wûst Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det jeg gjør med matematikken spesielt er å gjøre oppgaver hjemme bare for å få trening. Regn jevnt og ikke bare 2-3 dager før prøve for eksempel. Er litt dårlig på slikt selv, så jeg har ikke mange tipsene :/ Lenke til kommentar
Opdal Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Mitt tips er at du skriver ned alle lekser, innleveringer og prøvedatoer i en skoledagbok (deles ut på mange skoler ved starten av skoleåret). Hvis du gjør dette vil du få en oversikt over gjøremålene de neste ukene, og du vil til enhver tid vite hva du har å gjøre. Det kan selvsagt være at du ikke rekker å gjøre alt du har skrevet opp hver uke, men da vet du jo hva du må prioritere. Et annet tips er jo å hele tiden ligge i forkant, det vil si at du ikke utsetter innleveringer og lekser til dagen før innlevering. Isteden bør du prøve å gjøre leksene den dagen du får dem. Leksene tar ikke noe lenger tid av den grunn, men du har da ikke like mye hengende over deg til enhver tid, og hvis det skulle dukke opp noen uforutsette problemer får du litt bedre tid til å finne ut av det. Hvis du ikke allerede gjør dette, synes jeg du skal begynne med det! Endret 31. desember 2008 av Opdal Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Det er hvertfall slik jeg ser på det: S-matte kan hvem som helst gjøre det bra i så lenge man gidder og stå på litt! (utenom spesielle med dysleksi og andre ting som hidrer normal skolegang). R-matte vil jeg si at man bør være litt interessert i faget og sitte med matte-kunnskaper i hodet (se sammenhenger, skjønne hvorfor det er slik osv.) Stå på! Mja, vil nå påstå at all videregåendematte er overkommelig for de aller fleste. R-matte er ikke sååå avansert, det er vel den som tilsvarer 3MX? Jeg har aldri vært noen racer i matte, heller tvert i mot, men jeg klarte nå 2MX og jobber med 3MX, og jeg hadde ikke noe grunnlag fra før. Lenke til kommentar
Nivea Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Tusen takk for alle svar og de gode rådene! Svært takknemlig Håper det nye året bringer med seg masse glede og lykke til alle sammen. Lev livet lykkelig Godt nyttår<3 Hilsen Nivea! Lenke til kommentar
blured Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hei alle sammen Jeg går andre året på vgs studiespesialisering. Jeg har prog. fagene: -Sosiologi og sosialantropologi -Kjemi 1 -Biologi Til neste år tenker jeg kanskje å velge - Kjemi 2 - Fysikk 1 -Matte S Bare ett lite tips: Det er ikke mulig å ta den fagkombinasjonen du har satt opp der. For å få studiekompetanse/gyldig vitnemål trenger du to programfag over to år, innenfor samme programområde. Dvs at du til neste år må ha Biologi 2 og Kjemi 2. Lenke til kommentar
Nivea Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Hei alle sammen Jeg går andre året på vgs studiespesialisering. Jeg har prog. fagene: -Sosiologi og sosialantropologi -Kjemi 1 -Biologi Til neste år tenker jeg kanskje å velge - Kjemi 2 - Fysikk 1 -Matte S Bare ett lite tips: Det er ikke mulig å ta den fagkombinasjonen du har satt opp der. For å få studiekompetanse/gyldig vitnemål trenger du to programfag over to år, innenfor samme programområde. Dvs at du til neste år må ha Biologi 2 og Kjemi 2. Meen det er jo samme programområde. I forhold til jeg har fått med meg er det slik at skal velge fag fra SAMME programområde over to år, altså valgene er mellom realfag, språkfag eller samfunnsfag. Jeg har to realfag og et samfunnsfag, som vil si at må velge to realfag til neste år, og det gjør jeg ved å velge fysikk og kjemi+matte. Nå vet jg ik helt sikkert om dette er 100% rett, men det er slik jeg tror det er... Lenke til kommentar
Quasir Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Jeg skal begynne på videregående nå til høsten og jeg vurderer å bli kjemiker, men jeg vet ikke om jeg bør ta matematikk S1+S2 eller matematikk R1. Hvilken har jeg mest utbytte av? (sorry at jeg snylter på tråden din Nivea, men jeg trenger HJELP ) Endret 4. januar 2009 av Quasir Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Hei alle sammen Jeg går andre året på vgs studiespesialisering. Jeg har prog. fagene: -Sosiologi og sosialantropologi -Kjemi 1 -Biologi Til neste år tenker jeg kanskje å velge - Kjemi 2 - Fysikk 1 -Matte S Bare ett lite tips: Det er ikke mulig å ta den fagkombinasjonen du har satt opp der. For å få studiekompetanse/gyldig vitnemål trenger du to programfag over to år, innenfor samme programområde. Dvs at du til neste år må ha Biologi 2 og Kjemi 2. Meen det er jo samme programområde. I forhold til jeg har fått med meg er det slik at skal velge fag fra SAMME programområde over to år, altså valgene er mellom realfag, språkfag eller samfunnsfag. Jeg har to realfag og et samfunnsfag, som vil si at må velge to realfag til neste år, og det gjør jeg ved å velge fysikk og kjemi+matte. Nå vet jg ik helt sikkert om dette er 100% rett, men det er slik jeg tror det er... Du må ha to programfag, innenfor samme programområde, over to år. Og disse må bygge på hverandre, til tross for at de fire (2+2) fordypningspoengene nå vil falle bort. Endret 5. januar 2009 av macros. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå