Gå til innhold

[Løst]fjerning av av2009. Maskin starter ikke i noen modus.


Anbefalte innlegg

Oppdaget at jeg hadde fått en trojaner (av2009). Forsøkte å fjerne det med div program. (Adaware, spyboot, ccleaner, avg 8.0.) men ingen ting virker. Problemet tror jeg var at av2009 satte div antivirus program ute av spill. Fikk ikke oppdatert noen av de til nyeste versjon, og spybot ville ikke starte.

 

Da gjorde jeg noe som tydeligvis ikke var så lurt. Kom inn på en side som så ut som hjemmesiden til Spybot, og lastet ned et program som skulle fjerne av2009. (den stod på norsk)Etter denne installasjonen og kjøring av programmet, får jeg ikke startet windows i noen moduser. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppdaget at jeg hadde fått en trojaner (av2009). Forsøkte å fjerne det med div program. (Adaware, spyboot, ccleaner, avg 8.0.) men ingen ting virker. Problemet tror jeg var at av2009 satte div antivirus program ute av spill. Fikk ikke oppdatert noen av de til nyeste versjon, og spybot ville ikke starte.

 

Da gjorde jeg noe som tydeligvis ikke var så lurt. Kom inn på en side som så ut som hjemmesiden til Spybot, og lastet ned et program som skulle fjerne av2009. (den stod på norsk)Etter denne installasjonen og kjøring av programmet, får jeg ikke startet windows i noen moduser. Noen som kan hjelpe?

Uff da. Med noen moduser så regner jeg med at du har prøvd sikkerhetsmodus? Kommer det et bilde på skjermen?

Lenke til kommentar
Har prøvd sikkerhetsmodus.... Det blinker et blått bilde på skjermen (ligner på blue screen, men det er noe tekst der)like før den starter på nytt.

 

Må legge til at jeg har en OEM versjon av xp home på en bærbarmaskin

Tipper det er fake bluescreen. Når kommer "bluescreenen" og kan du se hva som står der?

Endret av riskake90
Lenke til kommentar
Oppdaget at jeg hadde fått en trojaner (av2009). Forsøkte å fjerne det med div program. (Adaware, spyboot, ccleaner, avg 8.0.) men ingen ting virker. Problemet tror jeg var at av2009

Dette er et virus vi kjenner godt til,ingen av de program du har prøvd tar dette.

 

Det kan være et problem viss du ikke får startet i sikkerhetmodus.

Det er metoder vi kan bruke men da blir dette mere jobb.

 

Får du startet i vanlig eller sikkerhetmodus.

Prøv osgå siste konfigurasjon som virket.

 

Kjører du combofix.

Last Combofix ned ,legg på skrivebordet.

Ikke klikk på vindu mens programmet kjører.

post logg C:\combofix.txt

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Oppdaget at jeg hadde fått en trojaner (av2009). Forsøkte å fjerne det med div program. (Adaware, spyboot, ccleaner, avg 8.0.) men ingen ting virker. Problemet tror jeg var at av2009

Dette er et virus vi kjenner godt til,ingen av de program du har prøvd tar dette.

 

Det kan være et problem viss du ikke får startet i sikkerhetmodus.

Det er metoder vi kan bruke men da blir dette mere jobb.

 

Får du startet i vanlig eller sikkerhetmodus.

Prøv osgå siste konfigurasjon som virket.

 

Kjører du combofix.

Last Combofix ned ,legg på skrivebordet.

Ikke klikk på vindu mens programmet kjører.

post logg C:\combofix.txt

Takk for at du kom :p Er tom for ideer :)

Lenke til kommentar
det er vel 2 ting du kan prøve:

 

1) starte maskinen opp i recovery console, og kjøre system restore derfra og se om maskinen starter opp da

2) kjøre en live cd og kjøre fjernings verktøy derfra, alt last ned denne og se hva den fjerner, avira cd: http://www.avira.com/en/support/support_downloads.html

Det er ikke sikkert du har innstalert recovery console. Ikke alle maskiner har det

Lenke til kommentar

Har du en cd du kan boote fra eksp en linux distro?

 

Denne er grei.

http://www.knoppix.org/

Guide hvordan redde data.

http://www.shockfamily.net/cedric/knoppix/

 

1) starte maskinen opp i recovery console, og kjøre system restore derfra og se om maskinen starter opp da

Det går ikke kjøre systemgjennoppretting fra recovery console.

Jeg har lagd en oppskrift hvordan dette kan gjøres manuelt,men er lettere viss vi tar det fra linux.

 

Avira sin AntiVir Rescue System er noe som kan virke eller ikke.

Ikke sikker på om den greier dette.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Takk igjen. Prøver Avira først

 

So far:

Benötigte Zeit: 00:53:00

Funde: 99

Warnungen: 122

 

Glemte å gå inn på "konfigurasjon" før jeg kjørte scan. Dette førte til at den kun protokollførte trojanerne, og gjorde ikke noe med dem. Kjører en ny scan nå¨.

 

 

Edit: Håper noen av dere stikker innom forumet i morgen for å se hvordan det går med meg. Takk for alle innspill. God natt....

Endret av jaymz
Lenke til kommentar
Takk igjen. Prøver Avira først

 

So far:

Benötigte Zeit: 00:53:00

Funde: 99

Warnungen: 122

 

Glemte å gå inn på "konfigurasjon" før jeg kjørte scan. Dette førte til at den kun protokollførte trojanerne, og gjorde ikke noe med dem. Kjører en ny scan nå¨.

 

 

Edit: Håper noen av dere stikker innom forumet i morgen for å se hvordan det går med meg. Takk for alle innspill. God natt....

God natt. Jeg stikker innom ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...