uskyldig212 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 hei eg trenger litt hjelp. eg har lyst på høns eller kalkun og en hane selfølgelig. og eg lurer på regler og lover om hold om disse dyrene . og om det er en lov . om støy og lukt . og er det noen regel om plass og hus til dem. har selfølgelig tenkt og lage et hus til dem. er det noen lover om evnt størelse , isolasjon. lys. varme. osv. og registrering setter pris på alle svar!.. takk på forhånd! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Vær oppmerksom på at det lett kan oppstå nabokonflikter dersom du tar til deg en hane - i et normalt tettsted vil slikt dyrehold fort medføre brudd på naboloven. Videre har en problemer knyttet til helsevern. Mattilsynet kan antakelig være behjelpelig med nærmere opplysninger om hva du må tenke på. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 hei eg trenger litt hjelp. eg har lyst på høns eller kalkun og en hane selfølgelig. og eg lurer på regler og lover om hold om disse dyrene . og om det er en lov . om støy og lukt . og er det noen regel om plass og hus til dem. har selfølgelig tenkt og lage et hus til dem. er det noen lover om evnt størelse , isolasjon. lys. varme. osv. og registrering setter pris på alle svar!.. takk på forhånd! Forskrift om hold av høns og kalkun Med færre enn 200 høns er det ikke krav om melding til mattilsynet, brannsikring og automatisk varsling om for høy/lav temperatur, men resten av kravene gjelder. Det er meget mulig det også fins en veiledning til forskriften som stiller nærmere krav til størrelse og utforming på hus/bur (det gjør det for f.eks. storfe). Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Er det andre krav for å ha en høne enn for å ha en katt? Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 takk for svar inge. svarte på veldig mange spørsmål. og er det noen lover om naboer og lignende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå