toy_man Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 HeiHei I morgen er det nyttårs fest som vanlig. Og jeg synes jeg har fått tak i litt lite å drikke. 0.30 l absolute vodka ---> tenkt å lage Strawberry Daiquiri av det 4 stk WKD ---> bare for å ha noe å få meg i gang 1 Flaske HvitVin Men lurer på om det er noe som har noen tips til hva jeg kan gjøre med vinen? Jeg klarer å drikke hvitvin når jeg bare skal kose meg med det. Men å drikke for å bli full funker ikke så bra for meg. Hvis dere har noen tips til hva jeg kan gjøre med vodkanen så bare å rope ut (må være noe jeg kan skaffe i dagligvare butikk, samme gjelder for vinen) Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Vodka og cola. Vinen drikker du bare. Evnt drikk den til slutt. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Vodka Gimlet: - 4 cl. Vodka - 4 cl. Rose's Lime (kan kjøpes på meny og Ultra ++) Shake eller rør med is. Lenke til kommentar
mark Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 spritzer: ha litt sprite i vinen, husker ikke (opplagt nok) men prøv ca 3 deler vin til 1 del sprite Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 blande sprite med vin? nei huff, gjør heller som nevnt over her, start med WKD (rusbrus sant?) deretter vodka, og til slutt hvitvin, hvis du ikke liker sånt.. men skal bare bli drita.. Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Bacardi Razz og julebrus! Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 les hele posten a Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 haha, allerede på første side. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Selvfølgelig kan jeg ta vinen til slutt. Da jeg forhåpentligvis har kommet litt i farta Men ettersom jeg ikke har så mye vodka så tenkte jeg å spare den til slutt. Og ettersom jeg skal lage Strawberry Daiquiri av den, pleier som regel å gå fort ned hehe Men vodka gimlet hørtes god ut. Kanskje jeg skal ta det istede(eller kanskje begge deler). Får se om jeg finner i butikken Vodka cola.. Hmm skeptisk, har hørt at vodka + rom er godt. Men aldri cola+vodka. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
mark Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) blande sprite med vin? nei huff, gjør heller som nevnt over her, start med WKD (rusbrus sant?) deretter vodka, og til slutt hvitvin, hvis du ikke liker sånt.. men skal bare bli drita.. ja, sprite med vin, må prøves vis du skal drikke mye hvitvin. funker da bare med hvitvin, ikke rødvin. hvitvinen får da litt champagneeffekt, å du blir lett full på det "Sometimes individuals drink spritzers in order to promote drunkenness" http://en.wikipedia.org/wiki/Spritzer Endret 30. desember 2008 av mark Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 haha, blir ikke fortere full på å blande ut hvitvin, sånn fjortiss prat funker som regel ikke her inne... skal man først ha vin, så kan man like så godt venne seg til å like den som den skal nytes... ikke bare blande den ut med sprite, når du sier den bare funker på hvitvin, lurer jeg da på om du har prøvd den på alle hvitvinstyper? for hvitvin er faktisk ikke hvitvin.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 for hvitvin er faktisk ikke hvitvin.. Where is the logic? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 er som å si at en bil er en bil... hvis du skjønte den betre.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 er som å si at en bil er en bil... hvis du skjønte den betre.. Nei, det blir som å si at en bil ikke er en bil. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 nei, for alle hvitviner er så og si forskjellige, er jo en grunn til at man har forskjllige prisklasser, blir som å sammenligne Vodka og Whiskey, begge er brennevin.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 haha, blir ikke fortere full på å blande ut hvitvin, sånn fjortiss prat funker som regel ikke her inne... Det kan godt hende at en blir fortere full av å blande ut vinen med kullsyreholdig drikke. Boblene gjør suset. Du BLIR fullere av champagne Og Ridout fikk rett i sine antakelser. De sprudlende champagnenyterne suste relativt raskt opp og hadde etter fem minutter en gjennomsnittlig promille rundt 0,54, mens de ikke fullt så sprudlende deltakerne holdt seg på mer beskjedne 0,39 i promille. Etter 40 minutter var gjennomsnittspromillen henholdsvis 0,7 og 0,58. Boblene er svaret - men hvorfor? Nei, det er ikke så godt å si. For selv om det i følge Ridout er ganske åpenbart at boblene sørger for at champagne gjør folk fullere enn tilsvarende vin, er man ikke helt sikre på hvorfor. - Det må jo tydeligvis bli absorbert raskere i fordøyelsessystemet, sier Ridout. Vanligvis absorberer vi 20 prosent av alkoholen i magen, og resten i tarmene. En teori er at karbondioksyden i boblene på en eller annen måte øker flommen av alkohol inn i tarmene. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 du lager ikke champagne av hvitvin og sprite... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 du lager ikke champagne av hvitvin og sprite... Do'h. Det er boblene i sjampanjen som gir effekten, boblene Spriten tilfører vinen gir nok samme effekt. Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Modig av deg å drikke Strawberry Daiquiri. Bra at du tør å drikke det du selv har lyst på Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 nei, for alle hvitviner er så og si forskjellige, er jo en grunn til at man har forskjllige prisklasser, blir som å sammenligne Vodka og Whiskey, begge er brennevin.. Begge er brennvin ja . Men hvitvin er hvitvin uansett hvordan man ser på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå