Oovz Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Er det sånn at jeg må formatere en harddisk FØR jeg kan begynne å installere Windows XP, og kan jeg ikke formatere den HDen som OS-et ligger på nå? Dette skaper i så fall problemer for meg....Vet noen? Lenke til kommentar
bel Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Bare boot fra xp cd`n, du kan velge om du vil formatere før du installerer. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 MEn se på det sånn da: Jeg har en 60GB disk med masse dritt på. Det er denne jeg vil installere XP på. Så har jeg en 120GB som jeg vil kopiere de filene jeg trenger på 60GB'en over på. Nå sier en venn av meg at jeg MÅ formatere 120GB disken hvis jeg skal installere XP på 60GB disken, fordi Windows ikke vil finne de filene jeg har lagt på 120GB disken etter jeg har formatert 60GB disken. Er dette sant? Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 9. april 2003 Forfatter Del Skrevet 9. april 2003 Er du helt sikker? Vil ikke miste all skiten min hvis du tar feil........noen andre som vet noe? Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Du vil_kun_miste det som ligger på C: disken, altså der windows er innstalert. Og windows vil ikke ha noen problemer med å finne det du har på 120gb din. Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 i Oovz tilfelle har han en 60gb med Xp på. OG en 120 uten OS. Han vil altså formatere 60gb. spill osv skal først kopieres til 120gb også skal 60 formateres og Win XP reinstalles. og så skal spillene tilbake på 60gb. I alle mine tilfeller av reinstaller av OS må man formatere andre disker inne i OS. da blir som oftest filer borte... Windows pleier ikke å finne filene på de diskene.. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Skjønte ikke helt hva du mente men. Du kan sette inn 120 gb hd formatere den og legge alle spillene og ting du skal ha på den. Så kan du sette inn xp cd`n og formatere 60 gb hd og legge inn os på nytt, xp vil fortsatt finne 120 gb hd etterpå. Spill og programmer som er innstalert vil oftest ikke funke etterpå, de må du legge inn på nytt. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 1. Jeg skal ikke ha spillene tilbake på 60GB Disken, det eneste jeg skal er å kopiere saver over på 120GB og installerere spillene på nytt. 2. Ingen programmer skal inn på 120GB disken før formatering or reinsatllasjon av XP. 3. Det vil kanskje være sånn at jeg må formatere alle paritsjoner innenfor selve den fysiske OS_disken, men jeg tviler sterkt på at man må formatere 2 iogforseg uavhengige disker Lenke til kommentar
slacker Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hvis du flytter alle viktige data fra 60gigern over på 120gigern, og så booter XP-disken vil du få spørsmål om hvor du vil installere XP og om du eventuelt vil reformatere. Du trenger faktisk bare å reformatere partisjonen XP skal inn på, de andre partisjonene/diskene forblir uberørt, og alle filer er tilgjengelige etterpå. Har gjort dette flere ganger selv, aldri opplevd at filer forsvinner... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Du trenger egentlig ikke å formatere noenting. Du kan godt bare overskrive det gamle OSet. Ideellt bør du likevel formatere OS-partisjonen. Det er ikke noe problem å formatere kun en partisjon, uansett hvilken disk den ligger på, eller hvor mange partisjoner som ligger på samme disk. Har du resten av partisjonene i FAT er det selvfølgelig en tanke å formatere alt til NTFS. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Fint, da er vi enige. Jeg kan vel også velge å partisjonere 60GB disken i 2 under installasjonen hvis jeg vil?? Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Du trenger egentlig ikke å formatere noenting. Du kan godt bare overskrive det gamle OSet. Ideellt bør du likevel formatere OS-partisjonen. Det er ikke noe problem å formatere kun en partisjon, uansett hvilken disk den ligger på, eller hvor mange partisjoner som ligger på samme disk. Har du resten av partisjonene i FAT er det selvfølgelig en tanke å formatere alt til NTFS. Poenget er at jeg liksom vil formatere for å bli kvitt all den gamle dritten på 60GB disken da.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå