen (IKKE INSTALER SPONSORPAKKEN). Men for å finne den ut, så kan du be han sende over en fil, så går du til CMD og skriver "Ipconfig /all" eller noe, så skal det komme opp en liste med muligheter, finn det du vil, og så ser du ipen.

Lenke til kommentar
Jeg må gjøre det litt lettere, jeg er ikke så god på sånn cmd greier..:p Og jeg vet ikke hva jeg skal se etter der..

hvordan skal du klare og utnytte ipen hans da? :p

men som sagt via de ekstraprogrammene til msn får du tilgang til en god del faktisk!

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Du kan lære deg litt PHP, og skrive en kodesnutt som lagrer IPen til alle besøkende i en .txt-fil. Så sender du han link, han går inn, blir videresendt til www.vg.no, etter at hans IP er logget.

Teknisk sett er det over MSN, ettersom du sender linken der :p

Edit:Lite å gjøre, så jeg skrev koden for deg:P

<?php
$ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR']; //Lagrer IP i $ip
$fp=fopen("logg.txt", "a"); //Åpner logg.txt
fwrite($fp, "IP: $ip \n"); // Skriver $ip til ny linje i logg.txt
header( 'Location: http://www.vg.no' ); //Videresender til vg.no
?>

Lim inn koden i notepad, velg lagre som.

Filnavn: index.php

Fltype: Alle filer

og trykk OK. Så laster du opp filen på et webhotell med phpstøtte, f.eks. frac.dk.

Endret av MadnL
Lenke til kommentar

Du kommer ikke noen vei uten å opprette en direkte kobling til den andre brukeren. Når dere bare chatter, går all trafikken gjennom MSN sin chat-server, så den eneste IP-adressen begge «ser» er adressen til serveren.

Når du sender en fil, derimot, vil trafikken gå direkte fra den ene til den andre uten MSN-serveren som mellomledd (ettersom noe annet ville ha overbelastet serveren). Med andre ord vil IP-adressene til din og hans maskin utveksles og brukes til å opprette en direkte kobling mellom dem.

Alt som gjenstår, er å finne ut hvilken IP-adresse Messenger nå kommuniserer med, og det gjør du ved å åpne Ledetekst (Start → Kjør → cmd) og skrive netstat -b. Da får du opp en liste over alle aktive tilkoblinger og hvilke kjørbare filer (.exe-filer) som er involvert. Finn tilkoblingen til Messenger – msnmgr.exe eller msn.exe e.l. – og noter den eksterne adressen. Dette er IP-adressen til den andre brukeren.

Endret av ....
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...