fa74b4a4-8b2c Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg har en bærbar pc (Toshiba Satellite A105-S4074) som jeg har planer om å oppgradere med mer ram. Det som nå sitter i pc-en er en ddr2 brikke som heter PC2-4300. Brikken har en minnehastighet på 266 MHz. Jeg har ikke spesielt god peiling på dette, trenger derfor litt hjelp. Fant denne informasjonen ved hjelp av siw. I maskinen sin brukermanual står det følgende: Memory• Configured with 512MB DDR2 SDRAM (both memory slots may be occupied) • 512MB(min)/4096MB (max), 2 memory slots using 256MB, 512MB PC4200 DDR2 533MHz SDRAM, dual-channel support requires two memory modules of same capacity and clockspeed Det jeg lurer på er om det har noe å bety om jeg setter inn en ram brikke med høyere MHz enn det som orginalt sto i maskinen? Hva er forskjellen på CL5, CL4, eller CL2? Vet noen om denne ram brikken passer min maskin : http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=73821 Eller denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32569...led#ProductTabs Tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hei! komplett har en minnekonfiguator som finner minne til forskjellige PCer. Her er det en link til RAMene som passer PCen din. edit: er vist bare Crucial brikker vist Endret 30. desember 2008 av Core2dou Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Den viser bare de Crucial-brikkene som passer:P CL5, CL4 osv er et mål på hastighet, lavere er bedre Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Oi, det har jeg ikke latt merke til Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Tusen takk for hjelpen. Tror jeg kjøper ram brikkene fra komplett. Et lite spørsmål på slutten, hva er da forskjellen på CL5,4 (osv) og MHz. Har sett at feks komplett skriver minnehastighet: 667MHz? Har den noen betydning om du øker/minker antall MHz i forhold til det som sto i pc-en originalt? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Spørs om HK støtter brikker med høyere mhz, men det blir raskere jo høyere ahstighet du har Cl5,4 osv har med hastighet å gjøre, lavere er bedre. Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Spørs om HK støtter brikker med høyere mhz, men det blir raskere jo høyere ahstighet du har Cl5,4 osv har med hastighet å gjøre, lavere er bedre. Hvor finner jeg ut ut hvor mange MHz hovedkortet støtter? Fant noe dokumentasjon om maskinen her men jeg fant ikke noe om hva hovedkortet støtter. Hva vil evt. skje hvis brikkene kjører på høyere MHz enn det hovedkortet støtter? Ser at jeg ikke kan så veldig mye om dette, takker for all hjelpen jeg har fått Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Det skal ikke skje noe verre en at HK klokker brikkene ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå