Dissolved Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg skal altså kjøpe meg en ny pc, og har laget en som jeg føler er grei, ut ifra "New Generation" pcen på Komplett. Jeg føler ikke at jeg er stødig nok til å bygge selv, så jeg satte altså sammen fra den template pcen, som er den eneste med i7 CPU. Jeg kunne alltids fått Datakjeden til å sette en sammen for meg, hadde jeg ikke enda gått på en skole midt ute i ingenmannsland. Men men. Pcen ser altså slik ut; Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm Corsair Powersupply 1000W Black Asus P6T Deluxe+OC Palm,X58, Socket-1366 Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB, Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5 + Seagate Barracuda 7200.11 1TB SATA2 x2 Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S Microsoft SideWinder X6 Keyboard NO I tillegg til dette kommer en 24" ved. Jeg legger linken til pc konfigurasjonen ved, så dere evt. kan konfigurere selv og se valgalternativer. Noen meninger angående oppsettet? Hvis dette er helt feil og bæsj, så er det vel mulig at jeg kan be om hjelp av lærere til å sette den sammen, men vi får se hva dere mener først. Takker på forhånd for forslag og meninger. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Om du har lyst til å kjøre til sivilisasjonen med kompunentene erdette et gost oppsett til 20k. Merkbare forskjeller mellom denne og komplett: Kjølingen er MYE bedre på HV (Handlevogn), pga 5 ekstra vifter 2tb lagring på HV Det er en egen disk til OS på VB (Raptor X) som gjør at ting går kjappere. Lit bedre minne, VB punkt 2+3 kan sløyfes, da blir prisen ca 17500, og da er ytelsen ca samme som komplett. (-kjøling og RAM) EDIT: Skal du klokke noe? VEt at Sapphire har hat en del drivertrøbbel, så jeg ville ha valgt HIS kortet. Endret 30. desember 2008 av ravii Lenke til kommentar
Dissolved Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Jeg takker for bra svar. Det var et fint oppsett i HV ja, og takk for obs'en på Sapphire, jeg var ikke klar over det. Det er absolutt et bra forslag, jeg skal høre med hvordan det er med å få hjelp på å bygge selv. Jeg har ingen foreløbige planer om å klokke nei, aldri gjort noe sånt før. Endret 30. desember 2008 av Dissolved Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Å bygge pc selv, er ikke vanskelig, bare gøy Går bare i 9.kl , men har bygd flere pcer for meg og venner, null stress. Klokke er ikke vanskelig heller, du får mer ytelse av hardwaren. Det er bare å stille innstillingene i bios riktig. Endret 31. desember 2008 av No_oN Lenke til kommentar
Dissolved Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg får nesten prøve da Får hjelp så burde gå greit. Jeg kunne godt tenkt meg litt flere meninger ang pc, så kjør på! Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Har gjort en del oppdateringer i hadlevogna. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 En ting jeg kom på nå, hvis jeg ikke tar feil så kjører det systemt der i 1600mhz fsb, dermed ville det vært best 1600mhz ram?` Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 En ting jeg kom på nå, hvis jeg ikke tar feil så kjører det systemt der i 1600mhz fsb, dermed ville det vært best 1600mhz ram?` Det er 1600 MHz RAM Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 lol, ravii skrev innlegget samtidig som deg, så jeg så det ikke. Så på første post jeg Lenke til kommentar
Dissolved Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg liker det jeg ser, annet enn at jeg tror ikke jeg trenger en 300gb raptor hdd, det er litt mye for "liten upgrade" i min mening. Det jeg lurer på tho, er trenger jeg virkelig hele 5x 120mm vifter inni der? Tenker på støynivå etc Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg liker det jeg ser, annet enn at jeg tror ikke jeg trenger en 300gb raptor hdd, det er litt mye for "liten upgrade" i min mening. Det jeg lurer på tho, er trenger jeg virkelig hele 5x 120mm vifter inni der? Tenker på støynivå etc Viftene er billige å dtøyer lite. Du trenger ikke sette i alle med en gang, men det kan være greit å ha hvis det blir varmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå