Gå til innhold

[Løst]fjerning av av2009. Maskin starter ikke i noen modus.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du brent iso-fila fra DrWeb riktig og satt pc'n til å boote fra cd/dvd-rommen?

(Det er i bunn og grunn en linux som kjører)

 

(Last ned valgte ISO-fil og lagre den på pc'n.

 

Brenn ISO-fila med CD/DVD brenneprogrammet du bruker. Hvis du ikke har, kan du bruke ImgBurn:

 

a) Last ned og installer ImgBurn

b) Legg en blank cd/DVD i brenneren

c) Velg Image (ISO-fila du lastet ned)

d) Klikk på "Write"-knappen

 

Når brenningen er ferdig, kan du boote en pc med denne platen og derfra kjøre en skann.)

Lenke til kommentar
Har du brent iso-fila fra DrWeb riktig og satt pc'n til å boote fra cd/dvd-rommen?

(Det er i bunn og grunn en linux som kjører)

 

(Last ned valgte ISO-fil og lagre den på pc'n.

 

Brenn ISO-fila med CD/DVD brenneprogrammet du bruker. Hvis du ikke har, kan du bruke ImgBurn:

 

a) Last ned og installer ImgBurn

b) Legg en blank cd/DVD i brenneren

c) Velg Image (ISO-fila du lastet ned)

d) Klikk på "Write"-knappen

 

Når brenningen er ferdig, kan du boote en pc med denne platen og derfra kjøre en skann.)

 

Hadde brent iso fila med feil program....

 

Da har dr.web scannet i ca fire timer. Tar det virkelig så lang tid? Lar den stå på i natt, så får jeg se hva status er i morgen tidlig.

 

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Har du brent iso-fila fra DrWeb riktig og satt pc'n til å boote fra cd/dvd-rommen?

(Det er i bunn og grunn en linux som kjører)

 

(Last ned valgte ISO-fil og lagre den på pc'n.

 

Brenn ISO-fila med CD/DVD brenneprogrammet du bruker. Hvis du ikke har, kan du bruke ImgBurn:

 

a) Last ned og installer ImgBurn

b) Legg en blank cd/DVD i brenneren

c) Velg Image (ISO-fila du lastet ned)

d) Klikk på "Write"-knappen

 

Når brenningen er ferdig, kan du boote en pc med denne platen og derfra kjøre en skann.)

 

Hadde brent iso fila med feil program....

 

Da har dr.web scannet i ca fire timer. Tar det virkelig så lang tid? Lar den stå på i natt, så får jeg se hva status er i morgen tidlig.

 

Godt nytt år!

 

Da har den scannet i ca 10 timer.... Noen som vet hva som er normalt?

 

Har du brent iso-fila fra DrWeb riktig og satt pc'n til å boote fra cd/dvd-rommen?

(Det er i bunn og grunn en linux som kjører)

 

(Last ned valgte ISO-fil og lagre den på pc'n.

 

Brenn ISO-fila med CD/DVD brenneprogrammet du bruker. Hvis du ikke har, kan du bruke ImgBurn:

 

a) Last ned og installer ImgBurn

b) Legg en blank cd/DVD i brenneren

c) Velg Image (ISO-fila du lastet ned)

d) Klikk på "Write"-knappen

 

Når brenningen er ferdig, kan du boote en pc med denne platen og derfra kjøre en skann.)

 

Hadde brent iso fila med feil program....

 

Da har dr.web scannet i ca fire timer. Tar det virkelig så lang tid? Lar den stå på i natt, så får jeg se hva status er i morgen tidlig.

 

Godt nytt år!

 

Da har den scannet i ca 10 timer.... Noen som vet hva som er normalt?

Lenke til kommentar
10 timer høres litt mye ut, men jeg vet ikke hvor mange og store harddisker du har...

 

Du kan konfigurere programmet til å skanne utvalgte disker/mapper.

 

Nå er alt scannet av dr.web. Fant noen trojanere som ble fjernet, men maskinen vil fortsatt ikke starte i hverken sikkerhetsmodus eller vanlig modus.

Lenke til kommentar

Takk for svar igjen.

 

Er litt grønn på dette.. Hva er gjenopprettingskonsoll? Skal det være et valg når jeg booter pc\ en?

 

Pc`en er kjøpt med ferdig innstallert OS. Er dette good night? Blir neste steg å kjøre Linux, eventuelt kjøpe en ny lisens på Xp?

Lenke til kommentar

Er gjenopprettingskonsollen installert, så er dette et valg man kan få ved oppstart av pc'n.

Gjenopprettingskonsollen gjør at man bla. kan utføre reperasjoner på windowsinstallasjonen m.m.

 

Vil tro at det finnes en recovery-funksjon på pc'n (man trykker F10 el. F11 evt. i kombinasjon med ALT-tasten) Denne recoveryen kan stille pc'n tilbake til fabrikkinnstillingene (du mister altså det du har på pc'n - dokumenter, bilder,......). Det kan også være at man får et valg om å stille systemet tilbake på dato - altså en systemgjenoppretting til f.eks. før du fikk problemet.

 

Om dette er mulig og hvilke type recovery du har mulighet til å kjøre, står antakelig i manualen til pc'n evt. sjekk på produsentens hjemmeside.

 

Hadde du hatt tilgang til en windows cd, så kunne vi ha forsøkt div. fra gjenopprettingskonsollen.

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Er gjenopprettingskonsollen installert, så er dette et valg man kan få ved oppstart av pc'n.

Gjenopprettingskonsollen gjør at man bla. kan utføre reperasjoner på windowsinstallasjonen m.m.

 

Vil tro at det finnes en recovery-funksjon på pc'n (man trykker F10 el. F11 evt. i kombinasjon med ALT-tasten) Denne recoveryen kan stille pc'n tilbake til fabrikkinnstillingene (du mister altså det du har på pc'n - dokumenter, bilder,......). Det kan også være at man får et valg om å stille systemet tilbake på dato - altså en systemgjenoppretting til f.eks. før du fikk problemet.

 

Om dette er mulig og hvilke type recovery du har mulighet til å kjøre, står antakelig i manualen til pc'n evt. sjekk på produsentens hjemmeside.

 

Hadde du hatt tilgang til en windows cd, så kunne vi ha forsøkt div. fra gjenopprettingskonsollen.

 

Jeg har desverre ikke recoveryfunksjon på min pc. Har heller ikke tilgang til Windows-cd, da begge mine pcer har ferdiginstallert OS...

Lenke til kommentar
Får du lagd en linux som jeg foreslo før?

Da kan vi prøv og ta det derfra.

 

Har lastet det ned nå. Skal akkurat til å brenne det, og legge det inn nå. Hadde ikke glemt forslaget ditt, men ville vente å se om det hjalp å boote fra et virusprogram...

Lenke til kommentar
Får du lagd en linux som jeg foreslo før?

Da kan vi prøv og ta det derfra.

 

Har lastet det ned nå. Skal akkurat til å brenne det, og legge det inn nå. Hadde ikke glemt forslaget ditt, men ville vente å se om det hjalp å boote fra et virusprogram...

 

Da kjører jeg linux, og har reddet de viktigste tekstdokumentene over til minnepinne. Er det noen måte vi kan fjerne viruset på når vi kjører linux?

 

 

Edit: Ps: Kommer meg ikke på nett via Linux

Endret av jaymz
Lenke til kommentar
Får du lagd en linux som jeg foreslo før?

Da kan vi prøv og ta det derfra.

 

Har lastet det ned nå. Skal akkurat til å brenne det, og legge det inn nå. Hadde ikke glemt forslaget ditt, men ville vente å se om det hjalp å boote fra et virusprogram...

 

Da kjører jeg linux, og har reddet de viktigste tekstdokumentene over til minnepinne. Er det noen måte vi kan fjerne viruset på når vi kjører linux?

 

 

Edit: Ps: Kommer meg ikke på nett via Linux

men du kan flytte filer over med minnepenn hvis det er nødvendig

Lenke til kommentar

Vi kan prøver og finne et eldere register setting som ligger lagret i

"System Volume Information" mappen.

316262.jpeg

 

Da har vi replassert register(husk og ta en dato da alt fungerte)

Da er det og prøve og boote win igjen.

 

Edit.

_REGISTRY_MACHINE_SYSTEM

Skal til--> c:\windows\system32\config\system

Ble litt feil på bildet.

 

Tar med den andere og.

_REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE

Skal til-->c:\windows\system32\config\sofware

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Vi kan prøver og finne et eldere register setting som ligger lagret i

"System Volume Information" mappen.

316262.jpeg

 

Da har vi replassert register(husk og ta en dato da alt fungerte)

Da er det og prøve og boote win igjen.

 

Edit.

_REGISTRY_MACHINE_SYSTEM

Skal til--> c:\windows\system32\config\system

Ble litt feil på bildet.

 

Tar med den andere og.

_REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE

Skal til-->c:\windows\system32\config\sofware

 

Super forklaring. Problemet mitt er at jeg ikke får flyttet fila registry_maskine _system til mappen system

 

Stien dit når jeg kjører linux er: /media/sda1/windows/system32/config/system.sav

 

Fila som skal flyttes har jeg lagt til skrivebirdet, og gitt nytt navn _registry_machine _system1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...