Gå til innhold

BK: bygning i Athen

dan83

Anbefalte innlegg

hei

som noen av dere kanskje vet, så er jeg først og fremst interessert i natur foto, men det skader jo ikke innimellom å prøve seg på andre motiver også :D

Legger ut to versjoner, en uten farger og en med!!!

Sikkert to bilder så kun kommer innen "snap shot" gruppa, men er jo lov å håpe ;)

post-142640-1230676683_thumb.jpg

post-142640-1230676720_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt enig med meg selv om jeg ville ha ofret vanishing point for et mer rent uttrykk, dvs å croppe bort trærne til høyre. Jeg er heller ikke sikker på hva som er best av farge og sorthvitt, men hvis du skulle croppe bort trærne tror jeg sorthvitt er å foretrekke. Jeg liker kontrastene i konverteringen, så kanskje jeg heller i retningen av å foretrekke sorthvitt her. Det lille som finnes av farger er ikke særlig effektivt likevel.

Men det er litt for innholdsløst og lite spennende vinklet til at jeg synes det er et veldig godt bilde. Men det er greit nok, men ikke noe som jeg selv hadde brydd meg om å presentere. Uten at det betyr at bildet er dårlig av den grunn. Det er bare litt typisk utnytting av et slik motiv.

Lenke til kommentar

Tja, mye fint der - skarpt, konvergerende linjer og kryssende paralleller. Holder en knapp på fargevarianten.

Jeg liker folka man oppdager etterhvert som studerer bildet (de er vanskeligere å se i s/h). Kunne gjerne vært flere og kansje litt mer fremtredene statister i bildet. Noen mykere elementer for å balansere den regelmessige arkitekturen.

EDIT:

innholdsløst

Det var vel egentlig det som plaget meg med bildet. Slik som bildet er nå blir en tom scene - det er litt som skjer i utkantene av bildet, men ikke nok.

Jeg er enig med kontrastene i s/h, men synes tydeligheten av statistene er mer verdt (i fargevarianten).

Endret av Grizzmo
Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i mye av det PM sier her, trærne er uviktige, og en crop kan da også fjerne noe av bakken i forgrunnen. Jeg er dog usikker på om bildet er best i sort/hvitt eller farger. Det som skjer bak søylene ser jo litt interssant ut, og der tror jeg fargene vil hjelpe.

Tom

Lenke til kommentar

Det meste jeg tenkte på, og mere til, er allerede blitt nevt.

Jeg likte begge versjonene, men jeg ville likt å sett ørlite mer kontrast i S/H versjonen.

Du kunne muligens rotert bildet bittelitt slik at linjen nede til høyre ville blitt helt loddrett, men da bør du kanskje også klone bort trærne.

Det er et fint bilde, men ikke veldig spennende.

Lenke til kommentar

Enig i det meste PMnormal skriver, for utenom at jeg liker fargeversjonen best. :p Svarthvit versjonen mangler de grønnbrune gylne tonene, som jeg likte veldig godt. Bildet mangler et spenningsmoment, og derfor føler jeg at tonene, og fargene i marmoren blir mer viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...