jaymz Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Oppdaget at jeg hadde fått en trojaner (av2009). Forsøkte å fjerne det med div program. (Adaware, spyboot, ccleaner, avg 8.0.) men ingen ting virker. Problemet tror jeg var at av2009 satte div antivirus program ute av spill. Fikk ikke oppdatert noen av de til nyeste versjon, og spybot ville ikke starte. Da gjorde jeg noe som tydeligvis ikke var så lurt. Kom inn på en side som så ut som hjemmesiden til Spybot, og lastet ned et program som skulle fjerne av2009. (den stod på norsk)Etter denne installasjonen og kjøring av programmet, får jeg ikke startet windows i noen moduser. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Oppdaget at jeg hadde fått en trojaner (av2009). Forsøkte å fjerne det med div program. (Adaware, spyboot, ccleaner, avg 8.0.) men ingen ting virker. Problemet tror jeg var at av2009 satte div antivirus program ute av spill. Fikk ikke oppdatert noen av de til nyeste versjon, og spybot ville ikke starte. Da gjorde jeg noe som tydeligvis ikke var så lurt. Kom inn på en side som så ut som hjemmesiden til Spybot, og lastet ned et program som skulle fjerne av2009. (den stod på norsk)Etter denne installasjonen og kjøring av programmet, får jeg ikke startet windows i noen moduser. Noen som kan hjelpe? Uff da. Med noen moduser så regner jeg med at du har prøvd sikkerhetsmodus? Kommer det et bilde på skjermen? Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Har prøvd sikkerhetsmodus.... Det blinker et blått bilde på skjermen (ligner på blue screen, men det er noe tekst der)like før den starter på nytt. Må legge til at jeg har en OEM versjon av xp home på en bærbarmaskin Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Har prøvd sikkerhetsmodus.... Det blinker et blått bilde på skjermen (ligner på blue screen, men det er noe tekst der)like før den starter på nytt. Må legge til at jeg har en OEM versjon av xp home på en bærbarmaskin Tipper det er fake bluescreen. Når kommer "bluescreenen" og kan du se hva som står der? Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Ingen aning. Det er ca 8 -9 linjer med skrift. Når jeg starter i sikkerhetsmodus, får jeg valget "press esc to cansel SPTD sys" Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ingen aning. Det er ca 8 -9 linjer med skrift. Når jeg starter i sikkerhetsmodus, får jeg valget "press esc to cansel SPTD sys" Så du kommer ikke inn i sikkerhetsmodus? Du kan ikke trykke enter? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Oppdaget at jeg hadde fått en trojaner (av2009). Forsøkte å fjerne det med div program. (Adaware, spyboot, ccleaner, avg 8.0.) men ingen ting virker. Problemet tror jeg var at av2009 Dette er et virus vi kjenner godt til,ingen av de program du har prøvd tar dette. Det kan være et problem viss du ikke får startet i sikkerhetmodus. Det er metoder vi kan bruke men da blir dette mere jobb. Får du startet i vanlig eller sikkerhetmodus. Prøv osgå siste konfigurasjon som virket. Kjører du combofix. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programmet kjører. post logg C:\combofix.txt Endret 30. desember 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hei, og takk for svar... Får desverre ikke startet i sikkerhetsmodus, eller noen andre.... Edit: Får heller ikke startet i "siste konfigurasjon..." Endret 30. desember 2008 av jaymz Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Oppdaget at jeg hadde fått en trojaner (av2009). Forsøkte å fjerne det med div program. (Adaware, spyboot, ccleaner, avg 8.0.) men ingen ting virker. Problemet tror jeg var at av2009 Dette er et virus vi kjenner godt til,ingen av de program du har prøvd tar dette. Det kan være et problem viss du ikke får startet i sikkerhetmodus. Det er metoder vi kan bruke men da blir dette mere jobb. Får du startet i vanlig eller sikkerhetmodus. Prøv osgå siste konfigurasjon som virket. Kjører du combofix. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programmet kjører. post logg C:\combofix.txt Takk for at du kom Er tom for ideer Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 det er vel 2 ting du kan prøve: 1) starte maskinen opp i recovery console, og kjøre system restore derfra og se om maskinen starter opp da 2) kjøre en live cd og kjøre fjernings verktøy derfra, alt last ned denne og se hva den fjerner, avira cd: http://www.avira.com/en/support/support_downloads.html Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 det er vel 2 ting du kan prøve: 1) starte maskinen opp i recovery console, og kjøre system restore derfra og se om maskinen starter opp da 2) kjøre en live cd og kjøre fjernings verktøy derfra, alt last ned denne og se hva den fjerner, avira cd: http://www.avira.com/en/support/support_downloads.html Det er ikke sikkert du har innstalert recovery console. Ikke alle maskiner har det Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Har du en cd du kan boote fra eksp en linux distro? Denne er grei. http://www.knoppix.org/ Guide hvordan redde data. http://www.shockfamily.net/cedric/knoppix/ 1) starte maskinen opp i recovery console, og kjøre system restore derfra og se om maskinen starter opp da Det går ikke kjøre systemgjennoppretting fra recovery console. Jeg har lagd en oppskrift hvordan dette kan gjøres manuelt,men er lettere viss vi tar det fra linux. Avira sin AntiVir Rescue System er noe som kan virke eller ikke. Ikke sikker på om den greier dette. Endret 30. desember 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Takk igjen. Prøver Avira først Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Du har dr.web sin live cd også. ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/livecd/minD...4.1.0811190.iso Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Takk igjen. Prøver Avira først So far: Benötigte Zeit: 00:53:00 Funde: 99 Warnungen: 122 Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Takk igjen. Prøver Avira først So far: Benötigte Zeit: 00:53:00 Funde: 99 Warnungen: 122 Er det tysk? Funde=funnet Warnungen: advarsel(warning) Eller? Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Det stemmer. Men min gamle skoletysk er ganske så rusten når det er sagt....... Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 når du køyrer Avira AntiVir Rescue System kan du velge og bytte til engelsk ved å trykke på flagget til storbritanina nede i venstre hjørne. Eg trur tysk er standard. Du kan sjølvsagt bytte tilbake til tysk ved å trykke på det tyske flagget i same hjørnet Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Takk igjen. Prøver Avira først So far: Benötigte Zeit: 00:53:00 Funde: 99 Warnungen: 122 Glemte å gå inn på "konfigurasjon" før jeg kjørte scan. Dette førte til at den kun protokollførte trojanerne, og gjorde ikke noe med dem. Kjører en ny scan nå¨. Edit: Håper noen av dere stikker innom forumet i morgen for å se hvordan det går med meg. Takk for alle innspill. God natt.... Endret 30. desember 2008 av jaymz Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Takk igjen. Prøver Avira først So far: Benötigte Zeit: 00:53:00 Funde: 99 Warnungen: 122 Glemte å gå inn på "konfigurasjon" før jeg kjørte scan. Dette førte til at den kun protokollførte trojanerne, og gjorde ikke noe med dem. Kjører en ny scan nå¨. Edit: Håper noen av dere stikker innom forumet i morgen for å se hvordan det går med meg. Takk for alle innspill. God natt.... God natt. Jeg stikker innom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå