AstroChicken Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg må si det var litt tungt å komme i gang igjen med BK. Det ble på en måte mer [personlig] forventningspress jo lengre jeg ventet med å poste bilder. Det er så mye lettere å bare ta bilder og gjemme de bort på harddisken. Her er i alle fall et slitent sommerhus på stedet jeg vokste opp på, tatt under juleferie hos mamma og pappa. Lyset ute var helt herlig akkurat den dagen - det slo om til regn dagen etterpå - med latterlig rosa skyer bak meg når jeg tok bildet. Litt kaldt på fingrene ble det mot slutten, men ellers var vi enig om at det var en fin tur. Ønsker spesielt kritikk i forhold til komponering og etterarbeid (skarphet, lys, metning). Aperture : F5.6 Exposure Bias : 0 Exposure Mode : Manual Exposure Program : Manual Exposure Time : 1/15 s FNumber : F5.6 Flash : No, compulsory Focal Length : 24.0 mm ISO Speed Ratings : 400 Metering Mode : Partial Shutter speed : 1/15 s White Balance : Auto >>> Image Information <<< Date and Time : 2008:12:24 13:53:38 Manufacturer : Canon Model : Canon EOS 400D DIGITAL Lenke til kommentar
Carny Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg syns ikke motivet er fremstilt særlig spennende, treet ødelegger for mye. Det kunne sett mer øde og forlatt ut om treet ikke var i veien. Kanskje en annen vinkel kunne vært bedre? -Slik at treet heller kommer på siden av huset eller noe slikt.. Det kan hende det er skjermen min, men jeg syns det ser ut for å være mye magenta i bildet. Har du sett på Red, Green og Blue i curves/levels? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Når det gjelder magenta fargestikket, så tror jeg det er tilsiktet, ref de rosa skyene han nevner. Om det fungerer eller ikke, det er en annen sak. Har egentlig ikke bestemt meg enda. Jeg synes at treet passet inn, men jeg kunne tenkt å se mer av omgivelsene. Tom Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Det fargestikket er ganske nært slik det var den dagen, dog tror jeg fargemetningen var litt skrudd opp, noe som nok gjør den litt vel fremtredene. Jeg kan selvfølgelig tone det ned, men det blir en mindre naturtro gjenngivelse, skjønt kansje en mer troverdig en. Legger ved et uklippet bilde med rødt litt nedtonet. Det jeg klippet var greinene og det røde huset i bakgrunnen, som er ganske nytt. Deretter ble det litt skjærefjøls-prosjekt, hvor jeg til slutt endte opp med å legge treet i snittet. PS. Takk for innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå