Larsenio Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Helt ut ifra det blå (eller grønne da..) dukket hun opp, poserte litt for meg, og forsvant sammen med sine venninner inn i skogen. f/5.6 ISO 400 Lukkkertid 1/60 sekund Er det noen som liker noe med bildet, eller var jeg på bærtur? (godtar ingen ordspill rundt det spørsmålet ) Lenke til kommentar
# offline Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Du må tettere, spesielt når det er ingenting å se på, bortsett fra kua. Tettere og mulighet for å se ett øye eller to. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Vinkelen på selve kua er fin, men komponeringen skurrer litt. Det virker høyretungt på meg. Tror det er en kombinasjon av plasseringen til kua og den lyse tåkedotten(?) til venstre. Spør om hun blir med på flere bilder. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg synes i og for seg at komposisjonen er ok. Litt frekk, men ok. Dessverre så skaper den dårlige kontrasten et inntrykk av at bildet ser veldig tomt ut. Jeg tror nok du ønsker å formidle lyset slik det så ut for deg den grå dagen, men det blir ikke så engasjerende å se på. Det er mulig du kan redde bildet med litt annerledes etterbehandling. Litt turbo-kontrastskaping med shadow/highlights kanskje? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Takk for kjappe tilbakemeldinger! En av grunnene til at jeg prøvde det i s/h, var pga uskarphet her og der.. (Med mitt utrente øye ser jeg mest den uskarpheten i det store treet i øvre venstre hjørne, men regner med dere ser masse ) Kan legge ut originalbildet her. Har kun justert opp +8 i kontrast og brightness, ellers urørt. Croppinga var grei, eller er dette bedre? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Jeg syns kyr er skumle. Jeg ble jaget av en sånn da jeg var liten. Skulle jage dem bort fra eiendommen.. men det endte ikke sånn. Jeg syns bildet er litt mørkt, og kunne nok også tenkt meg en tettere crop. ---- Det var kommet inn et fargebilde plutselig mens jeg postet. Jeg syns egentlig fargebildet var bedre. Kua virker heller ikke så veldig skummel i farger. Endret 30. desember 2008 av pybalto Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg synes faktisk fargebildet er bra, langt bedre enn det konverterte. I motsetning til de andre har jeg aldri følt for noe tettere utsnitt, og det behovet blir enda mindre i farger. Småfeilene du påpeker plager ikke meg nevneverdig. Bildet får meg til å tenke litt på longhorn-bildene jeg tok i Mutungo, uten noen sammenligning forøvrig. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg synes faktisk fargebildet er bra, langt bedre enn det konverterte. I motsetning til de andre har jeg aldri følt for noe tettere utsnitt, og det behovet blir enda mindre i farger. Småfeilene du påpeker plager ikke meg nevneverdig. Bildet får meg til å tenke litt på longhorn-bildene jeg tok i Mutungo, uten noen sammenligning forøvrig. Takk for det, godt å høre at du syns det er bra. Det betyr en del. Kan som en kuriositet nevne at det er en ku til i bildet, på enden av stien ser man såvidt hodet til et brunhodet kroppstemperert melkekartong Pybalto: Kompisen min som var med meg, søkte ly bak meg da vi møtte denne skapningen , og jeg hadde mitt svare strev med å samtidig få tatt et bilde oppi alt surret... Lenke til kommentar
pixarus Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Er det bare meg, eller er det en annen ku litt lenger opp i veien? Dette bildet tar seg nok godt ut i svarthvitt, men jeg føler at hele stemmningen, og tonene forsvinner i s&h versjonen din. Traktorveien forsvinner jo nesten, og bildet virker mørkt og dystert. Derfor liker jeg fargeversjonen bedre. Kunne likt å sett en lysere s&h versjon av bildet, med sterkere kontrast mellom gresset og sporene. Liker utsnittet ditt! Kua står der den står. Midt i veien! Det er det jo ikke så mye å gjøre med, og det er jo bare flott å få med seg omgivelsene rundt kua! Kunne kanskje hvert litt skarpere? :/ Ei svær bjelleku, på en traktorsti mitt inni tjukkeste bushen ser man ikke hver dag!;P ------ Og jah, kyr er skummle! :S Ville ikke møtt på den staute karen der alene. Endret 31. desember 2008 av pixarus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå