Gå til innhold

Amd barton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt oppsett:

A7N8X DL

XP2500+ (10x200mhz) 1,7V

Alpha PAL 8045 med 80 mm Enermax justerbar vifte (1.000 - 3.000 rpm/14-32 db).

Hastighet nå 2.300 rpm (ca 33 CFM/26db). Idletemp på 41-42 grader.

På 1,65 Volt lå idletemperaturen på 35-36 grader. Måtte øke til 1,7 Volt ved 200 mhz for å få systemet stabilt. Kjører FSB synkront med minne på 200 mhz. Skal forsøke å øke multilplieren etter hvert.

PALen brukes sammen med hullene rundt prosessoren og gir en stabil og god festeløsning med minimale grunn til bekymringer.

På PAL (også Swiftech 462+) kan man greit sette på fanadapter/funnel og bruke store saktegående og støsvake vifter, f.eks 120mm vifte som Papst 4412FGL (55 CFM/26db) eller 92 mm Papst 3412 (36CFM/23db).

Lenke til kommentar
Jeg har 45 grader load med mitt oppsett. Se sig for info. Bruker en veldig stillegående vifte, og ville nok kunne presse ned temperaturen med en litt kraftigere vifte, men synes ikke det er nødvendig.

Hvilken kjøler bruker du? Jeg bruker Thermaltake CPU-kjøler, "Volcano 9 Cool" og ved ca 3000rmp så ligge jeg på 45-48°C på Idle målt med Asus Probe. Load temperaturen er på ca 55-58°C. Jeg syns det var litt mye.

Lenke til kommentar
Jeg har 45 grader load med mitt oppsett. Se sig for info. Bruker en veldig stillegående vifte, og ville nok kunne presse ned temperaturen med en litt kraftigere vifte, men synes ikke det er nødvendig.

Hvilken kjøler bruker du? Jeg bruker Thermaltake CPU-kjøler, "Volcano 9 Cool" og ved ca 3000rmp så ligge jeg på 45-48°C på Idle målt med Asus Probe. Load temperaturen er på ca 55-58°C. Jeg syns det var litt mye.

Jeg har Thermalright SLK-800 m/ 80mm 19dB papst-vifte på. Idle-temp på 37 grader og load på 45 grader (den høyeste jeg har observert etter å ha hatt motherboard-monitor i bakgrunnen under spilling og burn in). Dette er ved romtemperatur på ca 22 - 25 grader.

Har 3 kabinettvifter, originale som fulgte med kabinettet.

Asus probe viser samme temperaturer som motherboard-monitor. I asus probe rapporteres cpu-vifta til ca 1900 RPM.

Alle temperaturer er ved standard spenning; 1,65V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...