Dorian Gray Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg leste ikke anmeldelsene til Kulturo pga anmeldelser som dette og hadde foretrukket at det ikke var den stilen her heller. Jeg vil heller lese en solid Roger Ebert-anmeldelse enn det Pitchfork-tullballet med synonymrunking og dårlige ordspill framfor ekte substans, analyse og kritikk. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Jeg er med! Har selv tenkt tanken etter å ha savnet kulturo en stund. Eneste vi trengte var noen som kunne ta initiativ, hehe. Men som jeg har sagt til Cun, så burde vi ha et bedre navn. Kulturo minner om en eller annen melk med jordbærsmak. Som skribent, altså. Endret 30. desember 2008 av Lillium Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Jeg leste ikke anmeldelsene til Kulturo pga anmeldelser som dette og hadde foretrukket at det ikke var den stilen her heller. Jeg vil heller lese en solid Roger Ebert-anmeldelse enn det Pitchfork-tullballet med synonymrunking og dårlige ordspill framfor ekte substans, analyse og kritikk. Jeg får ikke lest den artikkelen, men jeg kan vel si at det enkle er ofte det beste. Språket bør bli benyttet i sin fulle prakt, men ikke for ordenes egen skyld. Om du skjønner hva jeg mener. Du er jo en av de dyktigste skribentene jeg vet om, så jeg hadde likt å lese artikler fra deg Endret 30. desember 2008 av cun Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Bra cun,endelig noen som tok opp tråden til å opprette en litt konkret plan. Jeg har pinadø ikke noen passer å lese norske omtaler av ting lengre. Så en skal videreføre ting som Kulturo drev med? Noe som det blir sagt ovenfor her er at det trengs en del nisje-prosjekter som tegneserie/manga anmeldelse... Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Manga/anime delen er piece of cake. Ida in the house. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg er med! Har selv tenkt tanken etter å ha savnet kulturo en stund. Eneste vi trengte var noen som kunne ta initiativ, hehe. Men som jeg har sagt til Cun, så burde vi ha et bedre navn. Kulturo minner om en eller annen melk med jordbærsmak. Som skribent, altså. Se her, til og med jenter er med. Heterogenic! Navn kan by på et problem, men alt til sin tid. Melk er jeg forøvrig lei Så en skal videreføre ting som Kulturo drev med? Noe som det blir sagt ovenfor her er at det trengs en del nisje-prosjekter som tegneserie/manga anmeldelse... Vi kan vel gjøre det vi har lyst til å skrive om? Og ta med det vi likte fra den gamle siden. Sånn sørger vi i alle fall for at folk i det minste er med :--) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 "Kulturo"? Aldri hørt om engang før nå Men hva.. ja- får bare følge litt med Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Linker til gamle kulturo-saker funker altså ikke? Diskusjonen rundt artikkelen finner du ihvertfall her. Jeg følger litt med på utviklingen av dette prosjektet og ser hvor det går hen. Blir det for mye Kulturo-preg så frister det ikke særlig, og wiki er selvsagt uaktuelt. Hvis det derimot ligner på noe fornuftig så kan jeg melde en evt interesse. edit: Jeg får ikke noe til idag. =D Endret 30. desember 2008 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 North America's Largest LAN Party? Den var ny... Du må komme med forslag selv også! Jeg regner med at Dorian ikke er fullstendig blottet for ideer Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Viss jeg kunne ha hjulpet med noe ville jeg, men vet ikke helt hva det skulle være med min elendige norsk Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Da har man rettskrivningskurs, ordbøker, redaksjonssjefer og redaktører Jeg tenker jeg kommer med noen konkrete forslag angående en side utpå nyåret en gang. Akkurat nå er jeg ikke i mitt reir, og da får jeg ikke samlet nok riktige tanker. Blir uansett spennende å se hva andre har å komme med! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Dette tror jeg kan bli svært bra om vi får noen dyktige personer til å designe og vedlikeholde web-området. Jeg bidrar gjerne som skribent på både musikk og film! Lenke til kommentar
Olum Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Viss jeg kunne ha hjulpet med noe ville jeg, men vet ikke helt hva det skulle være med min elendige norsk Om du skriver en god artikkel er det ingenting i veien for at noen kan rette den Endret 30. desember 2008 av Olum Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ikke? Organisasjonsstruktur går vel også på redaksjonsposisjoner? Nå mener jeg vel egentlig ikke at vi må velge en naturlig redaktør straks, men det virker da logisk også å ha en leder som har ansvar for at ting går bra. Nå er vi tidlig i prosessen da. Organisasjonsstruktur går vanligvis på strukturering av mennesker og mellommenneskelig interaksjon. Dette er ikke tilfellet for communities ala open source prosjekter (noe dette prosjektet best kan sammenlignes med). I slike comminities er det lite til ingen direkte mellommeneskelige interaksjoner. Det som er viktig her er hovedsaklig å strukturere og organisere informasjonsflyten. I startfasen av et kreativt prosjekt lønner det seg skjeldent å starte med å utnevne en leder. Dette er å effektivt drepe kreativiteten. Det er først etter gruppen har kommet til en enighet om hva de ønsker, samt evt. noen spilleregler, at det er på tide å velge en som skal lede, men da kun en som skal lede forarbeidet. I første omgang vil dette bety kartlegging av terrenget og grovt utforske alternative startegier for oppnåelse av gruppens målsettning. Mao. fastslå hvilken profil siden skal, samt hvordan siden, informasjonsflyten og mennesker skal struktureres. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Organiseringen må foregå på pre-stadiet og et når det hele er operativt. Når siden er oppe og går er de "åpne" (" er der av en grunn) redaksjonelle sidene ofte "det enkle er det beste". Alle skribenter får tilgang til publiseringssystemer, skriver en artikkel som så blir godkjent av redaktør(er). Men før det er det snakk om å få på plass nødvendig design, rettigheter, definere ansvarsområder og utforme handlingsplaner som faktisk følges. Det blir fort mye rot om det blir for mange kokker med for mye prestisje på spill (alle vil være "sjef"). Eierskap er jo en annen sak igjen. Hvem som skal være hvor (strategiske nivå -- mellomledernivå - operative nivå) er ikke dumt å få på plass. De fleste her er på det operative, de som skriver og helst vil fokusere på det. Noen bør ta ledelsen i pre-arbeidet, men da være leder og ikke sjef. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Jeg kunne tenkt meg å bidra med nyheter o.l. på film-delen av siden. Anmeldelser tror jeg folk som er bedre enn meg til å skrive burde lage, men mindre saker kunne jeg nok fått til. Godt mulig jeg kan skrive lettere saker på musikk-delen og. Endret 30. desember 2008 av Thomas_H Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvis siden skal ta utgangspunkt i dette forumet kan det fort bli de etablerte fra denne kategorien som antar sin egen rolle, evt regner seg selv som en selvfølge. Det kan også oppstå en del interessante konflikter når redaktøren som "anmelder anmeldelsen" er en som har vært medlem i et halvt år, elns. Leder hadde vært greit å få på plass med en gang, og det krever nesten at det blir enten Dotten eller cun. Ingen andre er aktive nok, kjente nok og diplomatiske nok til å kunne styre et sånt show, og blir det en annen i hovedrollen kan det få en del til å tvile på hele opplegget. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Melder meg frivillig til å skrive musikkanmeldelser. Jeg ser på meg selv til å være veldig kritisk når det gjelder musikk. Jeg er veldig streng på toppkarakterene (Har gitt 9 skiver 5/5 på RYM av totalt 500). Så kanskje dette passer inn i Steffy sin beskrivelse av hvordan han ønsker at anmeldelsene skal bli skrevet? Undertegnede misliker også Pitchfork sine kred-anmeldelser. Lenke til kommentar
master air Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg har et spørsmål angående skribenter. Vil det være faste skribenter, eller kan folk skrive en eller to artikkler/anmeldelser i året og få disse publisert? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hvis siden skal ta utgangspunkt i dette forumet kan det fort bli de etablerte fra denne kategorien som antar sin egen rolle, evt regner seg selv som en selvfølge. Det kan også oppstå en del interessante konflikter når redaktøren som "anmelder anmeldelsen" er en som har vært medlem i et halvt år, elns. Leder hadde vært greit å få på plass med en gang, og det krever nesten at det blir enten Dotten eller cun. Ingen andre er aktive nok, kjente nok og diplomatiske nok til å kunne styre et sånt show, og blir det en annen i hovedrollen kan det få en del til å tvile på hele opplegget. Det bør ikke bli Dotten, men heller noen med tid til det. Med en nærmest fulltidsjobb (forum+prisguide), to unger, en madam og det å være fulltidsstudent så er prosjektet død før det starter i så måte Det finnes mer kompetente og entusiastiske mennesker vil jeg tro, som ikke har en familie å forsørge og således må bruke mye tid på kjedelige ting (ikke misforstå, det er ikke familien som er kjedelig men forsørgingen ^^). Endret 30. desember 2008 av Dotten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå