Caze Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Et apropos til trådstarter: fartsgrensen er ØVRE TILLATT hastighet. Ikke PÅBUDT hastighet. Mener du at alle SKAL kjøre i den hastigheten som står på skiltet, så har du misforstått... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Den ene bilen min har et 100% korrekt speedometer. Og til tider er det med på å øke stressmomentet, da jeg har lett for å bli irritert på sinkene foran når nålen mi stadig ligger 5-6 km UNDER tillatt hastighet (ja da; tørr og fin veg). Og jeg må samtidig få si at jeg lurer fælt på hvorfor så mange bilførere IKKE får med seg at speedometeret viser feil, når det er slengt ut så mange "Din fart" tavler. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Les mitt forrige innlegg. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet. .. denne gjør det forbudt å holde uforsvarlig lav hastighet dersom forholdene tilsier høyere fart. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 10 km/h under lovlig fartsgrense er ikke uforsvarlig lav fart. Kjører man i 40 der det er 80-grense, er det derimot uforsvarlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå