PS_CS4 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Notice: Undefined variable: rank_up in C:\wamp\www\mafiaver2\sider\kriminalitet.php on line 106 Dette er feilen jeg få, når jeg kommer til $rank_up. Og funksjonen vil ikke kjøre. $rank_up = RankMengderKrim($rank2,0,$rank_up,5,$rank); Og funksjonen ser slik ut: function RankMengderKrim($rank2,$tall,$rank_up,$tall2,$rank) { if($rank2 == $tall) { $rank_up = ($tall2 + $rank); } return $rank_up; } Hva er "feil" med $rank_up ?? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Feil og feil, hvis du leser feilmeldingen så står det at den er udefinert. Mer er det vel ikke å si ut fra det du oppgir her. Lenke til kommentar
PS_CS4 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Feil og feil, hvis du leser feilmeldingen så står det at den er udefinert. Mer er det vel ikke å si ut fra det du oppgir her. Jeg definerer jo variabelen der. Så hva er problemet? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Nei, den er ikke definert, iallfall ikke ut fra det du viser. At du bruker variablen et sted betyr ikke at den er definert. For å være definert trenger den en verdi, og det har du sannsynligvis ikke gitt den. Lenke til kommentar
PS_CS4 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Hvorfor gir ikke RankMengderKrim($rank2,0,$rank_up,5,$rank) Noen verdi da? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Sannsynligvis fordi $rank2 er ulik $tall og dermed returnerer du bare hva det nå enn er en uinitalisert variabel får av «verdi» (antageligvis NULL), og feilmeldingen kommer som sagt av at $rank_up ikke er definert på forhånd (dvs. den har ingen verdi). Lenke til kommentar
PS_CS4 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Sannsynligvis fordi $rank2 er ulik $tall og dermed returnerer du bare hva det nå enn er en uinitalisert variabel får av «verdi» (antageligvis NULL), og feilmeldingen kommer som sagt av at $rank_up ikke er definert på forhånd (dvs. den har ingen verdi). Har du forslag på hvordan jeg kan fikse dette? Edit: Endret til: function RankMengderKrim($rank2,$tall,$rank_up,$tall2,$rank) { if((int)$rank2 == $tall) { $rank_up = ($tall2 + $rank); } return $rank_up; } RankMengderKrim($rank2,(int)0,$rank_up,5,$rank); Men samme melding kommer opp, men nå fungerer funksjonen hvertfall. Endret 31. desember 2008 av PS_CS4 Lenke til kommentar
Epower Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Du er sikker på at denne variabelen er satt? | \|/ RankMengderKrim($rank2,(int)0,$rank_up,5,$rank); Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Du kan fjerne $rank_up som parameter. Lenke til kommentar
PS_CS4 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Du er sikker på at denne variabelen er satt? | \|/ RankMengderKrim($rank2,(int)0,$rank_up,5,$rank); vel, slik ser det ut: $rank2 = $hent['rank2']; $rank = $hent['rank']; $rank_up = @RankMengderKrim($rank2,0,$rank_up,10,$rank); mysql_query("UPDATE `brukere` SET `rank` = '$rank_up' WHERE `nick` = '".$hent['nick']."'"); Og da må jeg vel beholde $rank_up ? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Og da må jeg vel beholde $rank_up ? $rank_up er ikke satt når funksjonen kjøres. Først kjøres funksjonen, deretter blir $rank_up tilegnet verdien returnert av funksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå