Gå til innhold

Beste skjermkort til under 1000kr?


nordin

Anbefalte innlegg

Hei alle datagenier. Skal kjøpe meg ny pc i mai og trenger et skjermkort som er bra til spilling som koster maksimum 1000kr.

 

Har rotet litt på diverse forum, samt dette, og ser det er delte meninger om hvilket skjermkort man bør kjøpe.

 

Jeg vil ha et skjermkort som funker bra til å spille spill som Battlefield, Counter-Strike osv.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sapphire Radeon 9000 PRO 128 MB DDR, AGP, VIVO, Retail - kr. 971  :yes:  

http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=11914&PHPSESSID=ac3a7c07e6834a769831d53279049c31

 

Ett Radeon 9100 yter en del bedre... Billigre er det og.

 

Hm.. Uten at jeg har serlig peiling.... Ville det ikke vært bedre med en nyere(?) versjon til 909kr. på komplett?

 

Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128MB DDR

- AGP, ATI 9200, DVI, TV-Out, Retail

 

9200 er det samme som 9000 bare med 8x agp. Yter det samme som 9000. 9100 er bedre.

Lenke til kommentar

Det kortet er ikke bra akkurat !. Tviler på det vil f unke til 1942, når du sier du vil ha et skjermkort som funker til et så nytt spill må du ut med "skjermkort-penger". Ikke la deg lure av at det er 128mb, det er treigt hovedsaklig.

Lenke til kommentar
Det kortet er ikke bra akkurat !. Tviler på det vil f unke til 1942, når du sier du vil ha et skjermkort som funker til et så nytt spill må du ut med "skjermkort-penger". Ikke la deg lure av at det er 128mb, det er treigt hovedsaklig.

 

Såklart vil det fungere til bf 1942. Ikke i de høyeste oppløsningene med alt av "eyecandy" skrudd på. Men det vil nok fungere bra i 1024 x 768 med medium til high quality og 32b.

Spiller selv BF med ett Geforce 2TI 32MB DDR i 1024 x 768 så vil nok tro at ett Radeon 9100 skulle klare jobben minst like bra.

BF benytter seg såvidt jeg vet av DX 7 så de ekstra "effektene" i dx8/dx9 blir ubenyttet.

Jeg spiller forøvrig alle spill flytende med mitt Geforce 2Ti 32MB kort.

Så lenge du har en relativt oppegående maskin så tror jeg nok at det vil gå flytende med et Radeon 9100 kort.

Lenke til kommentar
Det kortet er ikke bra akkurat !. Tviler på det vil f unke til 1942, når du sier du vil ha et skjermkort som funker til et så nytt spill må du ut med "skjermkort-penger". Ikke la deg lure av at det er 128mb, det er treigt hovedsaklig.

 

Såklart vil det fungere til bf 1942. Ikke i de høyeste oppløsningene med alt av "eyecandy" skrudd på. Men det vil nok fungere bra i 1024 x 768 med medium til high quality og 32b.

Spiller selv BF med ett Geforce 2TI 32MB DDR i 1024 x 768 så vil nok tro at ett Radeon 9100 skulle klare jobben minst like bra.

BF benytter seg såvidt jeg vet av DX 7 så de ekstra "effektene" i dx8/dx9 blir ubenyttet.

Jeg spiller forøvrig alle spill flytende med mitt Geforce 2Ti 32MB kort.

Så lenge du har en relativt oppegående maskin så tror jeg nok at det vil gå flytende med et Radeon 9100 kort.

 

Jeg har ett gForce 3 ti200 spiller Bf1942 glatt.. 6500 3dmarks.. 256 Mb ram. så jeg tror han får spilt det helt fint med radeon 9100

Lenke til kommentar
Jeg har ett gForce 3 ti200 spiller Bf1942 glatt.. 6500 3dmarks.. 256 Mb ram. så jeg tror han får spilt det helt fint med radeon 9100

 

:yes: Er bra med folk som snakker fra erfaring. Blir litt svakt med personer som "tror" at det ikke vil gå i det hele tatt...

 

Vel, jeg har samme skjermkort som deg, og jeg har en "relativt oppe gående maskin" , og jeg kan fortelle deg at verken du eller jeg spiller dagens nye spill "glatt", og når man er kommet så langt i dag nytter det ikke å ha en 3ghz med et gf2 kort, da vil cpuen lide av skjermkortet, som drar drastiskt ned ytelsess messig, tror nok jeg snakker av erfaring når det gjelder det iaff :), kanskje han og du klarer kjøre det, men når jeg snakker om å kjøre et spill snakker jeg om 100+ fps i action, da kjører man et spill glatt. 20-50 fps er ikke godtatt når det gjelder spiller, iaff ikke for meg :)

Lenke til kommentar

Får rundt 8000 3dmarks, og kjører battlefield og C&C generals ++ med full grafikk, jeg syns ikke at det hakker. Kortet mitt kostet 800kr... BTW: Dere burde laste ned Rivatuner hvis dere har 2000 eller XP, disse operativsystemene setter automatisk fps i opengl til 60 (detonator drivere), med rivatuner kan dere endre dette. 100 fps suger hvis du ikke har monitor som har oppdateringsfrekvens på 100hz btw...

Lenke til kommentar
Jeg har ett gForce 3 ti200 spiller Bf1942 glatt.. 6500 3dmarks.. 256 Mb ram. så jeg tror han får spilt det helt fint med radeon 9100

 

:yes: Er bra med folk som snakker fra erfaring. Blir litt svakt med personer som "tror" at det ikke vil gå i det hele tatt...

 

Vel, jeg har samme skjermkort som deg, og jeg har en "relativt oppe gående maskin" , og jeg kan fortelle deg at verken du eller jeg spiller dagens nye spill "glatt", og når man er kommet så langt i dag nytter det ikke å ha en 3ghz med et gf2 kort, da vil cpuen lide av skjermkortet, som drar drastiskt ned ytelsess messig, tror nok jeg snakker av erfaring når det gjelder det iaff :), kanskje han og du klarer kjøre det, men når jeg snakker om å kjøre et spill snakker jeg om 100+ fps i action, da kjører man et spill glatt. 20-50 fps er ikke godtatt når det gjelder spiller, iaff ikke for meg :)

 

kom hit da så skal jeg vise deg att det går helt glatt.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har samme skjermkort som deg, og jeg har en "relativt oppe gående maskin" , og jeg kan fortelle deg at verken du eller jeg spiller dagens nye spill "glatt", og når man er kommet så langt i dag nytter det ikke å ha en 3ghz med et gf2 kort, da vil cpuen lide av skjermkortet, som drar drastiskt ned ytelsess messig, tror nok jeg snakker av erfaring når det gjelder det iaff :), kanskje han og du klarer kjøre det, men når jeg snakker om å kjøre et spill snakker jeg om 100+ fps i action, da kjører man et spill glatt. 20-50 fps er ikke godtatt når det gjelder spiller, iaff ikke for meg :)

 

Ja, stemmer det du sier.. Men når han sier at han trenger et skjermkort til under høvdingen som han har tenkt å spille BF, cs og lignende spill med. Da holder det fint med et Radeon 9100 kort. Jeg nevnte at jeg selv spiller alle spill glatt med mitt Geforce 2 GTS kort på min maskin.

(Athlon xp 1700@150x12,5.) Selvsagt er det gpuen som er flaskehalsen i mitt system, men det jeg sa var at jeg spiller alle spill flytende. Flytende for meg vil si at jeg ligger over 60 fps. Det gjør jeg i spill som BF, Unreal 2, Hitman 2 osv....

Men jeg skal snart innvestere i nytt grafikk kort for GTSen begynner å bli utdatert. :)

Lenke til kommentar
Vel, jeg har samme skjermkort som deg, og jeg har en "relativt oppe gående maskin" , og jeg kan fortelle deg at verken du eller jeg spiller dagens nye spill "glatt", og når man er kommet så langt i dag nytter det ikke å ha en 3ghz med et gf2 kort, da vil cpuen lide av skjermkortet, som drar drastiskt ned ytelsess messig, tror nok jeg snakker av erfaring når det gjelder det iaff :), kanskje han og du klarer kjøre det, men når jeg snakker om å kjøre et spill snakker jeg om 100+ fps i action, da kjører man et spill glatt. 20-50 fps er ikke godtatt når det gjelder spiller, iaff ikke for meg :)

 

Ja, stemmer det du sier.. Men når han sier at han trenger et skjermkort til under høvdingen som han har tenkt å spille BF, cs og lignende spill med. Da holder det fint med et Radeon 9100 kort. Jeg nevnte at jeg selv spiller alle spill glatt med mitt Geforce 2 GTS kort på min maskin.

(Athlon xp 1700@150x12,5.) Selvsagt er det gpuen som er flaskehalsen i mitt system, men det jeg sa var at jeg spiller alle spill flytende. Flytende for meg vil si at jeg ligger over 60 fps. Det gjør jeg i spill som BF, Unreal 2, Hitman 2 osv....

Men jeg skal snart innvestere i nytt grafikk kort for GTSen begynner å bli utdatert. :)

 

Sikke greit at det går glatt på alle spillene, det gjorde med mitt GF2MX kort oxo, men da kjører man ikke 1024*768 og full anti analising og AF heller da, sånn som jeg gjør med mitt spphire 9500NP@PRO.

Lenke til kommentar

Sikke greit at det går glatt på alle spillene, det gjorde med mitt GF2MX kort oxo, men da kjører man ikke 1024*768 og full anti analising og AF heller da, sånn som jeg gjør med mitt spphire 9500NP@PRO.

 

Jepp det går glatt, selvsagt ikke med AF og AA men spiller i 1024x768 med medium til high på detaljer.

Skal innvestere i nytt skjermkort nettopp for å få spille i høyere oppløsninger med AA og AF. :)

Lenke til kommentar

En god del forslag her nå - og bra er det. Så...Hva blir det til?

 

Sapphire Radeon 9100 Atlantis 64MB DDR

- AGP, ATI 9100, DVI-D, TV-Out, Retail

 

654kr??

 

Skal ha denne sammen med

 

AMD XP 2400 (2 ghz)

Twinmos PC2700 512mb

 

Et lite (dumt?) spørsmål til...

 

Sitter på en gammel med god 17'' skjerm nå. Har det noe å si på selve skjermen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...