Rudde Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det med tapt inntekt og tyveri er litt latterlig. La oss si at kompisen min har kjøpt en film som koster 99 kr. Jeg kan enten laste den ned eller låne den av han, låne den av han er mer styr derfor laster jeg den ned. Nå har både jeg og kompisen min sett filmen, og filmselskapet ville forsatt ikke tjent de 99 kr av meg uannsett om jeg lastet den ned eller ikke, fordi jeg kunne ha lånt den, derfor kan man ikke si at det er automatisk tapt inntekt å laste ned en film, filmselskapet hadde tjent eller tapt like mye uannsett. Men det er på den måten det skal gjøres. Hvis du laster ned blir det mindre styr, men da har du og kompisen din et eksemplar hver. Feil, nå blir det likt som med musikk igjen, jeg kan rippe å sende musikk til kompisen min... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 De lurer ingen, det er meningen at man skal betale for filmen før man ser den. Nettopp! Av den grunn at man ikke skal kunne vite om varen holder lovet kvalitet før man har betalt for den. Når varen ikke lever opp til forventningene sitter kunden igjen som den store taperen mens filmselskapet ler hele veien til banken. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 På samme måte som matprodusentene ler hele veien til banken hvis du kjøper mat du ikke liker? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) På samme måte som matprodusentene ler hele veien til banken hvis du kjøper mat du ikke liker? Om maten ikke lever opp til forventningene kan man som oftest få pengene tilbake. Edit: Som tidligere nevnt: Om folk føler at de får noe av verdi så er de svært villige til å betale for det, selv om alternativet kan være gratis. Endret 2. januar 2009 av Vice Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Skjedde vel med Spore også hvis jeg husker riktig. Hadde helt glemt bort Spore, inntil DB eller VG så snilt minte meg på at det hadde blitt piratkopiert og lå ute på nettet Lenke til kommentar
athorb Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Om maten ikke lever opp til forventningene kan man som oftest få pengene tilbake. Hvis maten er ødelagt ja, ikke hvis du ikke liker den. På samme måte som du kan få bytte en ødelagt dvd. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Om maten ikke lever opp til forventningene kan man som oftest få pengene tilbake. Hvis maten er ødelagt ja, ikke hvis du ikke liker den. På samme måte som du kan få bytte en ødelagt dvd. Niks, jeg snakker ikke om ødelagte varer, men kun dersom den ikke lever opp til dine personlige forventninger, noe som innbefatter personlig smak. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Om maten ikke lever opp til forventningene kan man som oftest få pengene tilbake. Hvis maten er ødelagt ja, ikke hvis du ikke liker den. På samme måte som du kan få bytte en ødelagt dvd. Coop har/hadde en garanti der du bare trengte å si at du ikke var fornøyd med en vare så fikk du pengene tilbake. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Coop har/hadde en garanti der du bare trengte å si at du ikke var fornøyd med en vare så fikk du pengene tilbake. Digg, fin deal. Niks, jeg snakker ikke om ødelagte varer, men kun dersom den ikke lever opp til dine personlige forventninger, noe som innbefatter personlig smak. Problemet med film er at når man har sett filmen og bedømt om man likte den eller ikke, er varen "brukt", så slik kan det ikke fungere. Film- og distribusjonsselskapene prøver jo å gi deg et bilde av hvordan filmen er ved hjelp av trailere, visuell profil osv, fordi man er nesten nødt til å bestemme seg for det forhånd, om filmen er verdt penger eller ikke. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Problemet med film er at når man har sett filmen og bedømt om man likte den eller ikke, er varen "brukt", så slik kan det ikke fungere. Film- og distribusjonsselskapene prøver jo å gi deg et bilde av hvordan filmen er ved hjelp av trailere, visuell profil osv, fordi man er nesten nødt til å bestemme seg for det forhånd, om filmen er verdt penger eller ikke. Det eneste reelle problemet er at filmselskapene ikke tør å stå inne for kvaliteten på produktene sine og dermed ikke vil gjøre dette. Det minste man kunne gjøre var å lage en ordning som gjorde at man fikk tilbake pengene dersom man forlater kinosalen før filmen er slutt. Da har man ikke engang "brukt" hele varen og har enda større grunn til å få pengene tilbake. Endret 2. januar 2009 av Vice Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Kult. Da skal jeg passe på å gå ut av salen rett før rulleteksten dukker opp. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Skjønner ikke hva som er så dårlig med kvaliteten? Har du sett den? Det er jo en cam. Klart, om du ser cams til å begynne med er det jo allerede hevet over enhver tvil at kvalitet er det siste du bryr deg om. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hey, hey tilbake fra kinoen Var bar den altså men fikk en utrolig dårlig sitte plass rad 3 sete 4 -.-' Syns prisene burde variere fra hvor i salen man sitter ^^ Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Men det er på den måten det skal gjøres. Hvis du laster ned blir det mindre styr, men da har du og kompisen din et eksemplar hver. Feil, nå blir det likt som med musikk igjen, jeg kan rippe å sende musikk til kompisen min... Den er kopisperre på de fleste CDene jeg har vært bort' i for å unngå dette. De lurer ingen, det er meningen at man skal betale for filmen før man ser den. Nettopp! Av den grunn at man ikke skal kunne vite om varen holder lovet kvalitet før man har betalt for den. Når varen ikke lever opp til forventningene sitter kunden igjen som den store taperen mens filmselskapet ler hele veien til banken. Da må du bare risikere å bli skuffet. Hvis produsenten skal gi et "pengene-tilbake-hvis-du-ikke-er-fornøyd"-tilbud må han få velge det selv, det er ikke slik at du kan kreve å få se filmen før du bestemmer deg for å kjøpe den. Det er selgeren som setter betingelsene for salget. Det er en grunn til at det ikke er slik det fungerer. Produsenten må få markedsføre filmen slik han ser best, det er ingen forbrytelse å ville tjene penger på arbeidet sitt. Endret 2. januar 2009 av Zarac Lenke til kommentar
Kris Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hey, hey tilbake fra kinoen Var bar den altså men fikk en utrolig dårlig sitte plass rad 3 sete 4 -.-' Syns prisene burde variere fra hvor i salen man sitter ^^ Syns ikke at prisen skal variere. Du får jo sett filmen uansett om du sitter på første eller bakerst rad. Kom btw nettopp hjem fra kinoen selv, satt på rad 5 i midten. Det er ganske langt nede, men klager ikke forde. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Noen som vet når den kommer ut på BD? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Som tidligere sagt i posten: Du betaler for kino opplevelsen. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Noen som vet når den kommer ut på BD? Utgivelsesdato på DVD og BD er ikke bestemt ennå, men offentliggjøres på nyåret. Trolig ligger det an til release i april/mai, da det ventes at filmen vil få et langt liv på kino. http://www.dvdnytt.no/artikkel.asp?ID=5504 Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Noen som vet når den kommer ut på BD? Utgivelsesdato på DVD og BD er ikke bestemt ennå, men offentliggjøres på nyåret. Trolig ligger det an til release i april/mai, da det ventes at filmen vil få et langt liv på kino. - http://release.no/artikkel.asp?ID=5504 Men, DVD kommer 15/4 iflg Zailor Forøvrig morsomt at advokaten til produsenten mente at de hadde tapt ca 1 million på de 10 000 nedlastningene. Rart egentlig, jeg får ikke matematikken til å gå helt opp jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå