Gå til innhold

Billigere spill på xbox 360 en Ps3

head_hunter

Anbefalte innlegg

Nå må du ikke bli sinna fordi du dreit på draget. Det har sikkert vi alle sammen gjort fra tid til annen, men du bør være kar nok til å innrømme det. Det at du bruker komplett sine 10pk/50pk pakkepriser som grunnlag for repklikeringskostnader er ganske morsomt. Blir som om at du plukker fra hverandre en ford mondeo 2008 modell. For så å gå i listeprisene til deleverkstedene for å bygge den opp igjen. Mon tro om ikke bilen blir dobbelt så dyr?

For å gi deg litt svar om kostnadene rundt "replication" av blu-ray VS dvd så har jeg brukt google å funnet noen greie svar.

F.eks. tar ett selskap for 100 000 blu-ray plater 1.60 USD per disc. Merk deg at dette er ett tilbud rettet mot mindre selskaper som ønsker å få laget ett begrenset opplag av f.eks. PR film osv osv. Du kan derfor regne med at prisene er en god dele lavere når Sony bruker store fabrikker som lager flere millioner blu-ray plater for dem. F.eks. så ble det sikkert trykket 4-5 millioner av GTAIV på Blu-ray.

Søkte en del etter prisene på dvd replication og det ser ut som at det i værtfall koster halvparten så lite.

Så hva har vi kommet fra til? Jo at det koster ca 5-8 kr per blu-ray og 3-4 kr per dvd. De faktiske prisene som MS og Sony betaler vil jeg tro er mye lavere, men prisforskjellen mellom DVD og Blu-Ray er nok ganske så konstant.

Konklusjonen, forskjellen i produksjonskostnader på 2-3-4 kr betyr lite for utsalgsprisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må du ikke bli sinna fordi du dreit på draget. Det har sikkert vi alle sammen gjort fra tid til annen, men du bør være kar nok til å innrømme det. Det at du bruker komplett sine 10pk/50pk pakkepriser som grunnlag for repklikeringskostnader er ganske morsomt. Blir som om at du plukker fra hverandre en ford mondeo 2008 modell. For så å gå i listeprisene til deleverkstedene for å bygge den opp igjen. Mon tro om ikke bilen blir dobbelt så dyr?

For å gi deg litt svar om kostnadene rundt "replication" av blu-ray VS dvd så har jeg brukt google å funnet noen greie svar.

F.eks. tar ett selskap for 100 000 blu-ray plater 1.60 USD per disc. Merk deg at dette er ett tilbud rettet mot mindre selskaper som ønsker å få laget ett begrenset opplag av f.eks. PR film osv osv. Du kan derfor regne med at prisene er en god dele lavere når Sony bruker store fabrikker som lager flere millioner blu-ray plater for dem. F.eks. så ble det sikkert trykket 4-5 millioner av GTAIV på Blu-ray.

Søkte en del etter prisene på dvd replication og det ser ut som at det i værtfall koster halvparten så lite.

Så hva har vi kommet fra til? Jo at det koster ca 5-8 kr per blu-ray og 3-4 kr per dvd. De faktiske prisene som MS og Sony betaler vil jeg tro er mye lavere, men prisforskjellen mellom DVD og Blu-Ray er nok ganske så konstant.

Konklusjonen, forskjellen i produksjonskostnader på 2-3-4 kr betyr lite for utsalgsprisen.

Takk for at noen gidd og svare på spørsmålet mitt da.

Lenke til kommentar

Du er ikke den eneste som har gått 5 på med disse ryktene om hvor dyrt blu-ray var og hvor dyre ps3 spillene kom til å bli. Morsom om vi hadde funnet disse trådene hvor flere anti sony brukere forbrilsk prøvde å overbevise alle sammen om at ps3 spillene kom til å koste 800 kr.

Lenke til kommentar
Komplett idiotisk, spør du meg.

Trenger ikke se lengre enn til din signaturen din at du er en ps3 slave.

Uansett om prisen på blue ray og dvd er dyrere på komplett men uansett det er ikke selve prisen jeg snakker om. det er forsjellen mellem de 2 prisene. og det jeg lurer på er viss det er forsjell på prisene da burde det vere forsjell på spillene. det er jo dyrere og kjøpe en blue ray film enn en dvd film.

For deg som forbruker ser man nok disse forskjellene på Blu-Ray produkter og på DVD produkter. Men et produksjonsselskap som skal trykke opp hundre tusner av plater, har nok så liten prisforskjell på disse 2 produktene at du hadde spart maks noen få kroner.

Lenke til kommentar
Jøss, det er da ikke så rart folk tror at en Blu-ray-disk er dyrere enn en DVD. Ingen grunn til å latterligjøre trådstarter.

Var vel absolutt ingen som latterligjor trådstarter fordi han tror at blu-ray er dyrere enn dvd, for det er det. Var vel heller det at han gikk ut i fra dvd-r medium priser vs blu-ray-r priser på nettsider på f.eks. komplett.no som var noe morsomt.

Lenke til kommentar
Jøss, det er da ikke så rart folk tror at en Blu-ray-disk er dyrere enn en DVD. Ingen grunn til å latterligjøre trådstarter.

Var vel absolutt ingen som latterligjor trådstarter fordi han tror at blu-ray er dyrere enn dvd, for det er det. Var vel heller det at han gikk ut i fra dvd-r medium priser vs blu-ray-r priser på nettsider på f.eks. komplett.no som var noe morsomt.

Likevel ingen grunn til å latterliggjøre ham. Hvis man ser at prisen er forskjellige på to produkter, er det ikke rart å anta at prisene gjenspeiler seg på resultatet av de to produktene.

Hahaha, du har tatt prisene fra opptaksbare media

Ellers går det bra?

Godt det ikke er bare meg som fikk lattermusklene godt igang ved hjelp av denne tråden og vinklinga på den

HAHAH :D Jeg som ikke trudde det gikk ann å finne gullkorn på denne delen av forumet.

Barnslig.

Lenke til kommentar

Likevel ingen grunn til å latterliggjøre ham. Hvis man ser at prisen er forskjellige på to produkter, er det ikke rart å anta at prisene gjenspeiler seg på resultatet av de to produktene.

Hahaha, du har tatt prisene fra opptaksbare media

Ellers går det bra?

Godt det ikke er bare meg som fikk lattermusklene godt igang ved hjelp av denne tråden og vinklinga på den

HAHAH :D Jeg som ikke trudde det gikk ann å finne gullkorn på denne delen av forumet.

Barnslig.

Enig med drugis. Eg skjønner godt at trådstarter blir irritert og eg synst det er direkte barnsleg og dumt av andre og svare slik som de gjorde. Forumet er basert på at folk som lurar på ting skal kunne ta det opp her og med slikt hån går de i mot alle forumets reglar.

Lurar på om eg i det heile tatt tør å spørje eller ta opp noko som helst dersom det er denne responsen eg får.

Er det noko som er komplett idiotisk her, er det definitivt kommentarane dåkas.

Endret av -TB-Raiden
Lenke til kommentar
Hvis man ser at prisen er forskjellige på to produkter, er det ikke rart å anta at prisene gjenspeiler seg på resultatet av de to produktene.

Men så er jo ikke akkurat dette snakk om samme produktene engang. De brennbare platene vi bruker i blu-ray/dvd brenneren er 2 meget forskjellige produkt i forhold til de som brukes når plater trykkes. I tillegg bør man forvente at man forstår det at priser ut til kunde er mye høyere enn prisene som blir kjøpt direkte fra fabrikk i millioner av stykker.

Men ellers er jeg enig, kommentarene var kanskje unødvendige. Beklager til trådstarter om noe av det jeg sa såret deg.

Lenke til kommentar
Nå måTakk for at noen gidd og svare på spørsmålet mitt da.

Allerede i post #10 fikk du (trådstarter) svar på spørsmålet ditt.

Forskjellen på å produsere en Blu-ray plate og en DVD plate er minimal.

Slutningen da at det har liten innvirking på hva et PS3 eller Xbox 360 spill koster i butikken, kunne du vel nesten trekke selv? Hvor mye må du ha det inn med teskje?

Allikevel var svaret ditt "jeg tok prisene fra Komplett". I stedet kunne du jo ha svart, "Aha, jeg tok feil".

Så blir du ledd av.

Er det så merkelig?

Er det noen grunn for at andre skal komme og surmule på oss som lo litt?

Hele greia er jo snudd på hodet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...