Gå til innhold

Ta bilder av fyrverkeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

her kommer nooben! kjøpte meg pentax k200d for to uker siden, og her prøver vi oss på fyrverkerifoto. tatt med 10/20sek & f16 manual zoom på max avstand. gi meg gjerne råd med hva jeg kunne gjort bedre. er så redd for å rote meg vekk i de instillingene (både i kamera og photoshop) :D

 

superfett bilde joon forresten

 

fyrverkeri2ck7.jpg

fyrverkeri3mj4.jpg

fyrverkeri1kf8.jpg

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Legge ut et jeg også da, er 110% fersk med dSLR, fikk meg et 1000d til jul og har da selvsagt prøvd meg litt på fyrverkeri, omtrent alt ble dårlig, men fikk jo et bilde jeg ble fornøyd med da (vel, sånn ca), forventa ingenting egentlig, ting skjedde for fort og var også over for tidlig at jeg fikk lekt noe særlig men, satse på at jeg har lært mer til neste år og selvsagt kjenner kameraet bedre sånn at jeg kan fortere/enklere leke mere med instillinger =)

 

IMG_0754.jpg

(exif i bildet om noen lurte)

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

jagarock: Det mitterste bilde så litt skjevt ut, samt fargebalansen er litt for rød/orange.

 

arthoz: ute av fokus, hadde blitt toppers om det var i fokus

 

Til dere som er nye, i fjord hadde jeg to og et halvt år bak meg, men fortsatt fikk jeg for det meste bilder ute av fokus av fyrverkeri, muligens fordi jeg aldri satt meg inn i fokus/blender/iso/lukkertid 100% før i 2008. I dag gikk det jo som en lek. Too bad det ikke er så fin utsikt fra huset mitt da ^_^

 

Kommer med noen bilder etterpå :p

 

Sånn så det ut for et år siden, men legg merke til den tøffe bokeh'n som 28mm min har:

post-46993-1230782828_thumb.jpg

 

Ser ut som en busk snek seg foran ^_^:

post-46993-1230782842_thumb.jpg

 

Random ( to øverste, ISO1600, håndholdt ):

post-46993-1230782774_thumb.jpg post-46993-1230782803_thumb.jpg

post-46993-1230782818_thumb.jpg

 

EXIF er i bildene hvis noen lurer, trodde jeg satt ISO til 200, men ser ut som det var 400 :|

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...