Gå til innhold

Billig D40 (evt. andre billige dslr'er)?

Anbefalte innlegg

Jeg er av sorten : mer for penga.

Ikke noe planer om vanvittige bilder eller noe, kjøper sikkert et objektiv som gir noen fancy bilder etterhvert. Who knows. Vil først og framst ha et billig kamera jeg kan eksperimentere med selv.

Fant tilbudet på D40 med to objektiver - er det verdt det? 3500kr. Så det hadde vært tilbud til 1500kr i jula, litt surt å betale så mye nå til tross for at objektivet som følger med er verdt 1995kr.

Finnes det en tråd hvor folk tipser om billige speilreflekser? Kan jeg håpe på gode tilbud i nyttårsuka? :innocent:

Endret av .Lagrange.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er av sorten : mer for penga.

Ikke noe planer om vanvittige bilder eller noe, kjøper sikkert et objektiv som gir noen fancy bilder etterhvert. Who knows. Vil først og framst ha et billig kamera jeg kan eksperimentere med selv.

Fant tilbudet på D40 med to objektiver - er det verdt det? 3500kr. Så det hadde vært tilbud til 1500kr i jula, litt surt å betale så mye nå til tross for at objektivet som følger med er verdt 1995kr.

Finnes det en tråd hvor folk tipser om billige speilreflekser? Kan jeg håpe på gode tilbud i nyttårsuka? :innocent:

Det kan bli surere når du blir hekta

Lenke til kommentar
Har mer enn nok å holde styr på både innen dyreverden, spillverdenen og studieverden, så noe fotointeresse som skal presse penger ut av meg har bare ikke plass. :lol:

Hva med å prøve en mobiltelefon med bra opptaksmuligheter.

Men for alldel en d40 får en pressa mye fine bilder ut av og tilbudet er nok ikke så riv ruskende galt

Lenke til kommentar

Det var ikke så spreke tilbud det heller. Så og si samme priser som før jul der også, men det er klart at det er priser for gniere. Poenget til .Lagrange var vel at det ikke er noen romjulstilbud, i og med at det er vanlige priser. Noe som er skuffende.

Eneste lavere pris som er rimeligere enn før jul er Japan Photo som har Panasonic G1 kit, som koster under 5000 nå.

Lenke til kommentar

La oss bare si at man skal være forsiktig med hva man kjøper. For meg gikk det gradvis med et 350D som jeg lånbte av søster, men ble oppgradert til 450D for 2 måneder siden + to "billige" objektiver ( svidde 9000 kr ). I 2009 så kommer fotointeressen til å stjele alt jeg har med 5D der jeg trenger et 85mm og en zoom som har en rekkevide som under 20mm til ca 50mm. Og blits med softbox hadde hjulpet ekstra. Det blir tilsammen bare ca 30.000, 3 ekstreme gaming datamaskiner eller 10xPS3.

Men der stopper det antakeligvis for en liten stund, eneste jeg kommer til å mangle som vil svi i lommeboka da er en 70-200mm og et polariseringsfilter. Det ser ut som om det er billig, men er egentlig ikke det.

Ta opp musikk som hobby istedenfor. Du for et råtass gitaroppsett for 10k :thumbup:

Lenke til kommentar

To viktige ting man må se på før man kjøper noe:

1. Pris vs Performance.

2. Kjøp etter behov.

NorthPentax: God ide, i og med at jeg faktisk kan ta opp video med 450D når den er koblet til pc'n, det er jo ikke kvaliteten på video'n som spiller noen rolle, det er hva som er på den, som HD elsker ser jeg ikke forskjell ;)

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar
Folk bruker for mye penger på ting :)

Jeg har tenkt å kjøpe D40, så jeg leste kenrockwell.com's artikkel om den fire ganger for å overbevise meg selv om å ikke kjøpe D90 med en gang. Det hadde vært idioti, siden jeg på alle måter er en nybegynner.

Amen!

Jeg kjøpte meg den pakka med to objektiver, etter litt overveielse i morgentimene. To objektiver er jo masse for en amatør å eksperimentere med, og jeg har ei veninne som har flotte bilder med det objektivet som fulgte med. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...