King-Nothing Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg har fibernett fra Skagerak Fiber og har en 30/30mbit linje. Har deres hjemmesentral koplet til en Linksys trådløs router som jeg får signaler fra. Problemet er at jeg "kun" får ca 22mbit ned og 16mbit opp. Skagerak sier at de ikke kan garantere for 30mbit så lenge jeg bruker trådløst nettverk fordi det er så mange faktorer som spiller inn. Kan jeg forbedre nettverket på en eller annen måte slik at jeg kan få full utnyttelse av linja? Har prøvd å kun bruke deres router (som også er trådløs), men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Du kan jo prøve med kabel å se om de blir bedre da. Om du har muligheten til det. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 En router som kan behandle mer data (altså X antall mbit/s) er jo et alternativ. Ellers er det kun kabel som virker. Husk at trådløst ikke på langt nært kan måle seg med en kabel der internettet faktisk har fysisk kontakt med nettet. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Med kabel er det riktig hastiget, men siden vi har to laptoper i huset så er det veldig upraktisk med kabel kan du si. Routeren min takler jo 54mbit så skulle ikke være noen flaskehals det. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvordan er signalstyreken der du sitter? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Har full styrke hele tia. Finner ingen "feil" med nettverket i det hele tatt, og pcen er to uker gammel så tror alt skal være i orden sånn sett. Men mulig man kan gjøre noen endringer som kan få fikset dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 trådløs 54mbit er teoretisk, i realtiteten er det nærmere 20mbit. kanskje du får bedere trådløst med "N" standarden... Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Nettverkskortet har a/b/g, men ikke n. Du tror det vil hjelpe? Har du noen erfaring med det? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Før du kjøper et nettverkskort med støtte for N, må du også finne ut om ruteren gjør det. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Det gjør den ikke, så må i såfall bytte den også. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 har ikke noen erfaringer med N, men i teorien vill det kunne gi det full guffe da N er 300mbps teoretisk, så da vill du kunne på 30mbit. D-link eller Linksys er vell bra saker.. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kjøpte en Jensen 802.11.n router, men fikk ikke satt den opp engang. Den ruteren jeg kjøpte hadde fått masse skryt og alt det derre "best i test", men jeg fikk ikke satt opp, hverken på Vista eller XP. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Har du nettverkskort som støtter N da CP-Monkey? Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Nei, bare oppsettet av ruteren skulle vel gå greit? Legge inn info og slikt? Har ikke så bra peiling innenfor "nettverksdelen" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå