Gå til innhold

Gainward geforce fx 5600

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skerv dette under et annet innlegg om FX..: GeForce FX kortene har en mye mer avansert DX9chip enn RADEON-kortene, og kommer til å yte bedre på mer avanserte DX9-applikasjoner enn det det gjør på f.eks 3DMark2001/3DMark03. Nvidia lagde et driversett bare for å vise at de også kunne score godt på 3Dmark, og banka RADEON 9700+9800 i den testen(husker desverre ikke url). Dette får meg til å miste en del interesse for 3Dmark og andre benchmarks...

Dessuten så er jo driveroppdateringene til Nvidia magiske...selv om 5600 gjør det like "dårlig" som GeForce 4 ti4200, så regner jeg med at en fremtidig driveroppdatering kommer til å ordne dette(det har jo alltid vært sånn med alle andre GeForce kort).

5600 Ultra(NV31) er jo bra, men jeg venter til NV35 kommer :D NV35 skal visstnok ha dobbelt så raskt ytelse som 5800Ultra, og det skal være billigere! Vi får vente og se...

Lenke til kommentar

Det er vel ikke de driverene som futuremark har bannlyst :lol:

For å måle ytelsen på et grafikkort så må man ha et benchmarkprogram!

Du måler ytelsen etter hva "du" liker :roll: Du innser ikke at Radeon er et bedre produkt enn Geforce FX. Ta en titt på alle de store hardware sidene og du vil få et svar på hvem som er best.

FX er et meget bra kort, men det er at de taper så mye ytelse når det kommer til bildekvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
okey det så ikke bra ut :D

hva burde jeg kjøpe til under 2500,-? :yes:

Radeon 9700.

Enig der. Bra kort, myeee ytelser for en ållreit sum :woot:

Lenke til kommentar

Noe annet som er digg er at nvidia er utrolig mye bedre på drivere.

Jeg hater dette ati kortett pga drivere. funker på 50% av spille mine. så må jeg bytte for at de andre 50% skal funke. + en del grafikk feil. Jeg bytter noen ganger tilbake til et gf3ti når jeg spiller bf, fordi når jeg sniper på lang avstand har folkene en tendens til og sprette. en annen ting et at det noen ganger små hakker litt i bf, noe det ikke gjør med mitt gf kort. prøvd 6 forskjellie drivere og pacher... ati må bli flinkere på drivere før jeg kjøper meg et ati kort igjen. jeg går for et fx kort nestegang. har vannkjøling så driter i om det bråker

Lenke til kommentar
Noe annet som er digg er at nvidia er  utrolig mye bedre på drivere.  

Jeg hater dette ati kortett pga drivere. funker på 50% av spille mine. så må jeg bytte for at de andre 50% skal funke. + en del grafikk feil. Jeg bytter noen ganger tilbake til et gf3ti når jeg spiller bf, fordi når jeg sniper på lang avstand har folkene en tendens til og sprette. en annen ting et at det noen ganger små hakker litt i bf, noe det ikke gjør med mitt gf kort. prøvd 6 forskjellie drivere og pacher...  ati må bli flinkere på drivere før jeg kjøper meg et ati kort igjen. jeg går for et fx kort nestegang. har vannkjøling så driter i om det bråker

Det samme kan jeg si om nvidia!

Jeg har et geforce3 og må bytte drivere når jeg bytte spill. Kan nevne AoM, Generals og det nye Delta Force spillet.

Det blir Radeon på meg neste gang jeg skal bytte grafikkort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...