Gå til innhold

PhysX og GTA4 spørsmål

MrAHB

Anbefalte innlegg

Ved å sette på PhysX blir noen spill mye freshere og penere.

Jeg har ett 8800GTS 320, men for å kjøre GTA4 med oppløsning over 800*600 trenger jeg noe bedre, kan jeg beholde mitt 8800GTS til å kjøre physX samtidig som jeg f.eks kjøper meg ett 4850 fra AMD? Eller kan jeg kun benytte PhysX om jeg kjøper meg ett nvidia kort?

Jeg har en 24" skjerm, hvilket skjermkort trenger jeg for å kjøre 1680*1050 (eller allerhelst 1920*1200)? Går det med 4830 fra AMD, eller må jeg helt opp i 4870 1GB? Og hva er alternativene fra nvidia (ved å kjøpe 260 tror jeg ikke budsjettet strekker til).

Jeg har tenkt å kjøpe ett hovedkort med minst to PCIe 16x spor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kjøre noenlunde bra, ville jeg ha minst ha hatt et 4870 på 1gb...

Vurdert 4870X2?

Uansett så gjør ikke PhysX det finere, men bruker GPU til noe av arbeidet til CPU`en... som vil gjøre at f.eks om du knuser et vakt-tårn, så vil det dette ned og knuses i høyere fps... ergo: Mindre lag.

Lenke til kommentar
Uansett så gjør ikke PhysX det finere, men bruker GPU til noe av arbeidet til CPU`en... som vil gjøre at f.eks om du knuser et vakt-tårn, så vil det dette ned og knuses i høyere fps... ergo: Mindre lag.

Det stemmer ikke 100%, i spill som Mirrors Edge så er det lagt til mer effekter hvis PhysX GPU er tilgjengelig. En CPU vil ikke klare så mye...

AMD kort støtter foreløpig ikke PhysX, og det kommer de heller ikke til å gjøre i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar
når er ikke så mangen spill så får stor gled av physx unsett ut3 og noen få andre

Nei, men iløpet av 2009 kommer listen til å bli betydelig større...

Men om man har ett ATI og ett nvidia kort, kan man da ta grafikk på ATI kortet, og physX på nvidia kortet samtidig? Eller er det umulig å blande de to produsentenes kort?

PS Ta gjerne en titt på physX-videoene som ligger på anandtech, husker ikke om det var fra ett spill eller bare en demo, men ganske stor forskjell...

http://anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=530

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...