victoryseieren Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 JoonGoii: Ser ut som om det er treet som skyter Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ler, gjør faktisk det, men den ble avfyrt ett stykke bak hvis jeg ikke så feil i farta. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) her kommer nooben! kjøpte meg pentax k200d for to uker siden, og her prøver vi oss på fyrverkerifoto. tatt med 10/20sek & f16 manual zoom på max avstand. gi meg gjerne råd med hva jeg kunne gjort bedre. er så redd for å rote meg vekk i de instillingene (både i kamera og photoshop) superfett bilde joon forresten Endret 1. januar 2009 av jagarock Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg prøvde meg også med lang lukketid (10s) og lav ISO (64) og det stemmer som mange skriver. Det blir mye hvitt. Nå har jeg så og si null erfaring, null peiling og vinglete stativ så det meste ble tatt på "gefülen". Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Legge ut et jeg også da, er 110% fersk med dSLR, fikk meg et 1000d til jul og har da selvsagt prøvd meg litt på fyrverkeri, omtrent alt ble dårlig, men fikk jo et bilde jeg ble fornøyd med da (vel, sånn ca), forventa ingenting egentlig, ting skjedde for fort og var også over for tidlig at jeg fikk lekt noe særlig men, satse på at jeg har lært mer til neste år og selvsagt kjenner kameraet bedre sånn at jeg kan fortere/enklere leke mere med instillinger =) (exif i bildet om noen lurte) Endret 1. januar 2009 av arthoz Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Tok et bilde ute på en åker. Orka ikke å ta noen finere bilder. Ble rett og slett bare bilder av fyrverkeri... Edit: Ble en dårlig resize i Microsoft Office Picture Manager. Endret 1. januar 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
fgr Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 litt lite farger i bildene? jeg lasta ned photoshop elements 7, superbra til å fikse på bildene med, og superenkelt! Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ja, jeg har Elements, men jeg gidder ikke fikle med bildet jo mindre jeg vil ha det til å se bedre ut. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) jagarock: Det mitterste bilde så litt skjevt ut, samt fargebalansen er litt for rød/orange. arthoz: ute av fokus, hadde blitt toppers om det var i fokus Til dere som er nye, i fjord hadde jeg to og et halvt år bak meg, men fortsatt fikk jeg for det meste bilder ute av fokus av fyrverkeri, muligens fordi jeg aldri satt meg inn i fokus/blender/iso/lukkertid 100% før i 2008. I dag gikk det jo som en lek. Too bad det ikke er så fin utsikt fra huset mitt da ^_^ Kommer med noen bilder etterpå Sånn så det ut for et år siden, men legg merke til den tøffe bokeh'n som 28mm min har: Ser ut som en busk snek seg foran ^_^: Random ( to øverste, ISO1600, håndholdt ): EXIF er i bildene hvis noen lurer, trodde jeg satt ISO til 200, men ser ut som det var 400 :| Endret 1. januar 2009 av victoryseieren Lenke til kommentar
fgr Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 jagarock: Det mitterste bilde så litt skjevt ut, samt fargebalansen er litt for rød/orange. oj det ser jeg nå som du sier det :!: *fikse trikse* Lenke til kommentar
empty80 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Her er et lite bidrag fra meg. Har ikke rukket å sett så mye på mine bilder, og sitter ikke på min PC men en ukalibrert laptop. Godt nytt år fra Tønsberg Lenke til kommentar
Suic Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Jaja, får slenge meg på jeg og - Godt nytt år! Endret 1. januar 2009 av aR_ Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Vanskelig å få skikkelige bilder for de som ikke bor i en stor by med offentlig fyrverkeri i år. Tipper mange kommer til å ta danskeferjen neste år. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Vanskelig å få skikkelige bilder for de som ikke bor i en stor by med offentlig fyrverkeri i år. Tipper mange kommer til å ta danskeferjen neste år. Det går da hardt for seg på bygdene fortsatt da Tom Lenke til kommentar
Jove Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Fikk meg nytt kamera til jul, så er ganske fersk på speilrefleks. 450D Brukte for det meste 15-20 sekund lukketid på stativ. ISO 100 og lavt blender-tall. Blir mange smell på samme plass, skulle ønske kommunen kunne fyre opp noen store raketter heller. Lenke til kommentar
Chubbyoslo Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Noen av mine, tatt i kjøkkenvinduet Lenke til kommentar
genser Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Fantastisk tråd. Mye gode tips her. Skal lagres, og taes frem neste nyttårsaften. Mye fine bilder! Er det mulig å få noe høyere oppløsning på bildene fra sveinmb eller xST©NE2005? Ellers finner jeg vel alltids noe å flickr.. Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Tok ikke så mye fyrverkeribilder, men hadde det litt moro med et stjerneras. Tatt for hånd med lukkertid på 15 sek. Nybegynnerspørsmål: Hvordan setter man sammen mange bilder til å bli ett? Ikke HDR? Lenke til kommentar
Svar Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Legger ut ett av de jeg har tatt også. Første gang jeg prøver meg på denne type bilder: ISO 200, F/13 , 5.2Sec, Nikon 50mm, D300 Bildet er tatt i raw, fikset litt på exposure+levels i Aperture. Endret 1. januar 2009 av Svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå